Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > toezicht op CITES 1 vogels?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : toezicht op CITES 1 vogels??
bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-03-12 - 22:07:27

ik hoorde van iemand die reptielen heeft dat mensen die een bedreigde/beschermde hagedis kopen zich moeten ligitimeren als ze deze kopen en er ook van aales ingevuld moet worden. hierdoor kan op een willekeurig moment bij mensen thuis worden gekeken of dze reptielen wel goed te eten krijgen en goed verzorgd worden. zo wordt het dus moeilijker om papegaaien te verwaarlozen.

dan komt nu mijn vraag: geldt dit ook voor beschermde papegaaien? en als het niet geldt, wordt hier overna gedacht door de regering of komt het gewoon zoiezo voor alle vogels ( ik weet dat het een beetje een nutteloze vraag is die laatste want het ministerie kan moeilijk die honderd-duizend vogelhouders zelf allemaal af, maar zou erzelf opzich wel voor zijn )?

groeten Bob



bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-03-12 - 22:08:31

ik kan hem niet meer veranderen, ik weet ook niet waarom maar het moet zijn van alles, maar dat dacht u waarschijnlijk al.


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2005-03-12 - 22:48:33

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bob

De AID ( Algemene inspectie dienst ) heeft inzake de wet bedreigde diersoorten de functie om deze te controleren,Dit geld zowel voor reptielen als vogels alsmede alle dieren die op de lijst 1 van CITES voorkomen dit wil zeggen komt een soort op deze lijst voor moet er officieel een CITES verklaring bij zitten zo niet is men strafbaar,De mensen van de AID hebben het recht om deze te controleren bij U thuis zijn de papieren niet in orde kan men het individu in beslag nemen en overbrengen naar een opvan centra .Er moet bijgezegd worden dat als men huiszoeking wil doen hiervoor een bevel nodig is en de mensen van de AID vergezeld moeten zijn van politie dit geld alleen in prive situaties ,bij winkels en dergelijk ( Openbare gelegenheden) hebben ze het recht dit zonder voor aankondiging of bevel te doen).
De AID heeft veel meer taken dan alleen de dieren ze hebben eingelijk de bevoegdheid om controle uit te oefenen op de welzijnswet en aanverwante aangelegnheden.Ik moet erbij zeggen dat een CITES verklaring niet perse op eigen naam hoeft worden gezet op dit formulier kan een clausule aangevinkt zijn dat men deze mag overdragen aan derden.

Erik


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-03-12 - 22:57:28

maar is het dan ook zo dat als ik bij een kweker een CITES lijst 1 vogel koop ik alle instanties moet laten weten dat ik deze vogel heb en dat moet kunnen laten zien met bijvoorbeeld mijn paspoort, zodat ze daarna op desgevraagd moment kunne langs komen. ik doel hiermee meer op de vele geelkuif kaketoes die in de huiskamer zitten, warvan sommige toch niet goed worden verzorg.

bedankt voor de reactie en groeten Bob


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-03-12 - 23:15:48

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als er de juiste papieren bij zitten hoef je ze niet te bellen.

Als ze komen controleren,moet je wel de juiste papieren,en de juiste vogels met de juiste ring/chipnummer kunnen tonenwink ;)

MVG Rene


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-12 - 23:33:17

ook ik heb cites dieren gehad , namelijk slangen en reptielsoorten .. ook legitimatie moeten laten zien en alles ingevult maar controlle .. nou sorry maar bij mij is in al die jaren nog nooit iemand geweest , overigens geloof ik trouwens dat cites alleen de registratie inhoud en gaat het niet eens zo zeer om de verzorging.

In de wet staan vaak hele andere minimum eisen als wij er op na houden .. zo weet ik dat dieren minimaal de ruimte moeten hebben om languit te kunnen liggen ( hondenkennels ) nou en die ruimte hebben de meeste dieren wel alleen zijn de minimum eissen van de gewone burger vaak vele malen hoger



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 169 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede