Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Handopfok grijsjes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-03-04 - 23:15:42 send message to Elfje

Ik heb je dat al eerder zien schrijven over een fruithapje maar waarom leer je hem niet om fruit en groentes los te eten. Dat fruithapje heeft minder voedingswaarde dan zijn pap plus er zitten veel suikers in die je vogel niet nodig heeft. Dus als je dat fruithapje laat vervallen pakt hij misschien wel zijn papvoeding weer op.

Maarja ik ben ook maar een leek die een beetje logisch probeert te denken.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-04 - 23:16:28 send message to dooren

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als ze 10 weken is, dan vliegen ze normaal uit. Dus wat gewichtverlies is logisch te verklaren, dit is in deze periode normaal.
Rond deze periode zijn ze ook vaak niet meer zo gewillig om te eten (opstandig soms naar de verzorger toe, tenminste mijn ervaring).

Hij/zij zal wel vaak met de vleugels klapperen, zorg gewoon dat er wat zachtvoer en dergelijke voorhanden is dat hij zelf al wat kan gaan pikken/eten.

Zolang hij helder uit de ogen blijft kijken en niet scherp op de borst voelt zou ik men nog niet zo snel ongerust maken.
Gert


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-03-04 - 23:17:12 send message to Pattie

Elfje wat voor ziekte had jouw grijze dan..?? Kayo is getest op PBFD en polyoma en dat was goed dus ik ga ervan uit dat hij dat niet heeft.. Hij ziet er ook mooi gezond uit en groeide eigenlijk heel erg goed tot afgelopen maandag.. toen at hij slechter en begon af te vallen..


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-03-04 - 23:19:16 send message to Pattie

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Gert, zn pootje is gebroken dus hij doet geen vliegoefeningen.. ook wandelt hij niet veel.. dus daar aan kan het niet liggen..


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-03-04 - 23:19:27 send message to Elfje

De mijne had waar de jouwe voor is getest.

Maar probeer dat fruithapje is over te slaan. Het vult zijn maag maar kwa voedings waarde is het vast niet genoeg voor een groeiende baby.


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-03-04 - 23:21:28 send message to Pattie

Dit bericht is 1 keer gewijzigd



Zo ziet hij er nu uit..


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-03-04 - 23:22:18 send message to Pattie

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Elfje het fruithapje krijgt hij er extra bij.. Hij krijgt nu al 2 voedingen per dag.. Het is dus niet zo dat ik het fruithapje geef als voeding..


senna
Oud Lid
Posts :72

Oud Lid
2005-03-04 - 23:28:38 send message to senna

Ik ben het volkomen eens met gert. Met tien weken is hij toe om langszaam van de pap af te gaan en zelfstandig te gaan eten. stop met het kopen van andere merken papvoeding want daar schiet je niets mee op.

Geef hem nog alleen vroeg in de avond lekker pap. Degene waar hij vroeger mee opgegroeid is. En geef hem pellets, zaad en trosgierst in de kooi. Geef hem op de tijd dat hij normaal pap kreeg en stukje fruit.

Eet hij de pellets niet kan je dit vochtig maken met appelsap een beetje of gewoon een klein beetje pap erover.

Hou zijn gewicht goed in de gaten. Dat afvallen is volkomen normaal maar mag niet meer dan 10 tot 20% zijn. Geef hem een stukje brood, harde kaas, een lepel roos vicè, doe een schepje van die nutrix door zijn pap. Doe een lepel appelmoes door zijn pap. Kijk wat hij lekker vind want ik kan wel honderd dingen opnoemen wat je kan geven maar jij kent hem het beste.

gr corina


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-03-04 - 23:28:56 send message to Elfje

Nee maar het kan voor hem een hele voeding vervangen. happy :) mooie vogel trouwens.
Maareh ik zit er net even over terug te denken je gaf hem van de kweker vandaag kaytee pap?? en nu heb je dus harrisons gekocht? Heb je zelf de pap voor de lol al is geproefd?? Ik wel toen mijn amazone in augustus zo ziek werdt en niet wilde eten toen heb ik allerlei pap en eten gekocht en gemaakt voor hem o.a de harrison pap en nutribird pap. HARRISONS smaakt vies en als je de nutribird al open doet ruik je bananen. Kaytee pap heb ik nooit gehad dus weet niet hoe die ruikt. Maar dat zou ook wel is de reden kunnen wezen. Het is trouwens niet slim om over te stappen op een andere pap lijkt me?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-04 - 23:43:29 send message to dooren

Corina, johoshocked 8O: Kaas wordt gemaakt van melk en in melk zitten melksuikers dus lactose en een vogel mist het enzym lactase, dus hij kan het niet afbreken wink ;)

Bovendien wordt kaas slecht verteerd, dus liever niet.

Geeft hem bv. als snoepje maar een druif.
Gert


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-03-04 - 23:46:43 send message to Pattie

quote
Heb je zelf de pap voor de lol al is geproefd??

Nog niet laugh :D

Nee maar even serieus, dennisFR heeft mij net duideijk gemaakt dat nutrix pap dodelijk is voor hem..
Ik heb hem net Kaytee gevoerd met nutrix erdoorheen.. dat heeft hij goed opgegeten..!


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-03-04 - 23:48:21 send message to Pattie

quote
Kaas wordt gemaakt van melk en in melk zitten melksuikers dus lactose en een vogel mist het enzym lactase, dus hij kan het niet afbreken


Waarom zegt iedereen iets anders..?? Overal op internet is te vinden dat je een vogel stukjes kaas mag geven..?? Ik begrijp dat iedereen een andere mening heeft maar het is niet zo handig als de een zegt dat het goed voor een vogel is terwijl weer een ander zegt dat hij er dood van gaat..


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-04 - 23:50:47 send message to Jacqueline

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

happy :)

Voordat je van alles wat gaat geven, neem eerst eens contact op met de kweker, ga er toch vanuit dat hij de persoon is die zal moeten helpen, je hebt recht op nazorg.
Kijk je kan er nu van alles in gaan stoppen maar daar neem je de oorzaak niet mee weg.
Daarbij zijn er teveel gevaren aanwezig om voedsel te verstrekken die niet voor vogels zijn bedoelt.
Darminfectie's zijn zo opgelopen met dergelijk voedsel, kropverzuring door voedsel dat niet verteerd word enz..
Een wijze raad ga terug naar de kweker en laat je door hem helpen, hij heeft er als het goed is verstand van.!!!!!!!

Baby grijzeroodstaart 10 weken oud weegt 550 gram en krijgt nog een voeding met de hand voor het slapen gaan, de rest word al zelfstandig opgenomen.
Dat geeft je een indicatie wat het zou kunnen/moeten zijn op deze leeftijd.

wink ;)
Peter.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-04 - 23:57:12 send message to Lennart

Niet iedereen zegt iets anders...iedereen maakt zich zorgen over jouw vogel....
Maar nogmaals waar is jouw kweker in deze?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-04 - 23:58:32 send message to dooren

Lieve patty, niet alles geloven wat er op internet wordt gezet. Ik vind dat ook vervelend.

Maar dit moet je wel geloven: laugh :D
Overal waar melksuikers in zitten (= lactose) dat kunnen de vogels niet afbreken.
Vogels drinken en eten geen melkprodukten, de evolutie heeft ze daarom geen enzym lactase gegeven om het af te breken.
Dat is gewoon wetenschappelijk bewezen en wordt in alle medische vogelboeken beschreven.
Ik heb hier engels medische boeken van 1400 blz dik liggen ik zuig het niet uit mij duim

Ik zou morgen toch maar eens de kweker bellen en vragen hoe het zit en in welke fase je grijze nu moet zitten. Luister maar naar Peter die weet het beterwink ;)
Gert





Plaats een reactie



Er zijn in totaal 234 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede