Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > parkieten blijven leggen op de grond Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : parkieten blijven leggen op de grond
oOfrankyOo
Oud Lid
Posts :44

Oud Lid
2005-02-25 - 00:58:19

hallo mijn vraag is dus als vogels ik heb aantal parkieten maar ze blijven maar eiren leggen op de grond ook al is er nestgelegeheid voorzien etc.. maar ze blijven maar op de grond leggen
nu is het zo de eerste dag hebben ze er 2 op de grond gelegd dan was er 2 dagen geen meer nu vandaag hebben ze trug 1 gelegd ik weet dat parkiet 3 a 4 ieren legd dus mijn vraag is waneer leggen ze trug en hoe komt het dat ze die op de grond leggen telkens :s daar gaan mijn eerste jongen dit jaar :s


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-25 - 08:16:21

Zet het nestblok eens op de grond, kijken of ze dan in het nesthok leggen... Bij een kennis van mij doen sommige catherina's het ook alleen goed als het nesthok op de grond staat.


slayer
Website Member
Posts :95

Website Member
2005-02-25 - 12:53:47

ik heb nog nooit parkieten IEREN zien leggen (zal wel met de ira te maken hebbenwink ;))probeer het verhaal is duidelijk uit te leggen ik kan hier weinig wijs uit op maken


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-25 - 13:04:15

als je valt over wat type slordigheden, dan moet je ze zelf ook niet maken, hij schreef eiren en niet ieren zoals jij aangeeft, je laatste zin deugt grammaticaal ook voor geen meter...


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-25 - 13:05:36

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Verhaal lijkt mij duidelijk.

Het is volgens mij alleen niet zo dat één vogel op een dag twee eieren legt, toch?

Maar zelf heb ik het niet aan de hand gehand. Ka je dus geen raad geven. Maar je vraag is duidelijk.

Succes
wink ;) Peter


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-02-25 - 15:44:52

Misschien zijn het twee poppen?

Als een blok neerzetten niet helpt, probeer het volgende eens:
wacht een paar dagen tot ze even uitgelegd lijken en haal dan 3,4 dagen later alles in één keer weg. Soms stoppen ze dan even.
Elke keer 1 eitje wegnemen nodigt ze juist uit opnieuw te leggen.
Ton.


slayer
Website Member
Posts :95

Website Member
2005-02-25 - 16:27:44

3 a 4 ieren

wat dacht je daar van johan we zijn hier toch niet om elkaar af te vallen.
misschien ben ik dan dom (of dislexties) maar ik begrijp niet exact wat hij bedoeld.
als hij zijn verhaal wat anders zou formuleren zou ik het misschien wel begrijpen en hem eventueel ook nog helpen want daar zijn we hier toch voor.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-02-25 - 16:56:35

oOfrankyOo, probeer inderdaad wat duidelijker te zijn met je verhaal/vraag maar voor wat ik ervan begrijp het volgende:
* Kontroleer inderdaad even of je niet toevallig twee poppen heb (bij sommige grasparkieten zit er bij een pop toch een blauwe rand of gloed op de neusdop.
* Een parkiet legt nooit 2 eieren op 1 dag, altijd 1 eitje en meestal slaat ze daarna 1 dag over, dus de eerste dag 1 ei, de derde dag 1 ei, etc.
* Bij mij minstens 4 eieren per nest, oplopend tot wel 8 (en nog uitkomen ook hewink ;)
* Weet je zeker dat de pop de eieren op de grond legt (dus uitpoept zullen we maar even zeggen) want het kan ook zo zijn dat 1 van de vogels de in het blok gelegde eieren er gewoon weer uit gooit. Kontroleer de eieren op deukjes en barsten.
* Is je broedblok in orde ? Sommige zeggen dat er een kleine holte in het midden moet zitten, ik persoonlijk had altijd wat houtsnippers en klompenhout (of wat zaagsel van b.v. cavia bodembedekker) erin waardoor de eitjes bij elkaar, lekker zacht, lagen en niet door het blok heen rolden.
Gaat de pop wel in het blok, dan denk ik niet dat ze de eieren ernaast legt maar dat de eieren er uitgegooid worden. Is het een eerste nest van deze vogels en zitten ze samen of heb je meer parkieten in hetzelfde hok?
Als je me wat antwoorden geeft kan ik misschien nog wat meer voor je betekenen. Laat je niet weerhouden tot het stellen van vragen... "ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is" en ik hoop je te kunnen helpen.


slayer
Website Member
Posts :95

Website Member
2005-02-25 - 17:18:33

franky
als je de eieren in het blok legt en de pop probeert te vangen en ook in dat blok plaatst dan wil dat misschien helpen.
hang het blok zo hoog als mogelijk is op en hang altijd meer blokken op dan dat er koppels aanwezig zijn.

succes


oOfrankyOo
Oud Lid
Posts :44

Oud Lid
2005-02-26 - 13:47:30

ik heb een nieuwe en betere uitleg neer gezet hoop dat jullie het nu begrijpen ik ben een mens en niet perfeckt laugh :D


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2005-02-26 - 14:08:20

Probeer inderdaad het broedhok eens op de grond te zetten.
Wat voor broedhok heb je precies? afmetingen, hoogte, doorgang van binnen naar buiten?
Als de vogels het te klein vinden heb je kans dat ze er niet ingaan.

Van wat ik weet leggen parkieten inderdaad om de dag een ei, maar misschien bestaan er uitzonderingen?

Heb je al duidelijkheid of het 2 poppen zijn of niet?
Plaats anders even een foto hier, als je er zelf niet uitkomt.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 151 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede