Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Oproep aan houders van Elegant en Turquoisine parkiet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Oproep aan houders van Elegant en Turquoisine parkiet
Stieneke
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-02-28 - 14:55:44 send message to Stieneke

Wie wil mij zijn ervaringen vertellen over het gedrag van deze vogels. Hoe zijn deze vogels overdag, zijn ze makkelijk met andere vogels te houden, bv met bourks.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-01 - 09:31:26 send message to ParkietenPeter

Totaal geen problemen mee, gaat goed.
De voliere moet wel genoeg plaats bieden.
Maar dat is vanzelfsprekend.


Stieneke
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-03-01 - 12:03:15 send message to Stieneke

Is 1 van deze 2 soorten overdag aktiever dan de Bourks??


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-01 - 12:09:07 send message to ParkietenPeter

De turquoisine parkiet kan iets activer zijn. Maar niet agressief.


oOfrankyOo
Oud Lid
Posts :44

Oud Lid
2005-03-02 - 19:52:59 send message to oOfrankyOo

hallo
ik heb neophenas 5 verschillende koppels
1 : rouze bourks
2 : opaline olijfgroen
3 : turquasinne
4 : eleganten
5 : roodbuiken
deze vogels zijn zeer vriendelijk en dit is het eerste jaar dat ik deze vogels heb .
ze zijn zeer sociale vogels je mag ze allemaal in 1 kooi steken aleen de roodbuiken ( man ) zijn wat agresief tegenover andere soortgenoten
althans dit is mijn bevinding .
ik heb mijn nestblokken opgezet begin februarie en heb op 1 maart ontdekt dat er bij mijn rouze bourks een ei ligt .
bij roze bourks is het verschil erg moeilijk om uit te maken wat een pop en wat een man is.
want je kan het niet 100 % zeker zijn .( normaal als je een man hebt zou je dat kunnen zien aan de veren je neemt die vast en als er blauwe veren zijn heb je 9/10 een man ) en dat is nu wat ik bij geen van de bijde vogels heb sad :(
althans weer mijn bevinding want ook al heb ik nu een ei in de nestblok er zijn wat oneindigen opgedoken .
want nu blijkt dat het waarschijnlijk 2 poppen zijn die ik heb :s en daarom moet ik nu wachten tot eind maart om te zien of het werkelijk een koppel is .
en de eieren tellen als er meer dan 5 of 6 liggen aan bijde kanten van het nestblok dan heb ik ook 2 poppen en ben ik ook bij mijn ballen genomen geweest
1 ding wil ik je mededelen en dit is zelf ondervonden
het verschil zou moeten zijn
bij een pop 1 : geen of zeer weinig blauwe veren op de vleugels
2 : de pop is lichter van roze dan de man
3 : als je een zacht melodietje fluit mag hij er niet op reageren

bij een man 1 : veel of meerdere blauwe veren op de vleugels
2 : fluit een zacht melodietje en die moet erop reageren
3 : dokere roze veren
ik zeg wel dit zou het normaal moeten zijn
maar ik zit met het probleem dat allebij mijn vogels dikwijls samen in de nestblok vertoeven en aangezien ik geen jogen heb heeft is het vaag dat mijn ( man ) toch in het blok gaat ook
ik weet dat mijn lichtere rouze bourk een pop is die beschermd het ei maar ik ben het ook niet 100 % zeker of het al dan niet een man is dat ik heb :s
mijn raad is wees voorzichtig bij je aankoop heel veel raad kan ik je echter niet geven want ik ben zelf nog maar begonnen met neophenas .
ik had vroeger parkieten en das niet hetzelfde lol
en als je die bij een kweker koopt vraag hem nog eens duidelijk de verschillen het zijn erg prachtige vogels en ik hoop dat je er veel geluk mee zal hebben koop die niet in dierenzaak want die weten het zeker niet wat een pop en man is
ps : niet alle koppels leggen eieren het kan bijvoorbeeld dit jaar snel gaat en volgend jaar geen eieren

dan als laaste ik hoop dat je veel geluk hebt met je vogels en dat je veel jongen hebt meschien kan ik in de toekomst ook wat van je leren laugh :D


lovebird-farm
Oud Lid
Posts :124

Oud Lid
2005-03-02 - 20:09:28 send message to lovebird-farm

Gewoon bij elkaar gooien komt allemaal goed alleen minimaal 2 nestblokken per koppel ophangen, omdat er anders vegtpartijen komen.Het zijn op zicht makkelijke en rustige vogels!


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-03-02 - 20:32:38 send message to thuis

quote
Gewoon bij elkaar gooien

laugh :D daar is die weer.... HIJ die hier op vogelarena is om ons te leren laugh :D
Nooit gedacht dat het zo gemakkelijk zou zijn!
quote
Gewoon bij elkaar gooien


lovebird-farm
Oud Lid
Posts :124

Oud Lid
2005-03-02 - 21:08:21 send message to lovebird-farm

zetten ook goed, en neophema's die kweken echt goed hoor!


Stieneke
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-03-02 - 23:02:40 send message to Stieneke

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het altijd leuk om de ervaringen van andere te lezen en daarbij leer ik er ook van.
Ik heb 2 koppels bourks wildkleur. Man en pop zijn bij deze goed te onderscheiden. 1 koppel heb ik in een winkel gekocht. Toen wist ik er nog weinig vanaf en zijn ook helaas slecht van kwaliteit weet ik nu. Het vrouwtje is blind aan 1 oog en de dierenarts heeft me afgeraden daar mee te gaan kweken. Voor dit koppel heb ik een goed tehuis gezocht en gevonden.
Het andere koppel heb ik bij een goede kweker vandaan. Deze hield de vogels in de hand en liet me zien waar ik op moest letten bij aanschaf. Erg veel geleerd van deze Mijnheer.
En nu ben ik me aan het oriénteren welke vogel ik erbij zal gaan plaatsen.
Ben dus erg blij met jullie verhalen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 252 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede