Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > JEUGD, leren omgaan met papegaaien. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : JEUGD, leren omgaan met papegaaien.
Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-10 - 16:48:15 send message to Jacqueline

happy :)

Dat we op dit forum het prachtig vinden dat er ook jeugd aanwezig is, en deze ook alles willen leren is werkelijk perfect.

Het geven van gericht onderwijs/les dragen zeer zeker bij tot een betere band/begrip van kind en papegaai.



Eerste kennismaking met een baby papegaai.



Liefde/verliefdheid straalt er van af.

[imghttp://photobucket.com/albums/v610/Maracana/Hobbybreeder%20Maracana/jong.jpg][/img]

Zo klein en teer, maakt dat er heel voorzichtig mee omgegaan word.



Maar eenmaal zelfstandig word het een vriendje voor het leven.



Die overal mee naar toe gaat.

Zoals de foto's duidelijk maken is de jeugd wel te activeren, en dat dit ook voor de toekomst een belofte kan zijn voor het behoud van de avicultuur.

wink ;)
Peter.



bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-03-10 - 16:51:51 send message to bob_verhagen

dat lijkt mij nou weer een van de vele leukere dingen aan papegaaien. persoonlijk trekt het kweken mij meer, maar we zien wel....
alles op zijn tijd.

groetjes Bob


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-10 - 17:25:16 send message to Jacqueline

happy :)

Het kweken met papegaaien en andere soorten kromsnavels, is natuurlijk heel leuk en geeft ook een voldaan gevoel als je er in slaagt om dit met enige regelmaat te bewerkstelligen.

Een van de leuke aspecten is ook het uitdragen van kennis op het gebied van papegaaien gedrag.
Heel prettig om te doen, en leerzaam voor diegene die een papegaai als huiskamergenoot neemt.
Maar ook als kweker is het een voldoening, te weten waar je nakweek terecht komt en hoe ermee omgegaan word.
Nazorg/voorzorg noem het zoals je wilt, het hoort er gewoon bij.

wink ;)
Peter.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-03-11 - 01:58:06 send message to Swaas

Het kweken en grootbrengen van kromsnavels vooral ara's, grijsjes en amazones heeft me mijn hele leven enorm aangetrokken en ik heb er menig gekweekt en grootgebracht ( ik wordt er 60 wink ;), maar ik ben er mee gestopt....ik vind het niet leuk meer, er zijn er teveel .....en als ik zie waar en wat er allemaal met die jonge vogels gebeurt, er wordt de laatste tijd meer en meer gesolt met jonge vogels, kijk maar op se sites en de "kweekwinkel" als een Dennis en menig andere, kromsnavels leven héél lang en ik ben bang geworden om een vogel op te kweken, die misschien 40 jaar en meer kan worden, en om de paar jaar van eigenaar kan veranderen, wat niet altijd in het voordeel van de vogel is, zonder van de gevallen te spreken die jaaaaaren aan een stuk in een kooi zitten, eten drinken.....maar geen aandacht of liefde krijgen.
Ik ben er meer en meer van overtuigd dat die vogels niet thuishoren in een hok in een binnenkamer, daar zijn ze te intelligent en te lief voor, ik spreek niet over de vogels van vogelliefhebbers hier op het forum, de meesten weten maar al te goed hun vogel(s) de nodige ruimte en aandacht te geven, ik heb het over de veeeeele veeeele anderen, die er eentje kopen in een opwelling, of om mee te pronken, en nog meer uit lompigheid omdat ze zo schoon zijn....maar enkele maanden later hen in de andere kamer zetten omdat hij of zij "teveel krijsen" en waar ze een leven van verveling voor zich hebben, meestal eindigen ze op een of andere site.....beter....? of terug naar zo ne slimmen die niet weet waar hij aan begint.
Ik ben er bijna zeker van dat 80% van diegene die een kromsnavel kopen niet eens een boek of inlichtingen hebben ingewonnen, maar dit pas doen als de vogel al bij heb is en ze voor problemen komen te staan die ze niet voorzien hadden.sad :(sad :(sad :(


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-11 - 02:03:30 send message to Lennart

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
Maar ook als kweker is het een voldoening, te weten waar je nakweek terecht komt en hoe ermee omgegaan wordt.
Nazorg/voorzorg noem het zoals je wilt, het hoort er gewoon bij


Ben ik volledig mee eens!
Dat is denk ik het ultieme doel van een hobby...weten waar je mee bezig bent en controle houden op!

Ik zelf ben een starter, op papegaaiengebied, met kweken en ben bezig om mijn kweekkoppels samen te stellen, en als ik dit zo zie dan denk ik: was ik alvast maar zover......happy :)happy :)!!!!!

Maar ja...dat is toekomst...waar ik nu mee te maken heb is broeden met mijn nieuwe koppel Zonparkieten en zal ik al blij zijn als ik dit jaar een paar jongen op stok krijg.....happy :)

Swaas: Ben het helemaal met je eens....het is ook heel erg jammer dat het vaak zo gaat! Het zijn ook geen dingen maar levende wezens waar wij als mensen verantwoordelijk voor zijn!

Lennart wink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-12 - 23:11:59 send message to natasja

Ik zelf heb twee dochtertjes , Fabienne van 9 jaar en Irana van 7 jaar zij hebben het eigenlijk niet zo op Kicah .. maar da's niet zow ereldvreemd behalve ik heb verder niemand het zo erg op Kiek wink ;) en dat voornamelijk omdat Kiek het ook niet zo op andere behalve op mij heeft wink ;)

Voor ons maakt dat eigenlijk niets uit , het zij zo is ons motto en net als met mensen verwachten wij van dieren ook niet dat ze iedereen maar leuk vinden en ik .. ik vind het ook wel wat hebben dat een papegaai eenkennig is , ik doe graag mijn best om bij mijn dieren een vertrouwensband op te zetten dus Kiek en ik zijn erg aan elkaar gewaagd happy :)
We zouden elkaar in ieder geval noooooooittt meer willen missen happy :)


senna
Oud Lid
Posts :72

Oud Lid
2005-03-21 - 19:45:39 send message to senna

Peter,

Ik vind het ook belangrijk de jeugd met dieren vertrouwd te maken. Zeker ook met vogels. Mijn zoon is 18 en kan geweldig met de vogels om gaan. Zelfs zijn vrienden stellen belang in de kweek en vragen er regelmatig om. Ik vind dat heel leuk.

Maar ook een buurvrouw die mijn papegaai hoort en nieuwsgierig is, kan altijd langs komen. En als ze zien hoe wij met de vogels omgaan, dan hebben de meeste mensen er wel plezier in. En zo zou het ook moeten.

Geweldige foto's

gr corina



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 156 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede