Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > volume grasparkiet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : volume grasparkiet
jolanda73
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-03-09 - 09:15:41 send message to jolanda73

Hallo,
Sinds kort heb ik een engelse grasparkiet pop.
Volwassen en komt uit buitenvoliere.
Ik had al een grasparkiet man (kleinere soort).
Nu is mijn vraag de pop heeft z`n volume dat mijn oren er zeer van doen.sad :(
Waar ligt dit aan:ras engels of anders.
man of pop
binnen of buiten voliere.


Groetjes Jolanda


oOfrankyOo
Oud Lid
Posts :44

Oud Lid
2005-03-09 - 13:45:17 send message to oOfrankyOo

ik denk dat alle peruche zo een hels lawaai maken ,
soms kom ik er ook gek van :s
en van mij is het een man die zo hels lawaai maakt maar dat is telkens waneer ik de deur van de lieving open doen hij schreeuwt dan naar de andere peruchen :s


lovebird-farm
Oud Lid
Posts :124

Oud Lid
2005-03-09 - 21:28:35 send message to lovebird-farm

Als je dat hinderlijk vindt moet je geen parkieten en papegaaien houden!!!


jolanda73
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-03-09 - 22:32:55 send message to jolanda73

hallo Lovebird farm,
Het was gewoon een vraag hoor hoef je niet zo raar te reageren.
Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe het kan dat er z`n volumeverschil is in 2 grasparkieten.
En als dat niet meer kan meld het dan even.
Jolanda


jolanda73
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-03-09 - 22:36:18 send message to jolanda73

Even voor de duidelijkheid het is niet zo dat ik er echt last van heb hoor.
Misschien was mijn smiley niet begrepen.Dus bij deze ik baal er niet van maar ben nieuwsgierig.

Groeten Jolanda


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2005-03-09 - 23:25:39 send message to Rik

Hoi Jolanda,

Waarom er zo'n verschil in volume zit tussen deze vogels weet ik ook niet. Ik ben nieuwsgierig of iemand hier antwoord op heeft.
Het iritante van grasparkieten is dat het geluid van deze vogels erg frequent is en de hele dag zonder pauze doorgaat.

Ik denk dat iedereen je smiley begrijpt, behalve Lovebird-farm. Het lijkt wel of hij zinnen uit oude boekjes overtypt. Op een annonieme manier mensen proberen onderuit te halen. Simpel, zielig en respectloos.sad :(


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-09 - 23:42:58 send message to Hawkeye_NL

Even puur gekeken naar de bouw van de twee verschillende soorten grasparkieten;

De grasparkiet is een stuk kleiner en heeft een stuk kleinere kop. Vooral het voorhoofd is aanzienlijk anders gebouwd.
Ook is de engelse parkiet een stuk forser op de borstkast en van postuur. De longinhoud zal evenredig groter zijn.

Het volume van deze vogel zal waarschijnlijk luider zijn door samenloop van een aantal factoren waaronder het verschil in grote en longinhoud. Maar ook de schedel die dienst doet als klankkast heeft misschien een aanzienlijk invloed doordat deze een stuk groter is.

Het is een speculatieve gedachte van mij dus hoefd niet perse waar te zijn. Het lijkt mij echter wel een logische gedachte. wink ;)

Erwin


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-03-10 - 00:57:47 send message to tonnl

Vrouwtjesparkieten maken vaak wat meer kabaal, ze bijten zelfs harder. Engelse zijn juist meestal weer rustiger, ik denk dat je gewoon eenschreeuwer hebt. happy :)
Lovebirdgeval moet je gewoon negeren, die loopt hier al weken iedereen te zieken.

Ton.


jolanda73
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-03-10 - 11:56:04 send message to jolanda73

Hoi,
Mensen bedankt voor de positieve reacties.
Behalve....
Groetjes Jolanda


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-10 - 12:45:24 send message to Lennart

Hallo Jolanda,

quote
Behalve....


Ik weet precies wie je bedoeld!
Ik heb je topic gevolgd over het volume van de parkiet(en)....
Lovebird komt soms wat lastig en misschien vervelend en kort door de bocht over, maar hij bedoeld het meestal goed.

Ik moet hem inderdaad een beetje gelijk geven...Namelijk als je ergens aan begint stel je dan van te voren op de hoogte en maak dan je keuze.....Of zie ik dat nou verkeerd?

Denk nu niet dat ik Lovebird de hand boven het hoofd hou, want ik heb in het verleden een aardige discussie met hem gehad over zijn manier van schrijven!

Lennart wink ;)


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2005-03-10 - 14:11:29 send message to djenco

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik vind dat lovebird geen gelijk heeft. Je kan je nog zo goed informeren, maar je kan nooit alles van te voren weten.
Ik zelf heb een koppel (niet tamme) Bl-gele Ara's. Na heel veel informatie te hebben ingewonnen was ik van mening dat Ara's zich zo nu en dan zeker wel laten horen.
De praktijk is dat ze bijna de hele dag een oorverdovend (letterlijk) geschreeuw produceren. (ik dacht dat alleen kaketoes dat deden) Nu woon ik in het buiten gebied dus is dat niet zo'n probleem, maar toch...
Dus als je nog tips hebt schreeuwen te verminderen, hou ik me aanbevolen.


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2005-03-10 - 15:54:21 send message to irri

hoi jolanda, even een vraagje, zit dat popje ook alleen in een kooi? dan kan het misschien ook komen dat ze aandacht wil, dan kunnen ze behoorlijk lawaai maken (dat had ik vroeger met mijn grasparkietjes)als ze dan een kameraadje heeft wordt het geschreeuw misschien wat minder
groetjes marjan


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-10 - 16:10:24 send message to Lennart

Hallo djenco,

Ook ik ben bezig met blauw/gele ara's. Inderdaad kunnen zij zich 'smorgens en 'savonds behoorlijk laten gelden. Maar mijn ervaring is dat je ze wel degelijk kunt opvoeden en dat je ze duidelijk kunt maken of je het wel of niet leuk vindt! Bij mijn kweker waar ik binnenkort meerdere ara's van krijg schreeuwt er niet één! En die heeft er nog al een paar zitten. Inclusief in de huiskamer.

Lennart wink ;)


jolanda73
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-03-10 - 17:14:50 send message to jolanda73

Hoi Marjan,
Nee mijn pop zit met een man (kleinere soort),
dus daar ligt het niet aan maar ik denk misschien toch het feit dat het een pop is.
Ik heb namelijk eerder een Engelse parkiet gehad die deed het niet en dit was een man.

Groetjes Jolanda


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2005-03-10 - 20:11:02 send message to Diesel

Ik maak nergens uit op dat ze last heeft van het lawaai, ze geeft alleen te kennen dat het haar opviel en vandaar dat ze dacht, laat ik die vraag gewoon eens stellen. Helemaal niks mis mee, vind het juist een leuke vraag.

Lovebird ik vind je reactie een beetje overdreven, en nergens voor nodig.

Betreft t volume.
De ene vogel kan meer volume hebben/maken dan een van zn soorgenoten, net als wij mensen een hardere of zachtere stem kunnen hebben dan een ander.
Het maakt ook veel uit of het volierevogels zijn (geweest)of niet.

Mijn ervaring is dat vogels die uit een voliere komen, (en dan al wat ouder zijn) meer volume hebben en dus meer lawaai hebben dan vogels die in de huiskamer zitten van jongs af aan.

Van de week viel het me bij een kennis weer eens op dat hun grasparkiet heel zacht kwetterde, en als hij schreeuwde dit ook reuze meeviel.
Als mijn vogels kwetteren kunnen ze dit ook zacht, maar kwetteren en schreeuwen gaat stukken harder. (soms trillen mn trommelvliezen ervan laugh :D)
In een voliere hebben de vogels meer volume nodig om over elkaar heen te kunnen schreeuwen.
Als jij bv 20 parkieten houdt, moeten die over elkaar heen kletsen.
Een vogel in huis hoeft daarentegen niet zo hard te kwetteren en te kletsen omdat hij niet over het volume van een andere vogel hoeft te komen.
Hij zal misschien eens gaan schreeuwen als de tv harder staat, maar je hebt verschil tussen hard en hard wink ;)





Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-11 - 01:17:17 send message to Lennart

quote
Ik maak nergens uit op dat ze last heeft van het lawaai


Lees dan even het openingsbericht opnieuw. Ze geeft duidelijk aan dat ze er last van heeft!

En nogmaals: Lovebird mag dan soms wat rottig overkomen en kort door de bocht zijn, maar hij meent wel wat hij zegt! En kan mij soms zelfs vinden in wat hij zegt.....happy :)
Dat neemt niet weg dat je het eens met hem hoeft te zijn!

Want per definitie maken alle parkieten/papegaaien "lawaai"...en wat voor de een een ramp is, is het voor de ander een streling van het oor!

Het is maar hoe je daar tegen aan kijkt (hoort)....happy :)

Je kunt er natuurlijk over discusieren of het hun natuurlijke (communicatie)-geluiden zijn, dus onoverkomelijk, of lawaai!
Het ene is positief en het andere negatief!

Ook ik heb een papegaai die mij heel duidelijk weet te maken wanneer hij graag aandacht wil...de één noemt dat schreeuwen en ik noem dat roepen!
Want op het moment dat hij "schreeuwt" en ik zeg wat tegen hem/haar gaat ie over op mooi gefluit.....happy :)!

Lennart wink ;)



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 271 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede