Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Handopfok grijsjes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-03-05 - 01:00:32 send message to Pattie

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoi gert,
Het is ook niet mijn bedoeling om hem op de nutrix te houden alleen omdat hij nu zo weinig weegt dacht ik dat dit een goede oplossing was voor bijvoorbeeld 2 a 3 dagen.. Ik meng het wel met kaytee pap, tenminste dat hem ik net gedaan en dan eet hij het goed op..!
Aangezien brinta pap wel goed is voor ze leek me dit ook niet verkeerd alleen ik weet het niet zeker..
Er staat op de verpakking dat het koemelk- en kippenei- eiwit vrij is..?? dan is het dus lactosevrij toch..??


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-05 - 01:04:46 send message to Jacqueline

happy :)

Dan zie ik met spanning je foto tegemoet zoals deze grijzeroodstaartjes 9 weken oud en al op, vast voedsel, en nog 1 avondvoeding krijgen.



Vergelijk dit met de foto van jouw grijsje.

wink ;)
Peter.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-05 - 01:07:34 send message to dooren

==============
Er staat op de verpakking dat het koemelk- en kippenei- eiwit vrij is..?? dan is het dus lactosevrij toch..??
==============

Dan zit er geen eiwit van een koe of kip in, maar dat wil dus niet zeggen dat er geen melksuiker in zit. Want dat is geen eiwit.

Is de ontlasting dun, want als ze de lactose niet kan afbreken krijgt ze diaree.
Gert


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-03-05 - 01:09:51 send message to Pattie



Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-03-05 - 01:10:22 send message to Pattie

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Peter deze is van mij ik denk niet dat je jouw vogels met mijnes kan vergelijken.. Hij is al twee keer onder narcose geweest met zn 10 weken oud..
Hij heeft al heel wat te voorduren gehad.. Hij is al 10 keer heen en weer van amsterdam naar belgie gereden in de auto, aardig wat stress voor hem dus..


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-03-05 - 01:12:01 send message to Pattie

quote
Is de ontlasting dun, want als ze de lactose niet kan afbreken krijgt ze diaree.


Nee deze is niet echt dun.. Het is gewoon een groen vast sliertje maar wel wat waterig wat normaal wit is.. Maar ik denk eerder dat dit komt omdat hij nog pap krijgt..


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-03-05 - 01:13:34 send message to Pattie

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
Dan zit er geen eiwit van een koe of kip in, maar dat wil dus niet zeggen dat er geen melksuiker in zit. Want dat is geen eiwit.


Ik geef hem wel brinta pap


senna
Oud Lid
Posts :72

Oud Lid
2005-03-05 - 01:15:14 send message to senna

Pattie,

Ik zou me zo voor kunnen stellen dat je door de bomen het bos niet ziet staan. Zoveel meningen en zo veel tips. Geweldig.

Neem van mij aan: zet 10 kwekers op een rij en ze doen het allemaal anders. En wie heeft de wijsheid in pacht? Niemand. Want iedereen denkt dat hij/zij het goed doet.

Soms zijn dingen misschien niet helemaal bedoeld voor vogels. Maar als ze daardoor beter eten? Mijn babies krijgen vanaf de leeftijd van vijf weken een basis pap met elke keer iets anders erbij. Zo leren ze verschillende smaken kennen en worden als ze groter zijn niet eenkennig met voer. Ik doe er wel eens een schepje bambix in. Vinden ze heerlijk. En elke avond een schepje appelmoes door de pap. Ook krijgen ze Nutribird B14 pellets door de pap. Die eten ze al vrij snel droog ook.

Maar probeer gewoon wat uit. Want wat werkt het beste voor jou gaaitje? Er staan tips genoeg, doe er je voordeel mee.

gr corina


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-03-05 - 01:18:30 send message to Pattie

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

danku corina.. de bambix daar was ik naar op zoek.. Die wilde ik geven, dat is met zo een beertje, maar die kon ik niet vinden in de winkel..! kon het ook niet vragen want wist niet hoe het heet..!! happy :)

Ik geef hem ook verschillende dingen door zijn pap.. fruithapjes en groentenhapjes voor babies.. bloemkool met rijst en vlees.. fruitmix en van dat soort potjes..
Dat heb ik met mn zonparkiet ook gedaan en die kan ik alles voorschotelen en is niet kieskeurig.. Dit doe ik dus hetzelfde met mn papegaaitje.. tenminste dat ben ik van plan..


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-05 - 01:25:10 send message to dooren

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

In brinta zit maar 11% eiwit, dat is de ondergrens van volwassen vogels. Ik zie met op groeiende papegaaien liever toch een hoger eiwitgehalte. In bambix (groen pak met zo'n beertje) 10.4% eiwit.
Gert



Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-03-05 - 01:26:27 send message to Pattie

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ach, gelukkig heeft hij er al 4 weken goed uitgebalanceerd voer opzitten en is de mensenpap maar voor een paar dagen.. Ik denk eerlijk gezegd dat hij dat wel moet kunnen overleven.. Ik zit nu dus alleen met de melksuiker..


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-03-05 - 01:30:46 send message to Pattie

waarom mag een vogel wel bambix en geen nutrix..?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-05 - 01:32:38 send message to dooren

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Brinta/bambix bevatten volgens mij geen melksuiker. (geef maar brinta)

Nutrix ken ik niet zo goed, dus je hoort mij niet zeggen dat hij het wel of niet mag hebben. Alleen gaf ik een waarschuwing of er latose in zat, want dat mogen ze nooit hebben.
Gerthappy :)


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-03-05 - 01:39:23 send message to Pattie

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

bedankt gert, ik kan ook nergens vinden of er lactose inzit.. helaas staat er ook bij de brinta en de bambix niet of het er wel of niet inzit..


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-03-05 - 01:47:27 send message to Pattie

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 202 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede