Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > importverbod ??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



hansbuffel
Website Member
Posts :116

Website Member
2007-01-09 - 09:08:52 send message to hansbuffel

Bedankt Ton.

Dit is toch iets dat blijkbaar niet algemeen geweten is bij de liefhebber.
Het gaat hier inderdaad over de Europese kant. Je mag 5 vogels meebrengen vanuit een land buiten Europa. Het land van waaruit je ze meebrengt moet de export wel toestaan (Australië zal hier zeker streng in zijn zoals in voorgaande reactie te lezen). Je moet de nodige papieren invullen en regelen. Quarentaine is niet nodig, je stapt van het vliegtuig of de boot en neemt ze mee naar huis.
Ik snap je reactie Frank, het is niet logisch.

Groeten,
Hans


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2007-01-09 - 09:14:20 send message to pitylus

Dit is inderdaad zo Hans


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-01-09 - 09:45:54 send message to johanblok

Je zult dan volgens mij ook bij minder dan 5 vogels wel aan de overige regelgeving moeten voldoen, dat wil zeggen dat voor CITES II (B) vogels zonder vaste voetring en alle CITES I (A) vogels, de nodige (Nederlandse/Europese!) papieren vereist zijn.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-01-09 - 09:46:17 send message to ParkietenPeter

quote
Iedereen mag max 5 vogels meebrengen uit het buitenland (mits de nodige papieren in orde te brengen), dit mag wildvang zijn en quarentaine is dan niet nodig.


Vanuit Suriname bijvoorbeeld; 2 jaar geleden nog wilde we een tweetal ara's meenemen vanuit Suriname. Totale kosten inclusief de correcte papieren $75.00. (zelfs geringt)

Dit was van Nederlandse zijde dus niet rond te krijgen! Van de Douane niet, het ministerie niet en de vliegmaatschappij gaf ook niet thuis.

Helaas dus. Maar misschien dat het inmiddels enrom versoepeld is en een ander wel het geluk kan smaken.

wink ;) Peter


hansbuffel
Website Member
Posts :116

Website Member
2007-01-09 - 10:33:41 send message to hansbuffel

Ik ken enkel de regelgeving, hoe dit in de praktijk uitvoerbaar is weet ik niet.
Heeft nog iemand hier ervaring mee?

Hans


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-01-09 - 11:02:14 send message to johanblok

Produkten die onder CITES vallen (dus bijvoorbeeld ook een portemonne van leer bepaalde diersoorten) mag je niet meenemen, ook niet als het er maar 1 is. Men is daar volgens mij behoorlijk allert op.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-01-09 - 20:29:44 send message to Wickingh

Kortom de theorie wordt hier door de praktijk gepaseerd.
Deze regelgeving is in 1ste instantie dus bedoeld om mensen die naar Nederland immigreren niet aan te doen om hun huisdieren te moeten achterlaten ,

mvg Frank


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2007-01-09 - 20:34:56 send message to kaapsen

Als ik mij niet vergis gaat het dan bij import om veelal gerinde vogels,aantoonbaar tweede generatie,dus wel iets meer controle mogelijkheden door de desbetreffende overheid,ik dacht dat ik dat al eens gezegd had tegen mijn kaketoes op een item over amerika.


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-01-11 - 15:07:27 send message to ROCIO

Hoi allemaal .

We hebben in Peru nog steeds 5 Ara Couloni geregistreert bij de overheid daar, maar zonder ring, krijg ze hier het land niet in 2003 geprobeerd net voor de nieuwe cites ,enige hoop mischien is er daar mee te kweken ,lees nu net in de PS dat er een deffinitief inportverbod wild-vangvogels op komst is .

Rocio


hansbuffel
Website Member
Posts :116

Website Member
2007-01-11 - 15:25:00 send message to hansbuffel

Rocio,

Waar zit het probleem dan juist of wie werkt tegen om ze het land in te krijgen?

Groeten,
Hans


paddo
Website Member
Posts :115

Website Member
2007-01-11 - 15:50:23 send message to paddo

Vanuit Colombia onmogelijk,

zelfs verboden om als huisdier te houden zonder de benodigde poespas en rompslomp..


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-01-11 - 16:18:22 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

En terecht, voor zulke bedreigde soorten. Deze vogels kunnen beter onderdeel uitmaken van een project in het thuisland in plaats van dat zij geexporteerd worden naar een particulier in het buitenland. De CITES I regeling is nu juist bedoeld om dit tegen te gaan.


geon
Website Member
Posts :52

Website Member
2007-01-11 - 19:14:52 send message to geon

DIT IS GEEN LEUK BERICHT

Mijlpaal: Europa verbiedt de import van wildgevangen vogels
11-01-2007


Vandaag heeft de Europese Commissie besloten de import van wildgevangen vogels in de EU te verbieden. Vanaf 1 juli 2007 mogen alleen vogels geïmporteerd worden, die in gevangenschap zijn gefokt in een aantal geautoriseerde kweekcentra in een beperkt aantal landen. De Dierenbescherming, die al vele jaren strijdt tegen de handel in exotische vogels en andere dieren, is zeer verheugd over dit verbod.

De beslissing is vooral ingegeven om de insleep van vogelpest te voorkomen. In dat kader bestaat nu al een tijdelijk verbod op de import van alle vogels. Dit verbod duurt nog tot 1 juli, waarna het permanente verbod op de import van wildgevangen vogels ingaat. De gevolgen daarvan voor het dierenwelzijn strekken verder dan alleen de bestrijding van vogelpest. Een belangrijk EU-rapport (van de European Food Safety Authority) laat zien dat 40 tot 60 procent van de gevangen vogels tijdens de vangst en het transport naar de EU sterven. Jaarlijks werden tot nu toe ongeveer één miljoen wilde vogels naar de EU geïmporteerd. Die instroom is vanaf juli aanstaande voorbij.

De Dierenbescherming keert zich al jaren tegen de wildvang van vogels maar ook van andere dieren. We zijn dan ook erg blij met deze beslissing, maar blijven ons inzetten om de vangst van andere wilde dieren eveneens uit te bannen.


dasc
Website Member
Posts :44

Website Member
2007-01-11 - 20:38:05 send message to dasc

Triest bericht. Ik ben er van overtuigd dat dit dramatische gevolgen voor onze hobby zal hebben.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-01-11 - 20:44:49 send message to goulds

gaat een bloeiende zwarte handel opleveren,arme dieren die nu de handel ingaan.

Vogels die illegaal geringd worden
vogels die in allerlei voorwerpen vervoerd(gesmokkeld) gaan worden
Ja tis en echte overwinning dierenbeschermingsad :(sad :(




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 230 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede