Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > RINGEN VAN EEN VORIG JAAR Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2005-03-01 - 20:07:37 send message to leekgloster

quote
Ik ken ook enkele mensen, waarvan 1 al twintig jaar kweekt, die
hun ringen niet bij de verenigingen maar een ander adres betrekken, waar
uberhaupt geen jaartal opstaat. Hier staan alleen de initialen of afkorting van de achternaam op + een nummer.
Voor CITES I kan dit natuurlijk niet meer.


Niet alleen bij cites 1 maar bij alle vogels kan dit niet,tenminste als je wilt meespelen op tt's.

Marcel





ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-01 - 21:04:35 send message to ParkietenPeter

Marcel,

niet alleen als je meespeelt op TT.

Ik heb vandaag nog maar eens uitgebreid contact gehad met CITES/LASER. Ongeveer een half uur.

Het is zo dat alle kromsnavels die niet expliciet vermeld staan op lijst I of lijst III, automatisch op lijst II staan. Dit betekend dat van die vogels in principe de herkomst aangetoond moet kunnen worden. Met uitzondering van roseicollis, grasparkiet en de valkparkiet. Het meest overtuigende bewijs is dan een naadloze voetring. Dit natuurlijk als de puntjes op de i gezet worden. Dat hier in de meeste gevallen niet zo heen gekeken wordt is de praktijk. Alleen blijkt weer dat bijv een AID met meerdere maten meet als men een blauw-gele ara inbeslag neemt. Puntjes op de i of mierenn...

Heel in het kort samengevat wat ik in een half uur geleerd heb. e.e.a. ondersteund op de pagina www.minlnv.nl via regelgeving.

razz :p Peter


Stick
Website Member
Posts :54

Website Member
2005-03-01 - 21:20:48 send message to Stick

Ik ben een kweker van tropen en europese en ik hou men ringen allemaal bij! Moest ik ooit is zonder vallen kan ik altijd men europese ringen met een ring van het jaar der voor zodat deze altijd in orde zijn met de wetgeving! Natuurlijk werkt dit nadelig voor mij want kopers willen meestal eerstejaars vogels kopen! Voor de tt's maakt het ni uit want dan speel je ze gewoon in de b klasse! Voor parkieten en papegaaien is dit natuurlijk anders, maar daar weet ik niks van!


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-03-01 - 21:32:28 send message to oranjekuif

Als Aanvulling op laser: ze hadden moeten weten dat dit zowiezo niet meer geldt voor de roseicollis wantdie staat sinds de laatste conventie op lijst 3(afgevoerd van lijst 2 naar lijst 3)

Zouden ze misschien nog een goede baan hebben voor iemand die wel in dit onderwerp geintressert is? of moet dit staan bij ,,gevraagd mooie baan,,laugh :Dlaugh :Dlaugh :D


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2005-03-01 - 21:43:17 send message to leekgloster

Als je op een tt wilt spelen moeten de vogel(s) altijd voorzien zijn van door een bond afgegeven ring met het kweeknummer van de inzender.
Dus een eigen gemaakte ring of ring zonder jaartal zijn uitgesloten van deelname.
Ook grasparkieten e.d

Marcel


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-01 - 22:00:01 send message to ParkietenPeter

Rene,

Ik heb al gesolliciteerd. ik weet onderhand net zo veel als zijzelf. Is ook niet veel voor nodig.

Peter


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-03-01 - 22:08:15 send message to henkmeer

quote
Als je op een tt wilt spelen moeten de vogel(s) altijd voorzien zijn van door een bond afgegeven ring met het kweeknummer van de inzender.
Dus een eigen gemaakte ring of ring zonder jaartal zijn uitgesloten van deelname.
Ook grasparkieten e.d



Als openklasse mag je zelfs vogels inzenden zonder ring, behalve natinale TT's, daar is geen openklasse.

Henk


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2005-03-02 - 06:24:54 send message to leekgloster

Op bijzondere,districts,nationale en de bondshows worden er geen open klasse vogels gevraagd.
Niet bij elke vereniging wordt er een open klasse gevraagd.
Kun je het beste eerst na vragen bij je eigen vereniging of dit ook gevraagd wordt.

Marcel


ristje
Website Member
Posts :66

Website Member
2005-03-02 - 12:42:40 send message to ristje

hallo

ik heb ook niet gezegd dat je het moet graveren
je moet het er met een slagijzer inkloppen
alle cijfers en letters verkrijgbaar in een doe het zelf zaak
en over kanarieringen of ringen voor tropen had de heer japenga het niet denk ik
hij kweekt volgens mij met papegaaien
en ik had het toch duidelijk vermeld dacht ik
dat ik EDELSTAALRINGEN bestelde
en of het nu betrouwbaar is of niet als ik mijn jonge vogels ring met deze ringen klopt het jaartal altijd
ik zet er mijn initialen in en een volgnummer
en als je je ringen van de jaren voordien moet opgebruiken wat klopt er dan nog wel
en eerlijkheid begint bij jezelf


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-02 - 12:56:39 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ristje,

Ik kan voor een deel wel met je mee gaan.
Zeker wat eerlijkheid betreft.
Als er geknoeit wordt met ringen om vogels overjarig te laten lijken. Als er geknoeit wordt, al of niet bewust, met sexbewijzen. Wat is dan nog betrouwbaar?

Als de zelfgemaakte ringen goedgekeurd worden door de instanties, maakt het volgens mij niet zo veel uit.

Knoeien kun je met alles. En welke waarde heeft het als er PS of NBVV bij staat? In mijn ogen niet veel meer dan dat een kweker te achterhalen is. Maar mijn bond moet het niet wagen om zomaar mijn gegevens te verstrekken. Dat ook nog.

Dus wat is in deze wijsheid?

Eerlijkheid?

Peter.

Ik ga er wel eens achteraan of dit ook voor cites-vogels wel mag. Lijkt mij wel interessant om te weten.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-03-02 - 13:39:37 send message to Niltava

Ritsje: misschien had ik er wink :) bij moeten zetten

Overigens kan ik nergens vinden, in de topic, dat hij deze ringen bedoeld.
Er zijn niet alleen papegaaienhouders!

Peter:
quote
Als er geknoeit wordt met ringen om vogels overjarig te laten lijken. Als er geknoeit wordt, al of niet bewust, met sexbewijzen. Wat is dan nog betrouwbaar?


?? heb toch meer vertrouwen in een ring van de bond dan een zelfgemaakte.
Het is dan altijd, indien nodig, de kweker te achterhalen via de bond.

quote
Als de zelfgemaakte ringen goedgekeurd worden door de instanties, maakt het volgens mij niet zo veel uit.


Dat is dus al niet zo voor beschermde vogels (zie het stukje in een vorig topic), en ik vraag me af of het op tentoonstellingen toegestaan is, maar daar doe ik niet aan mee dus geen idee.

En wat is eerlijkheid? Dat weet je pas achteraf denk ik.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-03-02 - 17:00:03 send message to oranjekuif

Peter:

Voor ringen van lijst 1 vogels mag dit niet,die moeten verstrekt zijn door de 5 erkende leveranciers (temminste in Nederland)wink ;)

mvg rENE


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-02 - 17:32:45 send message to ParkietenPeter

ah, kijk, dat wist ik natuurlijk niet. Ik heb dan ook nog geen lijst I vogels. ben me wel tot in den treuren aan het informeren. Is al moeilijk zat.

Dank je wel.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-03-03 - 11:01:44 send message to johanblok

De ringen waar ik het over heb zijn gewoon gesloten vaste voetringen en geldig voor CITES II vogels, en in het verleden ook voor CITES I, sinds de nieuwe wetgeving niet meer.
Tentoonstellingen interesseren me niet, mijn vogels, nog ikzelf, hebben geen enkele baat bij het halen van welk puntenaantal dan ook.
De enige reden waarom ik dit soort ringen niet heb, is dat ik ze niet kan gebruiken vanwege CITES I vogels. Deze dien ik noodgedwongen te betrekken van verenigingen waarvan ik de doelstellingen niet onderschrijf.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 182 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede