Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > eieren bij de grijze Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : eieren bij de grijze
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-03-04 - 10:26:29 send message to dun grijzeroodstaart

hallo zoals eerder vermeld zitten mijn grijze te broeden maar vandaag is het 29 dagen geleden dat ik mijn pop voorgoed in het blok zag verdwijnen , maar heb net even gekeken met veel moeite , want ik moet de kooi in voor nestontrole want mijn grijze zitten erg ruim 2x2x2 . maar ik word dan aangevallen door de man dus ik doe het liever niet met zo,n agrsiefe man in de buurt maar zou mijn pop die 29 dagen geleden gelijk vast zijn gaan broeden , want het ei lag er al 4 dagen in het blok ?
of kan ik beter afwachten totdat ik gepiep hoor , want ik neem aan als dat kleintje eruit is dat ze wel gaat piepen en aan welke kenmerken kan ik het nog meer merken ??
in de toekomst toch maar iets maken waar ik van buiten ui nestcontrole kan houden !


bluebird
Website Member
Posts :65

Website Member
2005-03-04 - 11:11:15 send message to bluebird

Gewoon met rust laten en afwachten.
Is het allerbeste...de vogels hebben rust en de eieren kunnen rustig uitkomen.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-04 - 11:54:14 send message to dooren

Je merkt ook wel eens dat op de dag van uitkomen de man de pop vergezeld op het nest en dat de voeropname op deze dag wat minder is.
Maar dat zijn mijn waarnemingen bij mijn loris, of dit ook bij grijze zo werkt weet ik niet.
Gert


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-03-04 - 11:58:29 send message to dun grijzeroodstaart

nou ik zat net bij het de voilere en de man was wel duidelijk de pop aan het voeren hoorde ik , maar voor de rest zijn de voerbakken savonds goed leeg en de man zit veel voor het blok ,
maar ik denk dat ik van eigens wel gepiep hoor we wachten af !


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-04 - 12:02:59 send message to dooren

Ik weet het dat het ongelooflijk moeilijk is om je geduld te bewaren, de kijkdrang om te zien of het is uit komen is groot.
En toch geduld en rust is 99% van de gevallen het beste.wink ;)
Gert


bluebird
Website Member
Posts :65

Website Member
2005-03-04 - 13:09:17 send message to bluebird

Ik sluit me aan bij Gert. Al had ik al verteld dat je ze gewoon het beste met rust kon latenwink ;)


Riboet
Website Member
Posts :99

Website Member
2005-03-04 - 17:09:49 send message to Riboet

Bij mijn eerste nestje kon ik het piepen horen toen ik bij de deur van het nachthok stond. Daar zat tussen het leggen van het eerste ei en het uitkomen van het eerste ei precies 31 dagen.

Het jong dat ik nu heb zitten is op 21 januari geboren. Het eerste ei was naar alle waarschijnlijkheid gelegd op 18 december. Helaas bleef het bij 1 jong, de andere twee eieren bleken onbevrucht. Ik weet dus niet of dit het jong uit het eerste of het laatste ei is geweest.

Overigens werd ik ook bij dit jong gewaarschuwd door een piepgeluidje en toen ik in het broedblok ging kijken, zag ik een gescheurd ei met een wezentje erin. Het piepen kwam van het wezentje in het ei. Je kan een jong dus al heel snel heel duidelijk horen!

Misschien nog even geduld opbrengen?
Ik kon trouwens aan het gedrag van de oudervogels niet merken dat het jong was uitgekomen.

Groeten,

Barbara


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2005-03-04 - 19:10:03 send message to johanm

Gewoon nog twee weken wachten en dan ook meteen ringen, hoef je de vogels geen twee keer te storen en loop je minder risico dat ze het nest in de steek laten of eventuele nog niet uitgekomen eieren breken.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-03-04 - 20:10:28 send message to dun grijzeroodstaart

ja ik laat ze gewoon met rust en wachten af [ maar ja nieuwsgierigheid is toch wel groot ]
maar als jullie zeggen dat ik het wel moet horen piepen dan hoor ik het van eigens .
en volgens mij ligt er maar 1 ei kan 2 maar als ik goed heb gekeken is het er maar 1 , kan dat kwaad ? of zou er iets met de pop zijn ?
is wel de eerste keer dat ze een nestje hebben , en heb ze nu een jaar , zelfsamengesteld .



gait
Website Member
Posts :25

Website Member
2005-03-04 - 20:19:38 send message to gait

hallo ik had het zelfde en heb een camera gekocht en goed in orde je plaatst het oog in het blok en de tv aan en je ziet alles en ook nog leuk om te zien


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-03-05 - 08:51:23 send message to dun grijzeroodstaart

maar gaan de grijze dan niet aan het cameratje knagen , of waar monteer jij dat dan ?
is mischien een oplossing voor de volgende ronde !
maar vandaag 5 maart hoor ik nog niks dus nog even afwachten is nu 30 dagen geleden dat ze echt vast in het blok is blijven zitten , of ze ook is gaan broeden weet ik natuurlijk niet !


gait
Website Member
Posts :25

Website Member
2005-03-05 - 10:07:11 send message to gait

hallo je maakt een blok met een dubbel boven plaat
en daar laat je 8 cm tussen en je maakt de infarood dopje in de plaat en dan zit hij er tussen en er kan geen vogel bij komen aan de achter kant een deurtje voor en je kan er bij komen


Riboet
Website Member
Posts :99

Website Member
2005-03-05 - 10:11:43 send message to Riboet

Hallo Gait,
Waar gaan de draden van de camera heen? Of is dit er een zonder draden?
Kan je iets meer zeggen over dat camerasysteem en de ophanging, eventueel in een ander topic? Wij hebben ook al gekeken voor iets dergelijks bij ons in het broedblok (zo'n natuurlijke) maar het knagen en de enorme verschillen in camera's, prijzen en technieken houden ons nog tegen.

Groeten,

Riboet


gait
Website Member
Posts :25

Website Member
2005-03-05 - 10:51:28 send message to gait

hallo het is draadloos u kunt het bekijken op mijn website heb er een foto van gemaakt
www.halsbandenkwekerij.nl


Riboet
Website Member
Posts :99

Website Member
2005-03-05 - 17:27:11 send message to Riboet

Bedankt ! Ik ga eens even kijken.

Groeten,

Riboet



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 245 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede