Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Bonte boer als huisvogel Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-23 - 19:15:08 send message to ParkietenPeter

Ja, 5-7 veren. Prijs = €22,50 /stk.


zeehaasje
Website Member
Posts :19

Website Member
2005-03-24 - 18:03:39 send message to zeehaasje

Hmmm

het uittrekken van borstveren staat me niet zo aan.

Als er bij mij door een nw vriendin in een keer borstharen worden uitgetrokkenangry. Dan zal het wel even duren voor dat het vertrouwen is hersteld.sad :(





ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-24 - 19:12:05 send message to ParkietenPeter

Valt over het algemeen wel mee.
Als je ze uittrekt moet je dit ook met een rukje doen en niet halverwege loslaten. Als je vijf veertjes telt heb je er wel 5-7 te pakken.

Dit brengt minder stress en vertrouwensverlies als wanneer je de vogel moet invangen om het door een arts te laten onderzoeken. Nu moet je je eigen vogel wel kennen om dit uit te maken. Ik heb van een afstand makkelijk praten natuurlijk. De mijne zitten buiten maar ik kon niet zeggen dat het zo'n grote indruk gemaakt had op hen.

Kijk even op www.Genidka.com hier wordt het een en ander duidelijk uitgelegd. Ook is er uitleg bij het formulier en de zakjes die je kunt aanvragen.

wink ;) Peter


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-03-31 - 01:04:07 send message to CHEETAH

Jammer, weer een papegaai uit Den Ilp verkocht.
Als het een echte handopfok was, kon je er alles mee doen. Zelf heb ik een tijdje geleden ook een BB aangeschaft bij DennisFR. Daar kon iedereen alles mee doen. De vogel was zo afhankelijk dat ie je zelf navloog.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-31 - 07:42:23 send message to natasja

ben het er toch echt mee oneens dat je met een met de hand groot gebrachte vogel per defintie alles mee kan doen hoor , dat is gewoon niet altijd zo en ook bij met de hand groot gebrachte vogels is het wel eens zo dat ze niet voor iedereen handtam zijn , nou ben ik zeker geen voorstander van Dennis p. maar laten we het in ieder geval eerlijk blijven bekijken.


zeehaasje
Website Member
Posts :19

Website Member
2005-04-06 - 09:04:03 send message to zeehaasje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo,

Afgelopen weekend hebben we besloten Robbie mee te nemen naar de boot. Met zulk mooi weer vonden we het niet eerlijk om hem binnen te laten of bij vreemde neer te zetten terwijl wij 2 dgn weg waren.

De auto rit naar Zwartsluis vanaf Arnhem heeft totaal geen probleem opgeleverd. We hebben een opel combo, dus de kooi waarin ie mee is gegaan kon daar prima staan. In de haven heeft ie voornamelijk buiten gestaan. Op de boot of de steiger. En 's nachts in de boot bij ons.

Als ie buiten stond dat was het 1 groot feest. Lekker sjirpen en fluiten, klimmen en klauteren.

Buiten de kooi, ging het ook perfect. We moeten alleen oppassen dat hij niet in de mast klimt en dan al gauw 9 m boven ons zit. Dat is wat lastig om em terug te krijgen.

Ik heb een paar foto;s bijgesloten.





zeehaasje
Website Member
Posts :19

Website Member
2005-04-06 - 09:09:22 send message to zeehaasje

Wel heb ik nog wat vraagjes,

Hij blijft een hekel houden aan natgesproeid worden. Zijn er nog andere manieren om de vogel toch te nat te krijgen, dit ivm bevorderen van de rui ed.

Al het eten wat hij aanpakt dat proeft hij en laat het dan direct vallen. Soms haalt hij het later weer op. Is dat omdat ie gewoon eigenwijs is, of is de vertrouwens band niet helaal goed?

De cursus van dr Hooymeijer kunnen jullie daar wat meer over vertellen?

groet

Berry, Nanny en Robbie

ps hier nog een foto van Robbie in zijn klimboom gemaakt van een tak van een appelboom


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-04-06 - 10:40:20 send message to goffini

quote
Dan zal het wel even duren voor dat het vertrouwen is hersteld

Ja, maar als je wacht totdat de vogel je helemaal vetrouwd en dan de veren uitrekt kun je waarschijnlijk weer opnieuw beginnen.

Hoe zit dat met die ring? De nakweek-vogels mogen alleen geringd verhandeld worden. En bij lijst 1 vogels hoort er een cites document bij te zitten.
Nu hebben jullie een ongeringde vogel, waarschijnlijk wildvang en dus ook import,hebben jullie er een cites document bij zitten, je moet toch kunnen aantonen waar de vogel vandaan komt.


zeehaasje
Website Member
Posts :19

Website Member
2005-04-06 - 11:39:52 send message to zeehaasje

quote
Hoe zit dat met die ring? De nakweek-vogels mogen alleen geringd verhandeld worden. En bij lijst 1 vogels hoort er een cites document bij te zitten.
Nu hebben jullie een ongeringde vogel, waarschijnlijk wildvang en dus ook import,hebben jullie er een cites document bij zitten, je moet toch kunnen aantonen waar de vogel vandaan komt.


we hebben de aankoopnota van dennis papagaaien.
Helaas staan er geen details op.

Kan ik de vogel niet laten ringen, als ik hem heb gesext en heb laten controlen door een dierenarts?



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-04-06 - 14:58:06 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De Senegal papegaai staat niet op lijst I.
Hierdoor moet enkel de herkomst aangetoond worden. Als je een aankoopnota hebt, is dit normaal gesproken voldoende. Middels deze aankoopnota moet dan wel onomstotelijk vast staan dat het om jouw vogel gaat!

Als kenmerk zal ook een seksring geaccepteerd worden. Als jouw vogel dus geen ring heeft, is het wellicht verstandig om de vogel nu endosopisch te laten seksen. De dierenarts zal dan een ring omdoen, dit met het seksbewijs is voldoende om de rechtmatigheid van de vogel aan te tonen.

Hierdoor wordt bewezen dat als de vogelsoort ooit op lijst I zou komen, jij de vogel nu al in je bezit hebt.

wink ;) Peter


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-06 - 15:23:50 send message to Lennart

quote
Al het eten wat hij aanpakt dat proeft hij en laat het dan direct vallen. Soms haalt hij het later weer op. Is dat omdat ie gewoon eigenwijs is, of is de vertrouwens band niet helaal goed


Het heeft niet zo veel met de vertrouwensband te maken!
Mijn Jardine, ik heb hem nu 2 1/2 maand en is nu 5 1/2 maand, vertoonde in het begin ook dat gedrag met zijn pellets, hoewel ik hem pas na een paar dagen volledig op zaad heb gezet.
Het zaad was/is geen probleem meer.
Met groenten en fruit ging dat even anders!

Hij at daar helemaal niks van!!!! En eigenlijk geen wonder want in winkels krijgen ze niet zo veel toevoegingen, want dat geeft te veel rompslomp en is vaak te duur.....sad :(

Mijn vogel staat de hele dag naast me op zijn speelboom en at fatsoenlijk van zijn zaad maar vruchten/groenten helemaal niks....tot ik merkte dat als ik een boterham at begon hij te schooien.....sad :(
Dus gaf ik hem wat en het ging slikkend op...happy :)
Toen kwam ik op het lumineuze idee omdat ook met een appel te gaan doen....
Hetzelfde ritueel...nam een hap appel en meneer wou ook en pikte het gewoon uit mijn mond.....laugh :D
Na een paar keer at hij dus dan ook gewoon appel uit zijn voerbak.....happy :)

Dit heb ik met bijna alle groenten en fruit gedaan en hij heeft natuurlijk wel zijn voorkeuren...maar hij eet nu wel alles....happy :)!

Alleen met een boterham blijft het nog steeds een spelletje....happy :)

Lennart wink ;)


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-04-06 - 17:16:45 send message to thuis

Leuk weer wat van je te horen en wat een fijne foto's daar op de boot. Mooie kooi en de vogel ziet er toch ontspannen en leuk uit he. Gaat het wel veel beter dan in het beging? Ik geloof dat de kale plek op zijn kopje ook verbeterd, klopt dat? Persoonlijk vind ik dat je al veel met de vogel kan doen en denk dat het alles prima voor elkaar gaat komen. Heel veel plezier toegewenst.
Natsproeien? tsja, weet niet of het lukt maar misschien kan je hem leren in bad te gaan. Er zijn grotere papegaaienbadjes in de handel voor aan de kooi of wellicht op de rand van een grote (ondiepe!) kom, wasbak, schotel zetten, lekker in het zonnetje of bij jou in de badkamer. Misschien leert hij zo dat water ook leuk kan zijn. Gebruik niet al te koud water, beetje handwarm is aangenamer.
happy :)


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-04-06 - 19:45:32 send message to goffini

ok peter, duidelijk


zeehaasje
Website Member
Posts :19

Website Member
2005-04-07 - 17:49:07 send message to zeehaasje

Hallo Iedereen,

Bedankt voor de reacties.

Hoe zit het met dr Hooymeijer uit Meppel?

Ik kreeg een pm met hierin een aantijging tegen de betreffende dokter. Maar zonder onderbouwing, ik had meer het idee dat het een zeer persoonlijke opmerking was.

Groet

Berry


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-04-07 - 18:10:50 send message to johanblok

Ik zelf zie het zo: hij is, vergeleken met anderen, zeker zeer deskundig, handelt uit zeer goede motieven. Heeft wel eens de neiging om bij al te geringe aanleiding gelijk het hele bestand te behandelen (maar dat is mijn persoonlijke eenmalige ervaring). Verder moet je vooral tegen zijn bemoeizucht en 'ik weet het altijd beter' houding kunnen, sommigen hebben daar grote moeite mee.



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 146 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede