Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Engelse Grasparkieten. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Engelse Grasparkieten.
plaete
Website Member
Posts :36

Website Member
2005-03-07 - 19:35:20 send message to plaete

Hallo, Ik heb al een nest die uitgekomen is van mijn Engelse Grasparkieten. Het is het 1ste jaar dat ik met die soort ben beginnen kweken. Ik heb altijd met tropen gekweekt en die kon ik ringen zonder problemen.
Het zijn Tentoonstellingsvogels.

Ik zou de jongen graag ringen. Ik heb ringen maar de moeder is niet van haar nest weg te slaan.
De jongen moeten bij hun achste levensdag geringd worden maar wat moet ik doen.
Ik durf de moeder niet weg te jagen van haar nest, want ik ben bang dat ze haar nest zal verlaten.
De jongen zijn nu 2 dagen oud.
zal de moeder nog het nest verlaten of moet ik de moeder van het nest jagen als de jongen 8 dagen oud zijn?

dank bij voorbaad.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-07 - 20:05:22 send message to ParkietenPeter

Als de moeder zo fel op jou reageert zal zij zich niet zo snel van het nest laten houden. Zij komt vast wel terug, als je geringt hebt.

Ik heb dit probleem trouwens met mijn valkparkieten. Ik vind het geweldig dat ze zo beschermend fel zijn.Zelf als de jongen uitgevlogen zijn komt de man nog tusse hen en mij instaan.

wink ;) Peter


gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2005-03-07 - 20:27:42 send message to gouldamadine

als de pop zo fel reageert dan kun je proberen de jongen zo uit het blok te halen als de pop er nog inzit
Zelf heb ik hier gelukkig geen last van, maar ik ring de jongen dan gewoon,ik haal de pop desnoods uit het blok en zet haar in de kooi en dan snel de jongen er uit die geringt moeten worden voordat de pop weer in het nest is en dan de jongen weer terug zetten
arjan


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-03-07 - 23:08:36 send message to Swaas

Als de kleintjes nog maar 2 dagen oud zijn is dit normaal dat de pop nog zo hevig is, als ze wat ouder en sterker zijn zal ze niet meer zo fel reageren, alhoewel er poppen zijn die altijd fel zijn als ze met jongen liggen.
Je kan gerust ringen hoor, hoe feller ze is des te sneller zal ze terug komen om te zien of alles goed is met haar kroost, je hoeft je daar echt geen zorgen over te maken.


plaete
Website Member
Posts :36

Website Member
2005-03-08 - 14:26:31 send message to plaete

Bedankt voor jullie reacties.
Hopelijk zal het mij lukken.
Mvg. Plaete


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2005-03-08 - 18:01:45 send message to Diesel

Ik zou haar niet wegjagen, maar gewoon op een normale manier van t nest af zien te krijgen, maar dat zul je zelf ook wel snappen wink ;)

Tip, besluit je haar van het nest te tillen, doe dit met je trui over je hand heen.
Stel dat ze bijt, dan voel je er niks van wink ;)
Ik heb hier een pop zitten die al ontzettend fel is als ze eieren heeft, en dat heb ik ook goed vernomen wink ;)
Moet je nagaan hoe fel ze zal zijn als ze kleintjes heeft.

Ook kun je wachten tot ze een keer van het nest gaat en dan de jongen ringen, maar dat toeval moet je net treffen.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-03-09 - 00:12:36 send message to tonnl

Engelse grasparkieten bijten niet of nauwelijks, daar is echt geen bescherming voor nodig. happy :)
Ton.


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2005-03-09 - 16:35:31 send message to Diesel

Wil je dat mijn dame even vertellen dan wink ;)
Of is zij net weer de uitzondering op de regel? laugh :D

Van grasparkieten weet ik dat ze veel feller zijn, mijn grasparkieten zijn een stuk feller en drukker dan mijn engelsen, en ik had het van haar ook niet verwacht, maar het deed wel even goed zeer wink ;)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-03-10 - 00:59:08 send message to tonnl

Ik zeg altijd: als er geen bloed vloeit is er niet gebeten. happy :)

Ton.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 194 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede