Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Mierenplaag! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Mierenplaag!
ivogielen
Website Member
Posts :67

Website Member
2003-06-22 - 19:49:04 send message to ivogielen

Hallo Mensen,

Ik heb last van een mierenplaag in mijn vogelverblijf. Nu is de vraag wat moet ik er aan doen. Zou het kwaad kunnen om mierendoosjes te gebruiken, en dat de mieren daarna op het voer van de vogels komen?

Gr. Ivohappy :)


tuinkabouter
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2003-06-23 - 22:26:05 send message to tuinkabouter

Hoi Ivo, mierendoosjes zou ik niet gebruiken. vogels kunnen de mieren eten en raken dan ook vergiftigd. Ook wilde vogels zijn dan de klos en dat willen wij vogelliefhebbers natuurlijk niet.
Ik neem aan dat je geen vogels hebt die wel van een miertjes houden.
Een tip die bij ons altijd werkte..je moet dan wel het mest weten van de mieren (zwarte ??? de rode zijn beschermd) wel weten waar het nest zit.
Let even op als moeders de piepers kookt (met zout) Bied haar galant aan om de piepers af te gieten, doe dit niet in de gootsteen maar in in het gaatjes van het mierennest. Niet miervriendelijk maar wel effectief. Herhaal dit twee a drie dagen en je mieren zijn weg.
ps Alleen gekookt water werkt niet heb ik ontdekt.
succes en eet smakelijk.


tuinkabouter
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2003-06-23 - 22:26:36 send message to tuinkabouter

Hoi Ivo, mierendoosjes zou ik niet gebruiken. vogels kunnen de mieren eten en raken dan ook vergiftigd. Ook wilde vogels zijn dan de klos en dat willen wij vogelliefhebbers natuurlijk niet.
Ik neem aan dat je geen vogels hebt die wel van een miertjes houden.
Een tip die bij ons altijd werkte..je moet dan wel het mest weten van de mieren (zwarte ??? de rode zijn beschermd) wel weten waar het nest zit.
Let even op als moeders de piepers kookt (met zout) Bied haar galant aan om de piepers af te gieten, doe dit niet in de gootsteen maar in het gaatjes van het mierennest. Niet miervriendelijk maar wel effectief. Herhaal dit twee a drie dagen en je mieren zijn weg.
ps Alleen gekookt water werkt niet heb ik ontdekt.
succes en eet smakelijk.


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2003-06-24 - 20:20:07 send message to ewals

ivo. ik zou er helemaal niets aan doen, veel vogels zijn gek op mieren, ik heb vogels die mieren tussen hun veren stoppen. het mierenzuur is goed voor het verenpak. kan echt geen kwaad.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 215 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede