Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > importverbod ??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-01-12 - 19:43:11 send message to wiechmann

denk u dat de wildvang werkelijk stop? nee die blijf gewoon. de vogels gaan nu naar landen buiten de eu .

helaas


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-01-12 - 19:56:14 send message to Wickingh

quote
@ Wickingh, in onze hobby zijn er ook nog andere vogels als kromsnavels,als je mijn reaktie wilt bekritiseren verdiep je dan eerst in mijn soort gehouden vogels,

Al jaren worden door houtkap en ontbossing alle wildvogels ontheemd de gevolgen die nu gaan volgen zijn of A:alles wordt overbevolkt tot zelfs een plaag voor de plaatselijke bevolking(mensen) dus komt er jacht en vergiftiging etc etc. of
B: De natuur past zichzelf aan, vogels broeden niet of weinig waardoor hun soort langzaam uitsterft en alleen de sterkere soorten overblijven.

Met deze maatregel is niemand gebaat niet de vogel,hobbyist,activist

Wel zijn weer vele mensen werkeloos(importeurs + personeel)de plaatselijke bevolking is zijn broodwinning kwijt.




Hai,

de genoemde soorten waren slechts voorbeelden, niet de inhoud van jouw voliere. Maar dit begint alweer een discussie te worden, die niet om de inhoud gaat, maar om eigen belang.
De ware liefhebber zal met me eens zijn dat de populaties in het wild het belangrijkste zijn en niet die in de kooi of voliere.
Meent met het zo goed met de belangen van de lokale bevolking dan moet je ze een alternatief bieden. In plaats van op korte termijn de hele natuur te slopen en te verpatsen aan het rijke westen, ze mogelijkheden aanreiken zoals ecotoerisme. Dat is duurzaam en niet de korte termijn winst totdat het op is, want dan hebben ze helemaal nooit meer iets.Daar lijkt me de lokale bevolking niet mee gediend.
En sorry als ik weer de kromsnavels als voorbeeld neem (is nl de inhoud van mijn voliere en waar ik dus het grootste raakvlak mee heb), wie is de grootste importeur van kromsnavels in Nederland (zou dat die uit den Ilp zijn), helaas als die een deel van hun woekerinkomen achteruit zien gaan, nee daar heb ik geen medelijden mee.

Ook heb ik nergens gelezen hoe de voorstanders van wildvang het absurd hoge sterftecijfer willen voorkomen . Dit wordt niet eens aangestipt , maar dat is nu juist wel de oorzaak van de definitieve stop.
Was men in het verleden wel diervriendelijk en zorgvuldiger er mee omgegaan dan was het wss niet zo ver als nu gekomen.
Hoe noem je dat ook al weer? eigen schuld dikke..of wie niet luisteren wil of boontje enz.
(bij de weg ,dit is niet persoonlijk naar iemand toe bedoeld, dus hoop ik dat niemand dit op zichzelf betrekt),

mvg Frank


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-01-12 - 20:16:46 send message to Niltava

quote
, wie is de grootste importeur van kromsnavels in Nederland (zou dat die uit den Ilp zijn), helaas als die een deel van hun woekerinkomen achteruit zien gaan, nee daar heb ik geen medelijden mee.
hmm merkwaardig, de importeur hier zie ik niet in dikke auto's rijden of in een groot huis.
Misschien een uizondering of zijn die woekerwinsten niet een geheel reeële voorstelling?

quote
Ook heb ik nergens gelezen hoe de voorstanders van wildvang het absurd hoge sterftecijfer willen voorkomen . Dit wordt niet eens aangestipt , maar dat is nu juist wel de oorzaak van de definitieve stop.
?? in de diverse topics is dit wel naar voren gebracht
De meesten zijn voor een goed gereguleerde import(hbben we dat nu per 1-6-07??)
Verder is het de vraag of de genoemde sterftepercentages actueel zijn.
Zijn de beelden van dergelijke sterftes niet van kromsnavels??
Welke vogels worden nu genoemd? kromsnavels?
Welke groep liefhebbers worden het minst getroffen? Kromsnavels!
Dus:
quote
Was men in het verleden wel diervriendelijk en zorgvuldiger er mee omgegaan dan was het wss niet zo ver als nu gekomen.
Hoe noem je dat ook al weer? eigen schuld dikke..of wie niet luisteren wil of boontje enz.
(bij de weg ,dit is niet persoonlijk naar iemand toe bedoeld, dus hoop ik dat niemand dit op zichzelf betrekt),
lijkt me nogal hypocriet? alleen kijken naar eigenbelang???.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-01-12 - 20:31:06 send message to Wickingh

Hypocriet noem ik het plotselinge medelijden met de grote importeurs. Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk.Ik geloof niet dat ik er persoonlijk beter van wordt als de import gestopt is. Dat nu beweerd wordt dat ik hypocriet ben , vraag me af waar dat op gebas.... ach laat ook maar.
Hier wordt weer op de man gespeeld , goh en door wie?
Ik trek me zoals gewoonlijk maar weer terug uit de discussie, (zou dit nu bedoelt worden met dat andere topic over fatsoenlijke reakties?).

Frank


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-01-12 - 20:47:51 send message to Niltava

Kwam een misschien een beetje op de man af over, was niet als een aanval oid bedoeld. Maar schijnbaar mag je iemand niet op zijn verwijten aanspreken als hij een aantal mensen in een "kwaad" daglicht stelt.

Ik heb geen medelijden met importeurs, anders dan andere mensen. Ben zoals gesteld al lang voorstander van gereguleerde import.


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-01-12 - 20:49:00 send message to Pionara.nl

quote
Ik trek me zoals gewoonlijk maar weer terug uit de discussie, (zou dit nu bedoelt worden met dat andere topic over fatsoenlijke reakties?).

Nee , lange tenen. Leer eens een keer kritiek te verdragen , stelletje kleuters. Als je je zin niet krijgt ga je zitten mokken.

On topic;

Houd dit hele importverbod ook in dat ik straks niet meer in belgie of duitsland een man of pop kan gaan halen of word nu bedoelt import naar de EU.


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2007-01-12 - 20:56:53 send message to broto

quote
Houd dit hele importverbod ook in dat ik straks niet meer in belgie of duitsland een man of pop kan gaan halen of word nu bedoelt import naar de EU.



Is volgens mij enkel import naar de EU landen van ongeringde vogels ( wildvang).
Volgens mij kan je enkel de grens nog over met geringde vogels.
Of zit ik er nu naast happy :)

Henk


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-01-12 - 20:59:16 send message to goulds

je mag alle vogels binnen de eu naar elkaar vervoeren,geldt voor vogels die van buiten de eu komen,

Ja idd jammer dat sommige alleen kritiek willen geven maar niet durven ontvangen,dan gaan roepen dat ze op de man spelen terwijl ze het zelf doen.
idd die kunnen zich dan beter afzijdig houden.



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-01-12 - 21:02:34 send message to Niltava

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Lijkt inderdaad van buiten de eu Echter roept het bericht in de krant alhier ook weer vragen op

//////////////////////////////////////////////////
invoer van papegaaien
BRUSSEL (ANP) - De Europese Unie beperkt de invoer van vogels
die in gevangenschap zijn opgegroeid.
Alleen landen en regio’s die hebben aangetoond dat ze
goed omgaan met dierenwelzijn mogen vogels als papegaaien
en ara’s nog naar de EU uitvoeren.
Het gaat om enkele deelstaten van Brazilië, Australië,
Nieuw-Zeeland, Canada, de Verenigde Staten en Chili.
De vogels moeten verder voortaan
verplicht dertig dagen in quarantaine
als ze in een EU-land worden ingevoerd. Pas na een
veterinaire inspectie mogen ze de afzonderingsruimte verlaten.
De maatregelen moeten het dierenwelzijn bevorderen,
maar ook de verspreiding van vogelgriep beperken.
//////////////////////////////////////////////////

Mij valt op dat het hier alleen om gekweekte vogels gaat, verder valt mij Australië op(naast vs en canada.
En kan een land uit bijv. Afrika, Azië dus later toch gaan exporteren als ze hebben bewezen aan bepaalde eisen te voldoen.
Als dit allemaal letterlijk zo is, zie import op de lange duur gewoon weer kunnen, maar dan gekweekt. Misschien met kennis en materiaalexport straks meer mogelijk(tegen een andere prijs)


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2007-01-12 - 21:05:52 send message to broto

quote
je mag alle vogels binnen de eu naar elkaar vervoeren


Dus vogels die op 1 of andere wijze de Eu zijn binnen gekomen, kunnen zo maar verhandeld worden??
Er zullen toch landen zijn die het niet zo nou nemen.
Als braafste jongetje van de klas zal Nederland daar niet bijhoren happy :)

Ik dacht zelf dat dit ook een begin zal zijn, dat straks alle vogels geringd zullen moeten zijn

Henk


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-01-12 - 21:06:26 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
wie is de grootste importeur van kromsnavels in Nederland (zou dat die uit den Ilp zijn),


De grootste importeurs van kromsnavels zitten in het zuiden van Nederland.

1 van de grootste importeurs is wel zoveel vogelliefhebber dat hij uit principe niet mee wil doen aan de handel in babypapagaaien.

Zijn Quarantaines zijn perfect verzorgt,zijn kennis is groot en zijn streven is zo min mogelijk verlies van vogels(niet alleen om het geld,maar ook om de vogels(MINDER DAN 5%,ZELFS DE MOEILIJKE SOORTEN )


Als B.V boven bedoelde importeur zou mogen importeren op de in deze topic al eerder beschreven manier zou dat volgens mij inieders voordeel zijn.

Maar helaas zullen de goede altijd onder de slechtte te lijden hebben.

P.S
Er gingen, en gaan nog steeds massas kanaries,zebravinken,grasparkieten,babypapagaaien etc op ,,export,,.
waarschijnlijk zal dit met de nieuwe regels ook drastisch minder worden .

Dit zou ook nog weleens meer gevolgen voor de vogelhobby kunnen hebben dan we denken.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-01-12 - 21:13:40 send message to Niltava

quote
Er gingen, en gaan nog steeds massas kanaries,zebravinken,grasparkieten,babypapagaaien etc op ,,export,,.

De eu kennende zal dit worden gezien als geen probleem.


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2007-01-12 - 21:33:07 send message to kaapsen

Niltava,ik heb dacht ik al eerder aangegeven,dat volgens mij tweede gen VOGELS mits aantoonbaar en geringd, gewoon ingevoerd mogen worden met de benodigde papieren.
Persoonlijk denk ik dat jij berichten hier vaak erg negatief laat overkomen van mensen die het naar ik aanneem goed voorhebben en uiteraard,ws omdat dat HUN eerste raakvlak is, het dan idd eerst over de vogels hebben die zij zelf hebben in dit geval kromsnavels.

Vr gr Kees


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-01-12 - 21:51:46 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Veel vragen zoals u ziet. Maar geen antwoorden.sad :(sad :(sad :(sad :(

Een belangrijk EU-rapport (van de European Food Safety Authority) laat zien dat 40 tot 60 procent van de gevangen vogels tijdens de vangst en het transport naar de EU sterven (quote)

Is dit dan hetgeen wat wij als vogel liefhebbers willen? Is het belangrijk dat een paar exporteurs hierdoor werkeloos worden.

Ik ben zelf een voorstander van gereguleerde import. Maar ja dames en heren dan worden onze vogeltjes wel wat duurder. Maar dan kan er ook een fatsoenlijk salaris betaald worden aan de mensen van de landen waar de vogels vandaan komen.

En wellicht liggen daar dan ook nog mogelijkheden voor in en exporteurs zonder dat er van die woekerwinsten gemaakt moeten worden.

Tevens ben ik het met de mensen eens die zeggen dat men dan eindelijk een gaat proberen normaal te kweken en niet alleen handtam voor de handel.

Probeer tegenwoordige nog maar eens goed natuurbroed kaketoes te vinden. (toevallig mijn hobby) Ik kan u verzekeren dat is een hele opgave.

Als u deze mening niet deelt dan mag u mij op p.m eens antwoorden welke kaketoekwekers in Nederland nog aantoonbaar aan natuurbroed doet? Ben benieuwd
Veel vragen zoals u ziet. Maar geen antwoorden.



sad :(sad :(sad :(sad :(sad :(


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-01-12 - 22:03:50 send message to Niltava

quote
Niltava,ik heb dacht ik al eerder aangegeven,dat volgens mij tweede generatie VOGELS mits aantoonbaar en geringd, gewoon ingevoerd mogen worden met de benodigde papieren.

Dat mocht al ja en dus nog steeds, mijn opmerking was naar aanleiding van stukje hier uit de krant. Deze lijkt wat anders dan de eerder genoemde.

quote
Persoonlijk denk ik dat jij berichten hier vaak erg negatief laat overkomen van mensen die het naar ik aanneem goed voorhebben en uiteraard,ws omdat dat HUN eerste raakvlak is, het dan idd eerst over de vogels hebben die zij zelf hebben in dit geval kromsnavels.

Zijn reactie was naar aanleiding van een niet kromsnavelliefhebber tegen niet kromsnavelhouders. Mijn bijdrage was daarop gericht niet op een persoon maar op die boodschap, hij verkondigde die boodschap en nam woorden in de mond(scherm) "Hoe noem je dat ook al weer? eigen schuld dikke..of wie niet luisteren wil of boontje enz."
Daar mag men niet op reageren(tegen ageren)?? Heb dacht ik uitgelegd dat er meer mensen zijn dan kromsnavelliefhebbers. Er mag schijnbaar niet op worden gewezen dat iemand die puur vanuit de kromsnavels reageerd (en boute uitspraken doet) die andere takken van de sport ook zeer benadelen.
Tja dan doe ik negatiefover die uitspraak maar is dat niet negatief voortgekomen uit negatieve andere bijdrages??
Denk dat pionara inderdaad gelijk heeft.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 173 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede