Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Raar Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Raar
franky1
Oud Lid
Posts :65

Oud Lid
2005-03-12 - 09:54:05

Ik heb 2 kwartels in mijn volier zitten en 2 dagen terug bloede hij heel fel aan zijn hoof en zijn rug was kaal en vanmorgend ging ik kijken en hij lag dood op de grond.Ik heb thuis 5 stomme katten zitten en ik zie regelmatig een valk naar mijn volier duiken.Hoe zou dit kunnen gebeurd zijn.


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2005-03-12 - 11:05:37

Misschien zou je iets meer kunnen vertellen,dat helpt misschien tot de oorzaak te komen. Blijft lastig om dit vanaf afstand te beoordelen.

Wat voor kwartels zijn het ?
Zijn het hennen/hanen ?
Zitten ze allang samen ?

Ik heb op dit moment 1 haan en 2 hennen chinese dwergkwartels. Deze hebben de hele zomer zonder problemen buitengezeten,zelfs 2 nesten grootgebracht,en die heb ik met de vorst binnengezet. Een veel kleinere ruimte,en hetzelfde gedrag als jij beschrijft,alleen gelukkig geen doden. Hele ruggen zijn kaal.
Dwergkwartels kunnen erg veel pijn hebben,lopen nog gewoon door met wonden e.d..
Dus mogelijk hebben ze elkaar afgeslacht.


franky1
Oud Lid
Posts :65

Oud Lid
2005-03-12 - 11:12:34

http://www.zwvlkoepel.be/vwg/images/kwartel.jpg het is een japanskwartel en de man is dood.Het vrouwtje heeft een een nest gehad maar de 2 jonge zijn gestorve.Is het normaal dat mijn kwartel eijeren legt zolijk een kip elke dag bijnaz


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-03-12 - 23:34:00

Japanse kwartels kunnen inderdaad zeer veel eieren leggen. Ze worden zelfs al als productiedieren gehouden, juist vanwege die hoeveelheden eieren.
Wat de katten betreft, heb je wel dubbel gaas?

Ton.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-12 - 23:43:03

let maar goed op in de supermarkten .. rond paas worden er heel veel kwarteleitjes aangeboden wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 164 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede