Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vogel nest Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vogel nest
franky1
Oud Lid
Posts :65

Oud Lid
2005-03-16 - 16:20:00

Hallo ik heb sinds 2 weke 2 nestes opgehangen 1 van ijzer die ze nog moete make en 1 van koko vezels maar mijn k kruisbekke gaan daar op de kant zitte en knage daaraan en bijte die kant eraf en gebruike als eetbakje.Hoe laat ik mijn vogels (groenling kruisbek cinese apppelvink goudvink mixicaanse roodmus)een nest maken?


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-16 - 17:56:10

Geef ze eens het boekje van Dr Thijs: Hoe bouw ik een nest........laugh :Dlaugh :Dlaugh :D

Nee grapje...Vogels kiezen zelf waar ze het nest willen bouwen en welk nest hun voorkeur heeft. Dat geldt ook voor het materiaal dat ze willen gebruiken. En zoveel vogels, zoveel zinnen.
Het is inderdaad mogelijk als ze nog te jong zijn dat ze er alleen maar mee gaan spelen.
Als je er vogels bij hebt zitten die idd het kokosnest gebruiken als speelmateriaal zou je je kunnen bedenken dat ze ergens behoefte aan hebben om mee te "spelen". Je zou bijvoorbeeld wat van deze kokos los in de voliere kunnen hangen zodat ze dat zouden kunnen gebruiken om zelf een nest te bouwen op de door hun gekozen plek. Wat ook nog kan zijn is dat jouw vogels het nest proberen te verbouwen naar de laatste vogelmode.
Als het hun eerste keer is dat ze een nest gaan bouwen moet je er van uit gaan dat dit voor hen ook een leerproces is daar het de eerste keer dat ze dit gaan doen en dan kan het inderdaad wel wat op spelen lijken, maar zijn ze nog niet echt aan broeden toe!

Lennart wink ;)



franky1
Oud Lid
Posts :65

Oud Lid
2005-03-16 - 18:32:49

oke maar ik heb ook wat losse schille erin ligge


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-16 - 18:52:09

Geduld franky, geduld!
Ik begrijp best dat je ze wel in het nest wil kijken, maar de natuur laat zich nu eenmaal niet dwingen....Vergeet niet dat het nog vroeg in het jaar is en als ze in de buitenvoliere zitten werkt de temperatuur nu ook even niet mee!

Lennart wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 185 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede