Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > luiz.en.mijten.enz enz Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : luiz.en.mijten.enz enz
spitse
Oud Lid
Posts :16

Oud Lid
2005-03-12 - 14:18:11

wat is nouw het beste middel of wat kan je alle maal doen


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-03-12 - 23:29:01

Ik hoor over home shield alleen maar zeer positieve verhalen. Ik gebruik het zelf pas een paar maanden dus ik kan nog niet echt oordelen.
Groot voordeel vind ik dat er geen gif in zit. Het is poeder dat insecten dood door soort uitdroging.
Op http://www.geonschrijver.nl/homeshield.htm kun je het verkoopverhaaltje lezen, maar belangrijker misschien, er zijn al veel kwekers erg enthousiast over.
Ton.


J. Santegoeds
Website Member
Posts :214

Website Member
2005-03-13 - 18:15:38

Op de website van de fabrikant kun je lezen wáár het te koop is http://www.integratie.nl/NL/producten/home_shield/verkoopadressen.htm

Het is óók te koop op de maandelijkse vogelbeurs in Asten, elke 2e zondag van de maand! wink ;)


vandervliet
Website Member
Posts :182

Website Member
2005-03-14 - 12:39:21

Buiten Homeshield hebben wij sinds vorige week weer een geheel nieuw produkt, wat ook in de pluimveeindustrie wordt gebruikt. B.RAPS
Dit is zuiver biologisch, dus de dieren kunnen er in blijven. Dit is opgebouwd vanuit raapzaadolie, en is een concentraat. 1 deel concentraat mengen met 2 delen water, en in de bloemenspuit.
Je mag er de vogels ook mee natspuiten (vedermijt).
Een dag of 3 zien ze er uit of ze met een vet vederpak rondvliegen, maar daarna zijn ze perfekt beschermd.

met sportgroeten
Jan


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-14 - 15:59:44

Ander belangrijk aspect betreffende de bestrijding van luizen (met respect van alle beschikbare middelen) is ook een goede hygiëne en goed strak afgewerkt hok zonder teveel naden.
Preventie met dit soort ongemakken voorkomt vaak een luizenplaag, hier draagt hygiëne flink bij, ter voorkoming dat tijdens een broedseizoen vele jonge vogels voortijdig sterven.

Naden e.d. kunnen vaak eenvoudig worden dichtgekit met acrylaatkit en eventueel worden overgeschilderd. (aan acrylaatkit hecht nogal graag vuil, daarom is het beter om over te schilderen.)
Het voorkomen is beter dan het bestrijden ervan.
Gert.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 188 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede