Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > VOOR MIJ MAG ER EEN LABEL KOMEN VOOR HOBBYKWEKERS DIE EXTRA NADRUK LEGGEN OP KWALITEIT EN GEZONDHEID Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8
volgende >>>


Auteur Onderwerp : VOOR MIJ MAG ER EEN LABEL KOMEN VOOR HOBBYKWEKERS DIE EXTRA NADRUK LEGGEN OP KWALITEIT EN GEZONDHEID
HOBBYKWEKERIJ
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-03-23 - 08:40:02 send message to HOBBYKWEKERIJ

BESTE

voor mij mag er gerust een LABEL komen voor hobbykwekers die extra zich in zetten en de nadruk leggen op GEZONDHEID EN KWALITEIT en waardoor er een onderscheid duidelijk kan gemaakt worden door de koper dat hij met een gerust hart kan kopen, want een LEEK ziet geen fouten of haald er niet steeds de ziekere dieren tussen uit.
En veel informatie omtrend het soort dier met voor en duidelijke nadelen om zo iemand voor 100% in te lichten.
Wij zijn daar heel sterk mee bezig
en net zoals een MICHELIN GIDS met sterren voor Restaurant moet de goede verkoper zijn ster kunnen verdienen. Want heb vroeger toen ik begon veel elende gezien en als je naar dure soorten gaat ben je snel voor 10 a 20 duizend euro opgelicht en de kromsnavel organisaties mogen gerust een lijst met vertrouwenskwekers invoeren en over wie terechte klachten komen uit de vereniging zetten en dat ze hun ringen dan maar elders gaan zoeken en zeker een samenwerking tussen de bekende en grote KROMSNAVEL VERENIGINGEN

IK HOOR DE KRITIEK AL, MAAR WIL DUIDELIJK ZEGGEN WAAR IK WIL VOOR STAAN...( en mijn excusses voor de hoofdletters)

ARGO


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-23 - 08:56:20 send message to ParkietenPeter

Niet om nou weer meteen de pessimist uit te hangen. Maar...

Als je in een restaurant met ** michelin sterren gaat eten krijg je vaak hetzelfde, zoniet beter, voorgezet als bij een restaurant met *****. Het grote verschil is de prijs. Een LEEK proeft het verschil tussen ** en ***** toch vaak niet! En het hoeft niet perse te betekenen dat het eten beter of slechter is.

Nu naar de vogels. Bij ons in het dorp is er een Dierensuperland-winkel geopend. Ik ben daar eens binnengelopen. (ongeveer 6 mnd geleden) Ik zag daar een mooie Edelpapegaai man zitten en maak een praatje met de verkoper. Het vogeltje mocht €1100,00 kosten. (Legt zeker goude eieren). Bij een goede kweker betaal ik ong. €400,00. Welke vogel is nu beter? De vogel zit er NU nog. (of moet gisteren verkocht zijn).

Als er een predikaat op geplakt wordt, wordt de wijn alleen maar duurder. Die van de Aldi is ook van goede kwaliteit. Bij wijze van spreken.

Een predikaat maakt dus niet het verschil. Wel de goede zorg die een kweker eraan besteedt en de informatie die een koper inwint alvorens te kopen.

Ben het direct met je eens dat we ook de gezondheid in acht moeten nemen. Een ideaal is het zeker.

Succes
wink ;) Peter


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-03-23 - 08:58:48 send message to Niltava

Wil je niet ZO SCHREEUWEN...

Lijkt er op dat je gewoon reclame wilt maken voor je eigen kwekerij.
Bovendien is er geen goede manier om het allemaal te controleren.
Zinloos dus.


HOBBYKWEKERIJ
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-03-23 - 09:08:23 send message to HOBBYKWEKERIJ

sorry

wil hier een forum en niets persoonlijk gewoon reageren op de stelling en voor die hoofdletters heb ik mijn excusses onderaan aangeboden respecteer ze dan ook
dus reageer op de stelling en maak het niet persoonlijk daar is ook dit forum niet voor
dus aan iedereen lees de stelling bovenaan

met dank argo


kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2005-03-23 - 09:12:49 send message to kurt fierens

Uw voorstel is theoretisch zeer mooi, maar nooit haalbaar aangezien we met levende wezens bezig zijn. Een vogel kan nu eenmaal ziek zijn en een vogel kan nu eenmaal door transport, stress ziek worden, waaraan de verkoper geen schuld heeft. Ik denk dat we best eerst al de kwalen en ziektes van de vogels onder de knie moeten krijgen alvorens ons te verdiepen op een "Michelin ster". Wist je dat zo'n Michelin ster niet alleen met het gepresenteerd eten te maken heeft maar ook met andere zaken zoals huisvesting, inrichting.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-03-23 - 09:18:23 send message to Niltava

Ok men mag hier dus geen kritiek op je leveren.
Gezien je verleden hier is toch al meerdere keren aangegeven dat men je inbreng in verband brengt met reclame voor jezelf.
Verder gebruik je ook in je stukje alweer hoofdletters.
En zoals je van tevoren al kunt bedenken(is hier al vaker besproken) is het een niet uitvoerbaar programma.


HOBBYKWEKERIJ
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-03-23 - 09:32:06 send message to HOBBYKWEKERIJ

Beste kurt

een terechte reactie en binnenin een vogel kan je nooit kijken maar als het fout gaat en het is een geboorte afwijking binnenin een vogel dan kan je wel dit fatsoenlijk oplossen en bijvoorbeeld laat je vogel testen voor elke verkoop op wormen of baterien of virussen en als een vogeltje blijkt bverkouden te zijn nadat hij bij de klant zit in een periode van een maand geef ze dan het recht het dier te laten nakijken op kosten van de verkoper en eventuele medicatie ook als is die verkoudheid niet je schuld maar wel een service naar de klant

argo
ga maar eens michelin eten en word eens ziek daarna en het blijkt door de voeding te komen de ster zal snel terug aan de hemel staan en niet op zijn voorgevel en bij honden gebeuren net dezelfde fouten en foute praktijken dan bij papegaaien en daar is het redelijk geregeld al hoewel wie een hondje koopt en na 2 maanden merkt dat er wat fout is binnenin kan mischien zijn geld terug krijgen en het diertje terug geven maar emotioneel verdriet is daarmee niet geholpen du s
ik bedoel sluit zoveel mogelijk alles uit opvoorhand en gezondheid begint bij het broedkoppel in de eerste plaats

argo
kurt toffe reactie bedankt


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-23 - 10:39:13 send message to Lennart

Hallo Argo,

Op zich lijkt het mij een heel goed streven om een kwaliteitskeurmerk voor kwekers te hebben.
Maar ik denk dat het een utopie zal blijken te zijn daar bijna niemand in het kwekerswereldje in zijn keuken wil laten kijken en het zo afschermd alsof hij met het allergeheimste atoomwapen bezig is...laugh :Dlaugh :D.

Er is ooit eens op dit forum de vraag gesteld geweest wie er van de kwekers ooit te maken had gehad met PBFD of papegaaienziekte.....

Juist....geen enkel antwoord...blijkt ineens deze ziektes helemaal verdwenen te zijn uit België en Nederland.....laugh :D

Achteraf schijnt het toch wel in Nederland/België voor te komen, zie de reactie's maar eens op het topic over de Pakara-dag......laugh :D

Lennart wink ;)



Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-23 - 13:23:25 send message to Wickingh

Hallo,

er zijn in het Michelin systeem trouwens maar max. 3 sterren te verdienen maar dit terzijde.
Wie gaat zo iets controleren,wat zijn de kenmerken van een goede kweker?
In theorie een goed plan in de praktijk niet uitvoerbaar ben ik bang.
Tja en als iemand loopt te schreeuwen zet je toch gewoon het geluid wat zachter ,wink ;)

mvg Frank


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-03-23 - 14:43:22 send message to jani

Vind dat het zeer slecht met deze hobby is gesteld, dat men een kweker of een handelaar moet laten opdraaien voor jouw miskoop. Ik vind gewoon dat iedereen gewoon zelf voor zijn aankopen moet opdraaien,dikwijls gaat men de goedkoopste vogel uit het aanbod aanschaffen tot men thuis komt en dan beseft dat men een mindere vogel heeft gekocht en is de verkoper de zondebok.
Nee u bent zelf de zondebok,u moet uw ogen opendoen en niet de verkoper.
U weet dat u met een levend wezen te doen hebt en u weet dat deze ziek kunnen zijn of kunnen sterven,en als u deze risico's niet wil lopen dan mag u gewoon niet met dieren beginnen.
Ik vind gewoon dat men zijn eigen verantwoordelijkheid te gemakkelijk op een ander afschuift.
Dit is gewoon mijn mening en ik zal dan ook nooit naar een ander wijzen bij een zieke of minderwaardige vogel want de aankoop was gewoon mijn verantwoordelijkheid.


kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2005-03-23 - 15:07:31 send message to kurt fierens

Jani,

100 % mee eens, maar meestal willen de mensen hun eigen fouten niet toegeven en het is toch zo makkelijk om een zondebok te zoeken.

Verkopers die keer op keer zieke vogels verkopen, verkopen er op de duur geen meer, vanwege de slechte reclame.

Kopers die keer op keer zeuren over miskoop of rechten en eisen van de koper, worden op den duur ook genegeerd en zullen moeilijker aan vogels geraken.

Daarom, let goed op bij de aankoop en vooral ook bij het acclimatiseren in uw eigen bestand. De doodoorzaken en ziekteuitbraken kunnen vaak vermeden worden als men op alles aandachtig is.

Kurt


Raimond Wolfert
Website Member
Posts :111

Website Member
2005-03-23 - 15:41:18 send message to Raimond Wolfert

quote
Vind dat het zeer slecht met deze hobby is gesteld, dat men een kweker of een handelaar moet laten opdraaien voor jouw miskoop. Ik vind gewoon dat iedereen gewoon zelf voor zijn aankopen moet opdraaien,dikwijls gaat men de goedkoopste vogel uit het aanbod aanschaffen tot men thuis komt en dan beseft dat men een mindere vogel heeft gekocht en is de verkoper de zondebok.
Nee u bent zelf de zondebok,u moet uw ogen opendoen en niet de verkoper.


Nee, de verkoper is fout! Je mag niets verkopen met verborgen gebreken.



Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-23 - 16:07:15 send message to Wickingh

Raimond,

ik ben het hier met je eens wettelijk en moreel. Daarbij heeft de koper ook vaak nog eens minder tot geen verstand van de ""koopwaar"", zeker als het gaat om mensen die hun gaaitje voor de huiskamer kopen. Ik vind het daadwerklijk van de zotte om de stellling in te nemen iemand heeft er geen verstand van dus ik kan hem/haar bedonderen, sorry met zulke mensen wil ik niets te maken hebben.

mvg Frank


kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2005-03-23 - 16:16:54 send message to kurt fierens

Ik spreek niet over beginnelingen die moeten meer begeleid worden, ik spreek over kwekers. Die zouden ondertussen wel moeten weten wanneer ze een kat in de zak kopen. En die zouden ook moeten weten op wat ze allemaal moeten letten. Er zijn bronnen genoeg die kwekers en beginnelingen boordevol info geven zoals internet, parkietentijdschriften, lezingen, ...


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-23 - 16:24:39 send message to Wickingh

Beste Kurt,

geeft dat voor jou een rechtvaardiging om de boel te beduvelen, ik geloof daar niets van , ik schat je hoger in.

mvg Frank


Raimond Wolfert
Website Member
Posts :111

Website Member
2005-03-23 - 16:31:50 send message to Raimond Wolfert

Ik ben een beginnende kwekerhappy :) Ik ben erg blij met begeleiding, maar meestal bestaat die uit raad en tips via internet gegeven. Daar zie je niet aan of een papegaai ziek is of niet, ik weet wel een beetje waar ik op moet letten, maar het blijft een vallen en opstaan proces waarbij ik hoop dat mijn gevoel me niet bedriegd.
Ik vind het daarom kwalijk dat er hiet mensen roepen dat ze maar beter moeten weten.

Je kan ook niet alles aan de buitenkant zien, je kan bv niet zien of het dier vruchtbaar is.



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 174 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede