Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > importverbod ??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-01-13 - 22:48:00 send message to ROCIO

Beste Johanisblok.
Heb even een uiltje geknapt vandaar mijn late reactie.ben tegen import van wildfang dat even voor de duidelijkheid.door rondzwerven door Zuid-Amerika ben ik op veel dieren markten geweest hou veel van foto"s maken en filmen maar de ellende die wij daar hebben gezien durfde ik geen foto"van te maken deze Couloni"s hebben we hier en daar voor de dood weggehaald bij een paar van deze ara"s liepen de kippen over de vogels ze zaten onder de stront het is met de hulp van een vogelgekke apotheker gelukt de dieren in leven te houden en is het gelukt de vogels bij de overheid van Peru deze geregistreerd te krijgen ze zaten al iliegaal op de markten nu komt mijn vrouw Rocio uit Peru dus de vogels zaten bij Familie nu kende zij de directuur van een dierentuin in tussen zitten de ara"s daar met nog een stel nu het mooiste er zijn eieren dus de redding heeft sucses gehad en het waren niet alleen kromsnavels die op deze markten zitten de meeste kooien die ik gezien heb lagen onder de doode vogels waartussen alerlij duifjes insecteneters zaadeters schildpadjes van alles hyacindaras gezien bij diversehandelaren gezien thuis ook goudparkieten dit zijn een paar die ik noem erg beroerd zo als deze daar zitten denk als we ons best doen er toch een hoop soorten in de voliere"s blijven inderdaad zullen mischien een aan tal soorten verdwijnen uit onze voliere"s maar dat weegt niet op tegen de elende van onze vogels door het importeren van wildvang.




ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-01-13 - 22:57:06 send message to ROCIO

Beste Johanisblok.
Heb even een uiltje geknapt vandaar mijn late reactie.ben tegen import van wildfang dat even voor de duidelijkheid.door rondzwerven door Zuid-Amerika ben ik op veel dieren markten geweest, hou veel van foto"s maken en filmen maar de ellende die wij daar hebben gezien durfde ik geen foto"van te maken, deze Couloni"s hebben we hier en daar voor de dood weggehaald, bij een paar van deze ara"s liepen de kippen over de vogels ze zaten onder de stront ,het is met de hulp van een vogelgekke apotheker gelukt de dieren in leven te houden en is het gelukt de vogels bij de overheid van Peru deze geregistreerd te krijgen, ze zaten al illegaal op de markten ,nu komt mijn vrouw Rocio uit Peru dus de vogels zaten bij Familie, nu kende zij de directuur van een dierentuin in tussen zitten de ara"s daar met nog een stel ,nu het mooiste er zijn eieren dus de redding heeft succes gehad , het waren niet alleen kromsnavels die op deze markten zitten, de meeste kooien die ik gezien heb lagen onder de dode vogels, waartussen allerlei duifjes insecteneters zaadeters schildpadjes van alles ,hyacindaras bij diversehandelaren gezien thuis ,ook goudparkieten dit zijn een paar die ik noem erg beroerd zo als deze daar zitten, denk als we ons best doen er toch een hoop soorten in de volière"s blijven inderdaad zullen misschien een aan tal soorten verdwijnen uit onze volière"s maar dat weegt niet op tegen de ellende van onze vogels door het importeren van wildvang.althans zo kijken wij er tegen aan en verder is het aan ieder zijn eigen mening te hebben .

GR Rocio Wybe




ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-01-13 - 22:59:25 send message to ROCIO

Sory voor het twee keer plaatsen kom door het niet zo bekent zin met de PC


kloek
Website Member
Posts :4

Website Member
2007-01-13 - 23:30:02 send message to kloek

Dus alleen geringde exemplaren mogen strakkies nog ingevoerd worden ,dan is er toch helemaal niks aan de hand!!Zo'n vanger in welk tropisch land dan ook krijgt nu een aantal ringen mee in plaats van een net . Er verandert dus niets!!!!!!


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-01-14 - 07:38:11 send message to bert1974

ik ben zelf papegaaien liefhebber dus zal ik niet spreken over tropen of exoten.
het is nu een kwestie van afwachten wat er gebeurd.
ik ben bang dat er straks woeker prijzen worden gevraagt voor papegaaien.
en dat kan voor onze hobby niet goed zijn.
ik wil graag mijn edel papegaaien bestand uit brijden maar als ik straks 1000 euro per stuk moet gaan betalen dan houd dit snel op natuurlijk.
en daar komt nog bij dat het aantal mensen die graag met papegaaien wil gaan kweken al voor tijd afhaken van wege de hoge prijzen.
als ik zie hoe de prijs van een kkoppel grijze roodstaarten in een jaar tijd onnodig zijn opgeklopt [deze zijn er meer dan genoeg en deze kweken zeer goed in de avicultuur] dan voorspeld de import verbod niet veel goeds.
maar goed de tijd zal het leren.

groeten bert


hansbuffel
Website Member
Posts :116

Website Member
2007-01-14 - 09:28:51 send message to hansbuffel

De invloed op de prijzen van weinig gekweekte exoten hebben we al kunnen voelen, bij ons spreekt men van de oude en de nieuwe prijzen, waarbij de nieuwe gemiddeld het viervoud zijn van de oude.
Voor veel mensen wordt het verleidelijk om aan deze prijzenslag deel te nemen en hun vogels per opbod te verkopen.
Daarom moeten kwekers van bepaalde soorten elkaar zoeken en samenwerken om deze prijzenslag tegen te gaan. Dit vergt natuurlijk tijd en energie en veronderstelt dat een zeker bestand in Europa aanwezig is. Dit is een nieuw aspect van onze hobby geworden. Ik ben bezig met een dergelijk initiatief en heb zo al heel wat nieuwe vrienden gemaakt.

Hans




wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-01-14 - 09:43:23 send message to wiechmann

de prijs van de grijze roodstaart zit nu eigenlijk op een prijs die er bij past vorig jaar 400 euro voor koppel en een baby koste toen ook 400 euro dat de grijze roodstaart eindelijk een goede prijs is nu per koppel .maar zal waarschijnlijk nog wel verder syijgen en dat zal niet goed zijn. maar net zo lang er meer vraag dan aanbod is zal dat zo blijven zo werk nu eenmaal de handel in alle produkten.


jacob.koops
Website Member
Posts :18

Website Member
2007-01-14 - 09:49:01 send message to jacob.koops

Ook onder kwekers zit kaf onder het koren, dus uitbannen kun je bepaalde praktijken nooit. Ik denk dat er teveel particulieren zijn die een papagaai aanschaffen en die vergeten of niet weten hoe oud zo'n vogel kan worden. Dus in een kooi met dat ding en proberen het aan het praten te krijgen. Als hij het niet doet dan moet hij maar weer weg (wegens allergie of id )want als er visite komt wil de papagaai het grootste woord hebben.Dan koopt een handelaar vaak zo'n vogel op, dus dan is jouw streven al weer voor niets.En zolang er nog beelden uit Australie op de tv. komen waar boeren met dorstvlegels kakatoes dood slaan ( overigens voor het behoud van hun oogst )is het moeilijk om te begrijpen dat men vanaf daar de export/import verbied.
Liever een leven in goei voliere als dood onder een slagnet. Toch succes met je aktie.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-01-14 - 10:06:51 send message to molineti

quote
ik ben bang dat er straks woeker prijzen worden gevraagt voor papegaaien


Als het zo zou zijn dat er wel vogels met een vaste voetring vanuit Amerika en Canada gemakkelijk geimporteert kunnen worden,kan dit weleens anders uitpakken.

Want het blijft toch een kwestie van vraag en aanbod,en aanbod is er in die landen meer dan genoeg(doormiddel van kunstbroed en handopfok)wink ;)

Groeten Rene


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-01-14 - 10:50:12 send message to Wickingh

quote
De invloed op de prijzen van weinig gekweekte exoten hebben we al kunnen voelen, bij ons spreekt men van de oude en de nieuwe prijzen, waarbij de nieuwe gemiddeld het viervoud zijn van de oude.
Voor veel mensen wordt het verleidelijk om aan deze prijzenslag deel te nemen en hun vogels per opbod te verkopen.
Daarom moeten kwekers van bepaalde soorten elkaar zoeken en samenwerken om deze prijzenslag tegen te gaan. Dit vergt natuurlijk tijd en energie en veronderstelt dat een zeker bestand in Europa aanwezig is. Dit is een nieuw aspect van onze hobby geworden. Ik ben bezig met een dergelijk initiatief en heb zo al heel wat nieuwe vrienden gemaakt.

Hans



Ipv onderling ruzieen en treuren om iets wat niet meer terug te draaien is, vind ik dit de manier om hier mee om te gaan.
Vorm speciaalclubs en verenigingen en richtstamboeken op en iedereen zal staan te kijken wat je met zijn allen kan bereiken.
Dit is in mijn ogen de juiste instelling Hans , klasse,

mvg Frank



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-01-14 - 14:45:30 send message to johanblok

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Het zou inderdaad erg goed zijn als men verwantschappen beter ging vastleggen.

@roccio: dat is erg goed werk, ik ben niet positief over de markten in Nederland, maar over dat is doorgaans nog niet te vergelijken met de vaak dramatische toestanden in sommige landen (ook b.v. Indonesie).

@niltava: bedankt voor het verhaal, voor kwekers die hun best hebben gedaan en nu net succes beginnen te krijgen met bepaalde soorten is het erg zuur. Gereguleerde import zou dan de oplossing zijn.

Ik vraag mij overigens af of niet de volgende situatie kan ontstaan: vogels worden in land van herkomst gekweekt en via goedgekeurd station geëxporteerd.


karis69
Website Member
Posts :6

Website Member
2007-01-14 - 15:06:42 send message to karis69

Ik ben het helemaal eens, met Hans en Frank.
Hoelang hebben wij al de mogelijkheid gehad, om met vogels te kweken, voor dat de importstop er was.
Het is de makkelijkste weg, om de stop nu de schuld te geven, van de geringe aantallen bijzondere vogels.
Kijk eens bij jezelf, en wie heeft er in het verleden, samen met andere kwekers een programma opgezet, om soorten in stand te houden, toen er nog geen stop was.
Ik vind dat er nu veel gesproken wordt over de gevolgen die de importstop veroorzaken, terwijl ik denk, dat de oorzaken voor een groot deel bij ons zelf liggen en niet bij de importstop.
Het lijkt mij duidelijk, dat er meer organisaties zoals het poicephallusstamboek en de European Lori breeders moeten komen, om de soorten in stand te houden.
En laten wij ook eens voorop stellen, dat ongeveer 95% van de vogels die wij hier kweken, hier niet thuis horen, dus wij hebben zelf een markt gecreeerd, voor de handel, dus wij zijn ook zelf aansprakelijk, voor de importstop.
Hadden wij er maar beter mee om moeten gaan.

Karel


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2007-01-14 - 15:38:06 send message to zebraonline

Ik lees hier veel van voorstanders van de import dat er voldoende controles gebeuren om alles op diervriendelijke wijze te laten gebeuren...iedereen weet wel hoe waterdicht controles van de overheid zijn...zo lek als een zeef dus...
Ze kunnen het hier in belgie nog controleren laat staan aan de andere kant van de wereld...
Veel vogelliefhebbers hebben zelf schuld aan de import...weinigen doen inspanningen om de vogels in gevangenschap te laten broeden op natuurlijke wijze en zo een gezond en viriel bestand op te bouwen...


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-01-14 - 17:46:44 send message to bert1974

ik kweek al jaren met papegaaien en ook met een redelijk succes.
en ik doe dit op mijn eigen manier.
ik ben lid van de nbvv en van de ps.
dit is mij op jaar basis al duur genoeg.
het is niet dat ik op dit soort clubs tegen ben maar ik zal er zelf niet gauw deel aan gaan nemen.maar dat is natuurlijk maar net wat je zelf wil.
en hoe moet ik dat zien ik heb zelf drie totaal verschillende soorten papegaaien.
dus krijg ik dan ook te maken met drie verschillende clubs.
of word het dan een club voor alle soorten.
het belangrijkste vind ik dat iedere kweker zelf zijn verantwoording treft.
dus niet onnodig aan handopfok doet en zorgt dat hij de vogels ook alles geeft wat ze nodig zijn.
we zullen op elkaar aangewezen zijn in de toekomst en dat is niet alleen met papegaaien zo dat is met alle soorten vogels.

groeten bert.


kloek
Website Member
Posts :4

Website Member
2007-01-14 - 18:47:15 send message to kloek

Let wel : Deze importstop heeft niks te maken met vogelonvriendelijk vangen of vervoeren , het is gewoon een politieke beslissing!!! Niet meer en niet minder.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 207 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede