Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > importverbod ??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-01-06 - 23:24:58 send message to Niltava

En wat dacht je van smokkel?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-01-06 - 23:46:30 send message to tonnl

Is het heel bot om te stellen dat vogels die hier niet te kweken vallen, hier gewoon niet horen?
Ik denk dat iedereen ook in paniek was toen Australié de grens sloot, kijk eens wat een assortiment er nu is. Alleen soorten die het ook redden in gevangenschap, maar of dat erg is?
Ton.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-01-06 - 23:49:49 send message to Niltava

Vergeet niet ton dat vogels die tien jaargeleden nog als onkweekbaar golden nu gekweekt worden.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-01-07 - 08:36:59 send message to bert1974

het is in ieder geval wel een signaal dat we met z,n allen op een verantwoorde manier om moeten gaan met onze vogels.
ik heb al eerder mijn visie gegeven en dat heb ik toen niet helemaal goed geformuleerd.
ik wil niemand aanvallen of hun hobby afnemen.
maar als de import stopt[waar ik van uit ga]
dan moet men ook aan de andere kant zorgen dat we kweek vogels houden.
dus niet alle papegaaien in de handopfok doen.
als ik op de verkoop sites kijk naar de aangeboden vogels dan zie ik haast alleen maar hand opfok babys.
en haast geen natuur broed.
nu gun ik iedereen zijn hobby maar als we onze hobby willen houden dan moeten er wel natuur broed vogels blijven.
en nu is het wel zo dat je met tamme vogels een keer geluk kunt hebben wat kweken betreft maar in de regel gaat dit met natuurbroed gewoon veel beter.
deze hebben de voledige inprint van de ouders mee gekregen.
nu denk ik wel dat dit om gaat draaien want over een paar jaar zijn de kweek vogels duurder in aanschaf als tamme vogels.
dit is al aan het veranderen.
als ik kijk dat ik in november 2005 nog een koppel grijze rood staarten heb gekocht voor 500 euro.
en dat je nu gemiddeld 800 euro kwijt bent[ als je ze er al voor krijgt]
nogmaals ik wil niemand hier iets opleggen maar het word wel tijd dat we in de toekomst gaan kijken dus verantwoord om gaan met wat er nu is zodat we in de toekomst ook nog kunnen genieten van onze hobby.

groeten bert


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-01-07 - 09:29:39 send message to mijnkaketoes.nl

Bert

Ik kan je reactie volledig onderschrijven.
Ben al geregeld op zoek naar natuurbroed kaketoes.
Inmiddels ben ik al bij zoveel kwekers en anderen geweest dat ik rustig durf te beweren dat 80 % bij hen op dit moment handopfok of deels handopfok is. Nogmaals dat moet men zelf weten. Maar laat men dan niet zeuren dat de import van bijvoorbeeld kaketoes uit Australie opgeheven zou moeten worden. Dat de prijzen voor natuurbroed omhoog gaan is nu al te merken. Was van de week in Duitsland voor een kaketoes waar men normaal zo rond de 800 euro voor vroeg nu je gelooft het niet 2100 euro.



pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2007-01-07 - 12:47:46 send message to pitylus

Er is geen verbod van import , er komen vogels terug binnen van een 10 tal landen waaronder chili , afrika en ja australie maar ze moeten binnen komen via een ander kanaal en moeten dan daar enkele weken in qaurantaine zitten en ze moeten geringd zijn , dit is de voorlopige situatie .En dit is te danken aan de druk ( in verband met de dure quarantaine aankoop )van importeurs die zich samen hebben gespannen om er een rechtzaak van te maken .


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-01-07 - 13:15:57 send message to Wickingh

Australie kent een totaal exportverbod op flora en fauna, dus import uit dit land is altijd illegaal,

mvg Frank


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-01-07 - 17:11:27 send message to chrislaevers

Weet iemand hoe het zit met wildvang in Polen dat naar Nederland komt? Gisteren beweerde iemand dat hij 25 stuks wildvang gekocht had aan 30 euro per vogel vanuit Polen afkomstig. Met de beste koppels zou hij kweken en de jongen ringen. De 'rest' zou hij wegdoen. Op de vraag naar waar kreeg ik geen antwoord. Hij beweerde zelfs dat hij wildvang ringde en er mee op tt kwam. Ik weet wel dat ze in Polen andere problemen op te lossen hebben dan de controle op wildvang een degelijke infrastructuur te geven maar het is de toon van vanzelfsprekendheid (wildvang en wat dan nog?) dat die persoon aansloeg dat mij chockeerde. Op een chat van cultuurvogels kreeg ik enkele dagen voordien het zelfde onthaal. Waar en hoe je wilde vogels in Nederland kan vangen. Ik zou naiëf zijn om te denken dat dit een 'doop' was omdat ik voor de eerste keer op die chat zat. Ik weet dat er altijd een 'traditie' of 'folklore' geweest is om wilde vogels te vangen (vroeger werden ze opgegeten hoe klein ook) maar ik vind dat dat niet meer kan. Er is al zo weinig diversiteit in de natuur. Het is alsof sommige mensen met een handvol kluwen wol in hun hand nog proberen een truitje te breiden terwijl de natuur ooit een gigantisch Perzisch tapijt was met alle kleuren en schakeringen denkbaar. Ik ben voorstander van het kweken van diersoorten in gevangenschap. Sommige diersoorten hebben dank zij kweek door mensen hun plaats terug gekregen in de natuur. De natuur leegpersen als een citroen is voor mij niet alleen immoreel en niet meer van 'dezen tijd' maar ook crimineel. Ik wil meer weten over de Europese richtlijnen daaromtrent. Wat wordt verstaan onder wildvang en heeft Polen bv een unilaterale exportvergunning voor wildvang? Dat zou me ten zeerste verwonderen. Dank bij voorbaat voor reactie.


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2007-01-07 - 18:56:53 send message to pitylus

Hoi Frank ,

Het gaat over geringde vogels die geimporteerd worden , maar geen wildvang .


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-01-07 - 20:43:18 send message to goulds

@ tonnl schreef:Is het heel bot om te stellen dat vogels die hier niet te kweken vallen, hier gewoon niet horen?

Vind ik vrij bot,alle vogels zijn hier te kweken bewijs genoeg.De moeilijkere soorten uit australie zie je hier niet meer ,Aussie heeft veel meer vogels te bieden dan dat ons gamma momenteel rijk is.
Neem bv de witoormaskeramadine is A niet te betalen B. 2 adressen verkrijgbaar in europa,C verwant door gebrek an versbloed.

Om 1 simpel voorbeeld te geven.

Algehele importstop is doodsteek voor onze hobby.
Het bevorderd diefstal en smokkel,vogels worden onbetaalbaar,bloedlijnen worden zeer nauw,clubs worden opgeheven door te weinig leden.TT's worden iel ivm blootstellen van "zeldzame" vogels gevoelig voor ziekte en diefstal

Idd moet er duurzamer omgegaan worden met onze vogels en moet import aan banden gelegd worden maar een stop is de strop.sad :(


hansbuffel
Website Member
Posts :116

Website Member
2007-01-08 - 14:12:12 send message to hansbuffel

Hallo,

Ik ben eveneens van mening dat alle vogels hier te kweken zijn. Vooraleer je met de 'moeilijke' soorten begint is het van groot belang je eerst goed te informeren en bepaalde maatregelen te nemen om deze vogels te houden (beplanting, licht, temperatuur, vochtigheid, voeding ...), ik vermoed dat dit in het verleden te weinig gebeurd is.
Het is inderdaad een spijtige zaak dat de 'gecontroleerde' import van wildvang verboden is (en wellicht zal blijven). De vogels die voortaan geïmporteerd worden moeten inderdaad geringd zijn en van bepaalde soorten weten we bijgevolg al dat die niet meer zullen binnenkomen. Tenzij partikulieren ze zelf gaan halen naar het land van oorsprong. Iedereen mag max 5 vogels meebrengen uit het buitenland (mits de nodige papieren in orde te brengen), dit mag wildvang zijn en quarentaine is dan niet nodig. Ik heb al gehoord dat personen met die bedoeling naar het buitenland reizen en de kost van hun vliegtuigticket verdelen over de 5 vogels, met belachelijk hoge prijzen als gevolg.

Ik denk dat het van groot belang is dat houders van zeldzamere soorten elkaar gaan zoeken en zich verenigen om zo kweekprogrammas op te zetten. Ik ben zo'n werkgroep gestart rond Passerinas (Amerikaanse Kleurvinken) en merk toch dat er bij veel houders een vraag is naar dergelijke projecten. Aan de andere kant heerst ook de schrik voor diefstal, als je jezelf kenbaar maakt loop je altijd een groter risico. Anderzijds, als we ons verenigen dan kunnen we zelf voor een zeker aanbod zorgen en zo de prijzen betaalbaar houden. En de kans op diefstal kleiner ...

Groeten,
Hans


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-01-08 - 17:32:42 send message to Wickingh

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo Hans,

ik ben benieuwd waar dit verhaal te checken is.
Kan je dat van die 5 vogels onderbouwen met een link naar de officiele kanalen?
Lijkt me van de zotte als dit verhaal waar is,dan snap ik er iig niets meer van,

mvg Frank

Ps volgens mij mag er zelfs geen graankorrel australie uit laat staan geringde vogels.Mocht ik dit mis hebben excuseer me


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-01-08 - 17:54:30 send message to tonnl

Op de site van het ministerie:
Import, export en transport
Maatregelen import/export
Uit alle derde landen is de import verboden van:

onbehandelde veren;
vogeltjes (behalve minder dan vijf pet birds bij individuele reizigers);
alle producten van dierlijke oorsprong door toeristen/reizigers.


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2007-01-08 - 18:33:39 send message to cocobar

Das aan Nederlandse kant, niet? Ik vermoed dat de Australiërs net iets strenger zijn...


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-01-08 - 23:59:44 send message to tonnl

Niet alleen de Nederlandse kant, de Europese.
Wat ik begrepen heb is dat uit Australië alleen nog vogels uitgevoerd mogen worden die daar oorspronkelijk niet voorkwamen.

quote
Native birds
The export of live native birds is strictly controlled. Commercial export is not permitted.

Australian residents who are leaving Australia with the intention of taking up permanent residence overseas may, providing relevant legal requirements are met, export the following Australian native birds as household pets:

Sulphur-crested Cockatoo
(Cacatua galerita)
Galah
(Elophus roseicapillus)
Little Corella
(Cacatua sanguinea)
Long-billed Corella
(Cacatua tenuirostris)
Cockatiel
(Nymphicus hollandicus)
Budgerigar
(Melopsittacus undulates)
Non-native birds
If you have a non-native household pet bird that is listed under CITES, you will have to obtain an export permit to take your bird with you. All parrots (except the Budgerigar, and Cockatiel) are listed under CITES. Many non-native finches kept in Australia are also listed under CITES.

You will not need an export permit from DEH to take non-native birds that are not listed under CITES.

In many cases the importing country may require permits before the bird will be allowed to enter the country.

Please ensure you check with the Australian Quarantine and Inspection Service on any quarantine requirements of your country of destination before you export the birds.

How many can I take?
Other than Budgerigars and Cockatiels, you cannot export more than 3 native birds from the above list of native household pet animals. As the commercial export of live native Australian birds is not permitted, you will need to be able to prove that the birds are your pets. There are no restrictions on the number of non-native birds that may be exported with you as household pet birds.





Plaats een reactie



Er zijn in totaal 239 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede