Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Douchen natsproeien? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Douchen natsproeien?
Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-03-07 - 14:37:47

Okay klein probleempje Mabel houdt niet van water! Heb het nu 2x geprobeert met haar in de keuken door haar een beetje nat te maken in de afwasbak maar mevrouwe schreeuwt het hele huis bij elkaar. Maar die viespeuk moet toch afentoe gedouched worden of kan het geen kwaad als ze het echt niet wilt? Volgens mij MOET ze afentoe even lekker douchen is goed voor haar huidje vooral nu met de rui want dat moet toch hartstikke jeuken. Moet ik het nou toch gewoon doen en de plantenspuit in zachte mist stand op haar spuiten? Ik ben zo bang dat het vertrouwen hierdoor een knauw krijgt.
Ik hoop dat iemand een antwoord heeft voor me happy :)

groetjes


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-07 - 15:00:39

Als je met regelmaat de sproeier pakt en de vogel gewoon nat spuit zonder je wat aan te trekken van het geschreeuw dan gaat dit snel over. Elke keer als ze schreeuwt zeg je niets maar spuit je haar wel nat. Elke keer als ze zich goed gedraagt en begint te genieten dan praat je rustig tegen haar en moedig je haar aan te genieten van de douche. Inderdaad op de nevel stand en dan even lekker nat maken. Ik zelf heb een spuit met een pomp (5 liter) hieraan zit een lange spuitarm waardoor ik makkelijk boven de verblijven kan komen. Het lijkt dan net een regenbui en ik krijg geen lamme handen van het knijpen.

Na een paar keer zal ze eraan gewent zijn geraakt en gaan ze er meestal van genieten. Ik ben zelf nog geen vogels tegen gekomen die er uiteindelijk niet tegen kon. wink ;)

Erwin


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-03-07 - 15:08:41

Dat is nou net mijn probleem happy :) Onze vorige was GEK op douchen happy :) daarom zit ik hier nu van ja wat nu?? Hartstikke bedankt Erwin.

groetjes


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2005-03-07 - 15:41:44

ik gebruik ook altijd een drukfles. Ik vul deze met handwarm water. Nevel koelt zeer snel af dus de vogels krijgen een lauwe neveldouche.
Mijn ervaring is dat vogels die dit niet gewend zijn het meestal meteen of anders zeer snel gaan waarderen.
Ik heb nog nooit een papegaai meegemaakt die er echt een hekel aan heeft, integendeel het lijkt het absolute hoogtepunt van de dag te zijn.


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-03-07 - 16:00:18

Ik ga het morgenochtend proberen en dan horen jullie hoe het is gegaan.


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-03-13 - 16:23:51

Nou plantenspuit vindt ze niet grappig wink ;) dus vandaag gewoon naar boven laten brengen toen ik ging douchen en heeft ze met mij samen gedouched dit deed ze bij haar vorige eigenaar ook, alleen vondt ik het eng omdat ik dat nog nooit had gedaan. maarja weer wat nieuws. Wordt grappig als ze straks een maand(zomervakntie) naar me schoonmoeder gaat.hahahah die gaat echt niet met haar douchen denk ik.

groetjes en bedankt voor de hulp.
Ze vindt water dus niet leuk maar ze accepteert het in de douchecel beter als op/in de kooi met de plantenspuit.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-13 - 17:09:09

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

happy :)

We hebben ook zo'n held, in de zomer is hij verzot op de hogedrukspuit (op gepaste afstand ) maar in de koude maanden kan dat gewoon niet.
Ja dan moet meneer onder de douche, niet zijn favoriete bezigheid, maar na een aantal minuten en veel opbeurende woordjes van mijn zijde geeft hij zich en is het genieten geblazen.
Wassen is zeker heel belangrijk voor de veren, hier tweemaal per week.



Ondanks dat hij het niet zo graag doet, toch los op de hand en geen nagels die diep in huid worden geplant.
Gebruikt mijn sweather als steuntje om eens flink met de vleugels te slaan.


wink ;)
Peter.


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-03-13 - 18:40:40

Wat een mooie vogel is dat!
Ja nou ik heb haar nog maar niet vol in de straal gezet eerst maar is even wennen dat ze zo bij me in de douche is en dan kunnen we vande week weer meer proberen denk ik maar happy :) Ze was nu toch ook goed nat van de spetters die van mij afkwamen moet zeggen ze schreeuwde niet, ook niet haar nagels diep in me hand ofzo wel liet ze zich afentoe naar achteren vallen happy :) dat hebben we al vaker gezien als ze der vliegoefeningen doet dan hangt ze ook helemaal naar achteren. En Mabel is heel erg te beinvloeden met spelen want toen ik net deed of ik het stoute water pakte begon ze een beetje los te komen en ook wat stouter tegen het water te doen. ik denk dat als we er een spelletje van gaan maken dat ze het straks binnen notime allemaal wel accepteert, want ze is dol op spelen en ravotten.

groetjes
Ria



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 184 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede