Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ROSE KAKETOE Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-24 - 20:14:23 send message to Wickingh

Beste Bob,

een rose kaketoe is van nature niet agressief ook niet in de broedtijd, tenminste nog nooit meegemaakt , om een extra opening in het broedblok te maken is overbodig.Dit heb je alleen bij voornamelijk witte en geelkuif kaketoe's.
Ik heb ook wel eens met Jacky contact gehad, mijn vermoeden is dan ook dat haar vogels te zwaar zijn en dan kan je met rose's een goed broedresultaat vergeten.

mvg Frank


Zonnetje
Website Member
Posts :33

Website Member
2005-03-24 - 21:50:49 send message to Zonnetje

wicking Wat is het gewicht dat een rose ten hoogste mag hebben en als hy te zwaar is hoe kun je hem dan weer op het goede gewicht krygen.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-24 - 22:05:57 send message to Wickingh

Hai,

heel eerlijk ik heb geen idee wat het gewicht moet zijn je kan echter wel goed zien of een rose te dik is.Schuif op de borst de veren aan de kant als je daar gelige bultjes[dat zijn vetbultjes ]ziet dan is de vogel te vet.
Ik voer mijn kaketoe's met vetarme pellets van ecobird in het broedseizoen meng ik dat met vetarme pellets van harrison,ook krijgen ze elke dag een volle bak met gesneden fruit/groente [ongeveer 5 soorten] daardoor heen meng ik eivoer met insekten/garnalen en uiteraard grit.als afwisseling doe ik soms een handje zaad zonder zonnebloempitten , een walnoot of een beetje trosgierst aan bieden.Als de jongen er zijn vervang ik de vetarme pellets door gewone pellets zodra de jongen weg zijn gaan ze weer over op het oude voerregime, als ik onduidelijk ben geweest hoor ik het wel,

mvg Frank


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-25 - 02:53:09 send message to Wickingh

Hallo Gert,

in reaktie op het broedseizoen van rose's, ik geloof onmiddelijk dat in Australie rose's het hele jaar door broeden, in Nederland broeden ze volgens mijn informatie alleen in het voorjaar , dwz van februari tot mei, als jij andere info daarover hebt zie ik dat met belangstelling te gemoet,

mvg Frank


capito
Oud Lid
Posts :63

Oud Lid
2005-03-25 - 06:41:48 send message to capito

te dik is een gevolg van de combinatie;te veel te vet eten,en te weing ruimte (lees beweging)wink ;)

rosees en dergelijke kunnen ook zeer goed kweken op een mager zaadmengsel aangevuld met eivoer, groente/fruit grit en maagkiezelhappy :)

mvgwink ;)

P.S voorkomen is beter dan genezen!afslanken van vogels is een moeilijke,langdurige geschiedenissad :(


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-25 - 10:01:33 send message to Wickingh

Hai Capito,

discussie over wel of geen pellets is een heel ander topic ik wil er dan ook niet te ver op in gaan, maar wel verklaren waarom ik de rose's op pellets heb. Al mijn andere papegaaien zitten op voer van pellets en zaadmengsel in de verhouding 50-50%, ik denk zelf dat de voordelen en de nadelen beide ingedekt op deze manier.Alleen de rose's hebben zo snel de neiging om te dik te worden ook op een vetarm zaadmengsel dat ik bij hen er met succes voor gekozen hebt om ze bijna volledig op pellets te houden.Ik heb nu een actief en en gezond koppel zitten.

mvg Frank


JAK
Website Member
Posts :83

Website Member
2005-03-26 - 07:51:27 send message to JAK

Ik vraag mij eigenlijk af , het verschil in voederen pellets of zaad, of dit iets te maken
heeft met het telkens breken of in de grond laten vallen van mijn rose kaketoes hun eieren


capito
Oud Lid
Posts :63

Oud Lid
2005-03-26 - 09:41:55 send message to capito

neewink ;)(maar wel een antwoord op een andere vraag))

waarschijnlijk is het laten vallen van het ei of onervarenheid ,of omdat de pop zich niet zo op haar gemak voelt,omdat de man (zoals je aangaf)nogal in een ietwat overdreven broedstemming verkeerdwink ;)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-26 - 11:07:09 send message to dooren

Hoi Frank,
De meerderheid zal ook in jouw aangegeven periode broeden, echter F1/F2 generaties kunnen ook op andere tijden broeden, dit heeft te maken met het land van herkomst en van welke gebied ze komen.
In Australië is de broedtijd van rosekaketoes vrijwel het gehele jaar door, maar ook die heeft te maken met bepaalde gebieden.
Gert


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-26 - 12:32:36 send message to Wickingh

Hai Gert,

ik zou dan wel eens in contact willen komen met een kwker die buiten het voorjaar met de rose's broed.Als jij er een weet heb ik daar belangstelling voor,

mvg Frank


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-26 - 13:37:27 send message to dooren

Frank,
Op internet oa in Duitsland zie je wel eens jongen van bv. juni aangeboden. Dat is geen najaar. Het is natuurlijk wel zo dat nakweek koppels zich aanpassen aan het nederlandse klimaat. Ligt eraan hoeveel generaties ze hier inmiddels zijn gekweekt. Dat het er steeds meer zullen worden is natuurlijk aannemelijk.

Met m'n loris kweek ik de meeste altijd tussen oktober en maart, deze passen zich dus slechter aan het nederlandse klimaat, betreffende het broedseizoen. Maar deze zitten in de winter warm en dat stimuleerd ook.
Echter een koppel blauwe bergen broedde altijd in de winter en zaten constant in een buitenren, dit koppel heb ik uiteindelijk verkocht omdat het in de winter nogal een gedoe was met koud weer en jongen.
Gert.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-26 - 13:56:33 send message to Wickingh

Hai Gert,

mijn lori's broeden het hele jaar door dus ook in de winter en dat is idd geen succes,ik heb dan ook geen verwarmd nachthok,

mvg Frank


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-26 - 22:50:11 send message to Wickingh

Hallo allemaal,

vandaag het 1ste ei van mijn koppel rose's dus mijn seizoen is weer begonnen,ben weer helemaal blij,

mvg Frank


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-26 - 23:03:25 send message to dooren

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Das goed nieuws, gelukkig.
Ik heb nog even opgezocht wat betreft de broedtijden in Australië.
Wist het niet meer van buiten, maar even opgezocht in Forshaw : Parrots of the world.
Rose kaketoes in Australië broeden in het noorden van het continent van juni tot november, en in het zuiden ervan van augustus tot januari.
Natuurlijk is er in het midden een overgangs gebied.
Hebben ze ook verse bladeren in het nest gedaan? Deze eigenschap hebben ze namelijk ik het wild ook, dan gebruiken ze eucalyptusbladeren.
groet gert


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-26 - 23:12:59 send message to Wickingh

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hai Gert,

bedankt voor de aanvullende informatie, bij mij waren ze al een aantal weken bezig met wilgetakjes naar binnen te slepen, die worden er ook weer net zo uit gekieperd. Vorig jaar ook al er in en er uit ik heb altijd wel een laag houtkrullen in het blok liggen,

mvg Frank




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede