Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > rentenaar.com Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : rentenaar.com
BJ
Oud Lid
Posts :109

Oud Lid
2005-03-05 - 09:42:42

Heeft iemand ervaring met rentenaar.com/papegaaien? Die adverteert hier, ik ben benieuwd hoe die is, dus vandaar...


senna
Oud Lid
Posts :72

Oud Lid
2005-03-05 - 10:05:19

Hoi,

Rentenaar heeft een aantal dierenwinkel waarvan koog a/d zaan de grootste is, als ik mij niet vergis. het is op zich een prettige dierenwinkel die service hoog heeft staan. dat is mijn ervaring. Ze hebben een uitgebreid assortiment en veel vogels die voor het merendeel in de winkel in aparte kooien staan. Meestal met de vermelding van de naam van de vogel en wat hij zegt.

Maar het is en blijft een dierenwinkel. Mijn voorkeus gaat toch uit naar een kweker als ik een vogel aanschaf.

gr corina


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-03-05 - 10:15:59

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

had Ellen haar Tommy niet daarvandaan? of kwam die ergens anders vandaan ( http://www.ellen-parrots.com/tommy-01nl.html )? en die had pbfd.

Bob


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-03-05 - 11:56:53

nou ik ben ook laatst bij rentenaar geweest omdat ik dacht dat het een goede papegaaienwinkel was..
Ik geloof dat je het aardig kan vergelijken met dennis..
De vogels zien er slecht uit en zitten in hokjes van 40 bij 40 cm..
Ik zou, zoals meerdere mensen al zeggen, liever kopen bij een goeie kweker..!


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-03-05 - 17:18:18

Ook Rentenaar is een handelaar, met alle voor- en nadelen die je persoonlijk vindt.
Als je een hond koopt.... ga je dan liever naar een hondenfokkerij of naar een persoon die met zijn eigen twee honden een nest heeft liggen.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-06 - 12:13:51

ik heb koop ervaring bij rentenaar ... en ik zou altijd adviseren elders te kijken ..

Mijn persoonlijke mening over rentenaar is dat het niets minder is als een veredelde dierenhandelaar .. zodra er geld mee te verdienen is staat het te koop in de winkels van rentenaar ..

superjonge vogels werden daar al in de winkel tentoongesteld omdat dat mensen trekt , daarna kwamen de boerderijkittens die voor een waar vermogen weken mochten doorbrenggen in een omgeving wat voornamelijk een aquarium leek .. want ja de klanten moeten ze wel kunnen zien .. tegenwoordig verkopen ze ook pups ..

Ik heb er een papegaai gekocht waar ik flink mee in de maling ben genomen , mijn zogenaamde " met de hand opgevoede amazone maar die een beetje verwilderd was doordat ze bij wildvang in de kooi had gezeten .. bleek in werkelijkheid zelf een wildvang dame te zijn , die d'r vleugels flink geleewiekt had en van ellende door de lange tijd in een 40 bij 40 kooi gezeten te hebben niet eens meer wist hoe ze voedsel moest vasthouden of d'r vleugels kon spreiden .

Ik zou zelf nog eerder bij dennis pepgaaien kopen als dat ik ooit nog wat koop bij rentenaar


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-06 - 13:19:40

quote
bleek in werkelijkheid zelf een wildvang dame te zijn , die d'r vleugels flink geleewiekt had en van ellende door de lange tijd in een 40 bij 40 kooi gezeten te hebben niet eens meer wist hoe ze voedsel moest vasthouden of d'r vleugels kon spreiden .

Zoals in een ander topic hier op de site al stond te lezen is het voor handen hebben voor verkoop, het verkopen enz. van een geleewiekte vogel verboden. Waarom ben je hiermee niet naar de politie of de AID gestapt? Was de aankoop van je vogel misschien al voor de wet op verbod tot leewieken?

Erwin


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-03-06 - 17:36:13

bleek in werkelijkheid zelf een wildvang dame te zijn , die d'r vleugels flink geleewiekt had

Zoals ik dit lees ;heefdt de vogel zichzelf gekortwiekt (pennen uit getrokken)

Kortwieken wordt volgens mij ook vaak verward met lewieken,maar zijn zoals in andere topics al beschreven 2 totale verschillende dingen

Wat de handelaar betrefdt heb ik geen ervaring

MVG Renewink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-06 - 17:49:49

nee ze was geleewiekt op een gruwelijke wijze , geen sprake van zelf gedaan of gekortwiekt ( kortwieken is in mijn ogen het knippen van veren , leewieken het "knippen" van de vleugeltoppen , dus deel van de vleugel verwijderen .. of zit ik nu fout ? )

Hawk , destijds was volgens mij die wet nog niet eens in nederland , ik spreek over een jaar of *reken* 5 jaar geleden , als die wet al aangenomen was dan was ik zelf nog niet op de hoogte dat ook leewieken daar onder valt , want dat weet ik pas sinds kort via vogelarena.


senna
Oud Lid
Posts :72

Oud Lid
2005-03-06 - 21:53:18

En BJ, ben je hier wat wijzer mee?

Of ben je op zoek naar een goede kweker gegaan . . . . . wink ;)

gr corina


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2005-03-10 - 00:01:15

Voor Bob : Tommy 1 van Ellen kwam van de Hyacint af.

en Rentenaar schijnt familie te zijn , of hele goede contacten te hebben met Dennis, dus ook wegblijven

MARIANNE


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-10 - 00:14:04

Natasja, Volgens mij beste weten is Rentenaar geen familie van Dennis. Ze bestaan in Koog a/d Zaan al net zo lang dat als ik oud ben (57)....

Dat hij goede contacten zou hebben met Dennis is natuurlijk niet zo verwonderlijk. Deze Dennis is en grote, zo niet de grootste, papegaaienimporteur voor Nederland en België!

Lennart wink ;)


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-03-10 - 06:47:06

Jammer dat men hier zo die toer opgaat, voor de een goed voor de andere slecht.
Het zijn per slot van rekening handelaren die ook hun brood willen verdienen.
De liefhebber wil veel geld voor zijn laatste vogels welke men elders niet kwijt kan en men wil perfecte vogels kopen aan de helft van een ander zijn prijs.Inderdaad zo zit het natuurlijk niet in elkaar totdat??????
Enkel nog zeggen ik ben maar een hobbykweker en zeker geen familie je weet maar nooit.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-10 - 11:05:33

quote
Jammer dat men hier zo die toer opgaat


U mag dat dan jammer vinden maar er zijn al verschrikkelijk veel vogelliefhebbers benadeeld door een aantal van dit soort handelaren!

De goede trouwens te na gesproken!

Want die zijn er ook.

Ook ik heb die ervaring toen ik (weer)begon met vogels en ben bedonderd waar ik bij stond!

Maar dit topic gaat nu eenmaal over handelaren waar verschrikkelijk veel klachten over zijn en het allemaal niet zo nauw nemen met het inkopen, verzorgen en verkopen van hun vogels en garantie geven tot aan de deur.

Volg de overige topics maar en dan kan je niet vaak genoeg waarschuwen in het belang van elke nieuwe vogeleigenaar die bereid is om veel geld neer te leggen voor de vogel en dan ook graag wat feed-back zou willen hebben op het moment dat het allemaal niet zo goed gaat met de vogel.

En dan zijn deze heren niet, of geven niet thuis!

En dan is er nog een belangrijke bijkomstigheid:

We hebben allemaal de mond vol over het stoppen van de wildvang. Dit soort mensen maalt er niet om en als je het werkelijk zou willen stoppen moet je de mensen goed en uitgebreid informeren en adviseren om vogels bij een goede (hobby) kweker te kopen!

Ook ik ben achteraf via dit forum wijs geworden en zal dan ook nooit en te nimmer weer een vogel kopen bij een handelaar omdat ik intussen, via VogelArena, al aardig wat goede contacten heb opgebouwd met goede kwekers.

Dat er hobbykwekers zijn die hun jongen alleen maar aan de handel kwijt kunnen die zouden zich trouwens eens achter de oren moeten krabben....!
Want ook deze vogel- "handel" is een kwestie van vraag en aanbod en als er geen vraag is naar je kweekprodukten zou je jezelf af kunnen vragen waarom je eigenlijk aan het kweken bent als je ze toch niet zelf wil houden!

Lennart wink ;)


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-03-10 - 13:35:52

als er geen vraag is naar je kweekprodukten zou je jezelf af kunnen vragen waarom je eigenlijk aan het kweken bent als je ze toch niet zelf wil houden!


Dus ben je enkel een geldkweker en geen hobby kweker want wat je niet kan verkopen moet je niet kweken.Dus euro's
Ook kampioenkwekers hebben jonge vogels van mindere kwaliteit en u niet?? Ik wel.
Import blijft enkel bestaan omdat de mensen nog steeds importen kopen en als de ene het niet verkoopt dan zal de andere het wel doen
Jammer dat alles hier zo rechtlijnig word voorgesteld dit is heus niet de werkelijkheid.


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-03-10 - 13:55:56

quote
als er geen vraag is naar je kweekprodukten zou je jezelf af kunnen vragen waarom je eigenlijk aan het kweken bent als je ze toch niet zelf wil houden!



Is toch maar goed dat niet iedereen er zo overdenkt.
Er zouden soorten verdwijnen, die dan weer aangevuld zouden moeten worden uit importvogels, voor de echte liefhebberes, die het niet voor de poen doen.
Persoonlijk breng ik ook al mijn vogels die ik zelf niet wil houden voor kweek naar de handel.
Ik verkoop zelden een vogel particulier, er moet er net 1 bellen of ik nog wat voor hem of haar heb zitten.
Ik heb er een hekel aan, met vogels te gaan leuren en eerst beursen af te gaan en als je ze dan alsnog niet kan verkopen naar de handel te brengen.
Ik kom al jaren bij de zelfde handelaar en durf daar ook gerust wat te kopen, er zit niet alleen slechte vogels bij een handelaar.

Henk



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 136 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede