Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Handels-papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Handels-papegaaien
CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-03-15 - 00:15:29 send message to CHEETAH

Aangezien er veel mensen negatief zijn over papegaaien winkels, vraag ik me af wat jullie van Leo Handels-papegaai vinden.
Vooral aangezien hij hier ook adverteerd.
Zelf heb leo een aantal keren over te tel. en via email gesproken, ik vind hem heel objectief en eerlijk.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-15 - 10:09:23 send message to ParkietenPeter

Zoals met alle ondernemers is Leo er in eerste instantie om zijn eigen boterham te beleggen. Natuurlijklaugh :D. Maar dat hoeft niet per definitie verkeerd te zijn.
ik neem aan dat je de winkel van Leo kent, dan weet je dat hij het er best redelijk goed bij heeft staan. Hij kweekt zelf met vogels, koopt jonge vogels in, voert onzelfstandige vogels van kwekers om handtam te verkopen en is ee van de importeurs (was hij in ieder geval, heb het niet bijgehouden na de wijziging ivm quarantaine-opvang).

Eigenlijk zoals 'alle' winkels het wel doen.
Onze Luna kwam van Leo Handels en we hebben hier nooit problemen mee gehad. Een hele mooie "knuffelvogel".

Het enige negatieve wat mij bijstaat is uit zijn beginperiode. Maar ik voel er niks voor om dit op te rakelen.

http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=1852

Maar zoals voor velen geldt; Wie voor de een goed is, kan voor de ander minder goed zijn.

Ik ben in ieder geval niet ontevreden over Leo.
wink ;) Peter


HOBBYKWEKERIJ
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-03-15 - 12:22:02 send message to HOBBYKWEKERIJ

beste

mijn raad is koop een kromsnavels bij kwekers die al jaren kweken of weten met wat ze bezig zijn en niet in een winkel is vaak om problemen zoeken maar er zijn er ook goeie bij ZOALS BIJ ZOVELE


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-15 - 12:43:07 send message to Lennart

Hier was ik al een beetje bang voor!

Namelijk om de gehele handel met een vergrootglas tegen het licht te gaan houden!
Het is natuurlijk niet de bedoeling, ook van mij niet, om ALLE handelaren over één kam te scheren!

Er zijn er inderdaad een paar die alles met handen en voeten treden, en het is ook goed dat er op dit forum aan dit soort uitgebreid aandacht wordt besteed, maar er zijn er ook die te goeder trouw zijn en op een eerlijke en goede manier een boterham proberen te verdienen met de handel in vogels!!!!!!

Ook ik ageer tegen de verkeerde handelaren, maar zal de laatste zijn om te stellen dat de hele HANDEL verkeerd is...!!!!

Neemt niet weg dat ik in ieder geval altijd zal proberen mijn vogels bij een kweker weg te halen. Nationaal of internationaal!

Lennart wink ;)



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-15 - 18:28:20 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

En dat ben ik ook met je eens, Lennart. Ik zou gerust bij Leo Handels kunnen kopen. Had het ook bijna gedaan als mijn Bonte Boer geen popje zou zijn gebleken.

Leo zal een kweker ook best in zijn waarde laten. Hij vraagt op het moment trouwens vogels van kwekers om zelf mee te gaan kweken.

Je hebt blijkbaar twee partijen; De ene is kweker en maakt handelaren zwart, de ander is handelaar en maakt kwekers zwart. Dit vind ik zelf verre van correct.

Daarom heb ik op mijn pagina heel duidelijk gezet dat een louche handelaar zich niet beperkt tot een achteraf-gelegen-schuurtje, maar kijk ook in een winkel goed uit.

wink ;) Peter


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-03-15 - 19:30:33 send message to CHEETAH

Oke,
Ik ben blij dat er dan toch nog goede winkels zijn.
Als ik ooit een Amazone Aestiva aanschaf word dat bij Leo namelijk.


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-03-15 - 19:36:39 send message to CHEETAH

Oke,
Ik ben blij dat er dan toch nog goede winkels zijn.
Als ik ooit een Amazone Aestiva aanschaf word dat bij Leo namelijk.


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-03-15 - 19:47:39 send message to bob_verhagen

waarom niet bij een kweker?wink ;)


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-03-15 - 22:43:31 send message to CHEETAH

Omdat ik die niet kan vinden in nederland.
Ik ben opzoek naar een geelvleugel blauwvoorhoofd amazone.
Die vind je bijna niet in Nederland.
Alleen in Duitsland of Belgie.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-15 - 23:36:43 send message to natasja

ik snap alleen de reden van je topic niet zo goed .. temeer omdat deze vrijwel tegelijk valt als je "dennis" topic ..

Je geeft al duidelijk aan je keuze gemaakt te hebben .. puur uit nieuwsgierigheid maar wat is je gedachte achter dit topic ?


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-15 - 23:38:23 send message to natasja

bedoel het trouwens niet l*llig maar wist ook geen andere manier van formuleren wink ;)


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-03-15 - 23:48:04 send message to CHEETAH

Nee ik begrijp je wel.
Ik ben benieuwd of er nog mensen zijn die toch nog positief zijn over papegaaien winkels.

Ook omdat er veel mensen zijn die mij weer afgeraden hebben om weer bij een winkel te kopen na mijn slechte ervaringen.
Zelf heb ik er wel een goed gevoel over, over Leo. Het is een objectieve persoon die eerlijk gezegd heeft dat de Amazone's bijv. hele moeilijke beesten zijn.
Ook Dennis heeft mij dat toendertijd verteld toen ik een grijze wou aanschaffen. Maar toen ik kwam informeren over Amazone's waren dat ineens de leukste vogels.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-16 - 00:14:12 send message to natasja

het blijft moeilijk he ..

je kan er eigenlijk geen pijl op vasttrekken , zegt de eene bijv. dat je goed moet kijken naar de moederdieren , hoe schoon de verblijven zijn etc. etc. laat de andere kweker je voor geen goud toe in zijn kwekersruimte omdat ze hun dieren rust willen geven maar ook risico's willen beperken van besmettingen en .. het klinkt allemaal even logisch ..

Bij iedere kweker hoe slecht in bijv. mijn ogen , zullen er mensen zijn die hem/haar fantastisch vinden !

En kwekers die ik geweldig vind zullen ook tegenstanders hebben ..

Het is maar net welke schare zijn mening/ervaringen voor je wil neerzetten ..

Dus vooral vanuit je eigen gevoel bekijken , voel jij je goed bij iemand dan moet dat voldoende zijn , zit je fout .. dan is dit je eigen risico geweest dat voorkom je helaas nooit


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-16 - 08:20:34 send message to ParkietenPeter

Cheetah,

Wat let je om een vogel in bijv. Duitsland te zoeken of een van de andere EU landen, als die hier niet te vinden is?

Peterwink ;)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-16 - 09:20:51 send message to Hawkeye_NL

Het lijkt een trent te worden om alle handelaren en dierenwinkels hier door te lichten. Hoe goed ook bedoeld, persoonlijk vindt ik het een beetje te ver gaan.
Er zijn altijd mensen te vinden die positief maar ook die negatief denken over een handelaar of winkel. Dit ongeveer elk half jaar openlijk via het forum spelen maakt dat een bedrijf niet alleen in beeld blijft maar geeft ook geen eerlijke kans op herstel meer. Hoe ik dit bedoel is simpel! Stel bedrijf A heeft een fout of fouten gemaakt en hier flink door de mangel gehaald. Na een half jaar flink zijn best doen om zich te beteren wordt hier wederom de vraag gesteld, en je raad het al... inderdaad! dezelfde verhalen komen weer boven tafel. Soms komen de oude verhalen zelfs weer boven in een verdraaide versie omdat iemand had gehoort van en die had het van... vul zelf maar in.

Ik denk persoonlijk dat het goed is dat mensen hier hun verhalen vertellen. Zekers als dit recente verhalen zijn. Maar, ik denk dat we met zijn allen moeten oppassen dat we hier bedrijven ten gronde proberen te richten op basis van fouten of foutjes uit het verleden. Hiermee is het dus niet zo dat bekende probleem bedrijven niet meer besproken zullen worden omdat die ook heden ten dage nog genoeg problemen veroorzaken en waardoor er ook zeer recent leed van naar boven zal komen.

Erwin


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-16 - 09:24:15 send message to ParkietenPeter

quote
Het enige negatieve wat mij bijstaat is uit zijn beginperiode. Maar ik voel er niks voor om dit op te rakelen.

quote
Maar zoals voor velen geldt; Wie voor de een goed is, kan voor de ander minder goed zijn.

Dat klopt Erwin.
wink ;)



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 199 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede