Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ruzie bij kweek valk - en grasparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : ruzie bij kweek valk - en grasparkieten
kimo
Oud Lid
Posts :10

Oud Lid
2005-03-18 - 21:38:25

Heb een voliere met koppel valkparkieten en zes grasparkieten en 2 swiften. Valken hebben 3 eieren gelegd en worden niet met rust gelaten. er is zoveel onrust dat valken uit het broedhok komen en grasparkieten zitten op en bijna in broedhok.
ik lees overal dat koloniekweek wel kan maar dat lijkt er niet op want de eitjes zijn koud.
Wie kan mij van raad voorzien.
THX


HOBBYKWEKERIJ
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-03-19 - 00:26:03

zowie zo slecht om grasparkieten samen te voegen met valkparkieten en zeker als je wil kweken
grasparkietjes zijn bioefjes en gaan de nest verstoren of stuk maken

grasparkieten apart zetten of eruit halen

argo


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2005-03-19 - 07:12:12

het 1 sluit het andere niet uit een maat van me heeft op de zelfde mannier als jij zijn vogels in de vlucht en heeft 11 jonge valkparkieten gehad van 3 nesten

groeten arjan(daf)


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-03-19 - 07:24:44

gelul je hoeft ze er helemaal niet uit te halen .maar hoe groot is jouw voliere.hoeveel nestblokken heb je er in hangen daar gaat het ook om ik heb ook altijd gras en valkparkieten gekweekt in 1 voliere nooit geen problemen gehad gewoon een keer zoveel blokken ophangen als het aantal koppels wat je hebt doe je dat niet worden de nesten indd verstoord.

Groeten Dennis


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-03-19 - 08:20:57

Het zou wel moeten kunnen, maar dan moet de vlucht wel groot genoeg zijn, genoeg nestblokken, en ook scheelt het of je oudere koppels of jonge vogels samenzet.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-19 - 08:31:47

Nu heb ik zel feen koppel valkparkieten met een koppel Bonte boeren bij elkaar gehad in een voliere van 1m x 4,5m lang. Als ik ze bij elkaar had gelaten zou ik nooit een jonge Senegal gezien! Grootte maakt dus niet altijd iets uit. Apart gezet en nu is de rust wedergekeerd.

Het hoeft dus niet altijd goed te gaan. Vogels uit elkaar halen kan dus wel een degelijke oplossing te zijn. En als het fout blijkt te gaan, moet je iets doen.

Succes
wink ;) Peter


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-03-19 - 08:47:25

bonte boeren is ook heel wat anders als grasparkieten


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-19 - 16:54:27

Dacht al. Maar dan moet ik je teleurstellen.

De valkparkieten waren het die als gekken de bonte boeren aan vielen. wink ;)

Maar het gaat er dus om dat ruimte niet alles oplost.wink ;)

happy :) Peter


kimo
Oud Lid
Posts :10

Oud Lid
2005-03-19 - 21:02:30

Allemaal bedankt voor de reacties tot nu toe.
Heb voldoende nestkastjes hangen. Valken zijn overjarig en grasparkieten niet daar is 1 koppel zeker maar die hebben al 2 eieren vernield en juist die pop is de valken aan het pesten. Voliere is 2.5 x 2.5 incl nachthok.
groet



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 198 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede