Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > VOOR MIJ MAG ER EEN LABEL KOMEN VOOR HOBBYKWEKERS DIE EXTRA NADRUK LEGGEN OP KWALITEIT EN GEZONDHEID Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8
<<< vorige


senna
Oud Lid
Posts :72

Oud Lid
2005-03-27 - 14:19:05 send message to senna

Sorry,

Ik ben het volkomen eens met Frank. Ik vind het heerlijk om die discussies te volgen omdat ze mega interessant zijn. Maar als de discussie vervolgens een persoonlijke wending neemt is het geen discussie meer. dan is het ook niet meer leuk om te volgen en dwaalt iedereen van het onderwerp af. Ik vind Frank helemaal niemand in de verdediging nemen maar juist steeds benadrukken dat iedereen op moet houden persoonlijk te worden en het bij het onderwerp te houden. je hoeft iemand echt niet aardig te vinden om gewoon te discussieren.

Ik vind het idee van een paspoort goed. Een paspoort geeft in ieder geval aan dat het bewuste dier bij een arts is geweest. tevens vind ik dat, om fraude te voorkomen, alleen vast geringde vogels, of gechipte vogels, een paspoort mogen. Daarnaast zou er een vereniging opgezet kunnen worden (al dan niet naast een bestaande vereniging) waar je lid van kan worden ongeacht het soort vogels dat je kweekt, waar bepaalde richtlijnen in staan waar een lid aan moet voldoen. uiteraard met controle.

Waar moeten de regels dan uit bestaan? Misschien inderdaad het principe van een michellin ster. Eén ster is bv. grootte van de ruimte waar gekweekt word per koppel. waar ze minimaal aan moeten voldoen. Geringd of gechipt. Gezondheidsverklaring bij verkoop. Ster twee is bv. extra getest op PBFD, Polyoma, Ga zo maar door.

Het is zeker wel te realiseren. het is geen utopia. je moet alleen mensen hebben die objektief kunnen beoordelen of iemand aan de eisen voldoet, zonder dat er ook maar naar persoonlijke voorkeur word gekeken. Er zou een goed systeem moeten worden opgezet, zodat alles goed bij gehouden kan worden, er zou een goed bestuur moeten komen. En bovenal veel mensen die bereid zijn om contributie te betalen en vervolgens volgens die voorwaarden moeten willen gaan kweken. De wet van de grote getallen. hoe meer mensen hoe meer invloed.

Bovenstaande is puur fictief, maar het gaat om het principe. Volgens mij is er ooit een kanarievereniging geweest (of bestaat nog?) die op dergelijke manier te werk ging. alleen lag hun doel bij de tentoonstellingen als ik me niet vergis.

Mits de richtlijnen en uitvoering op onpersoonlijke basis opgezet worden zou ik in principe hier wel aan mee werken. ook aan een aantal zaken die hier al door andere mensen naar voren worden gebracht. Al staan deze ideeën, ook de mijne, in de kinderschoenen.

Hoe meer ideeën hoe beter ik het vind.

gr corina


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-03-27 - 14:43:40 send message to Dennis Fr.

word toch allemaal is wakker dit is niet te realiseren.jullie leven in een droomwereld.
en al word dit gerealiseerd dan worden de prijzen van de vogels kwa prijs wel vertienvoudigd en dan kan niemand deze prachtige hobby meer doen.
wees eerlijk tegen elkaar daar berijk je het meest mee vertrouw je het niet doe je het niet zet afspraken op papier onderteken het elk.dan heb je iets maar dat sterre stempel gedoe.kom nou .dat is gewoon niet te realiserenvogelclubs hebben al een kleine kas en dan zouden ze dit ook nog moeten doen.dacht het niet

Groeten Dennis


senna
Oud Lid
Posts :72

Oud Lid
2005-03-27 - 14:48:58 send message to senna

dennis,

Dit bedrag gaat toch niet om vogels per stuk als je lid bent van een vereniging? Dan betaal je gewoon contributie om lid te mogen zijn.

Bovendien kan je richtlijnen opstellen die wel werken, bovenstaand was alleen fictief bedoelt. Ik zou me voor kunnen stellen dat je met een "goedkopere" vogel geen gezondheidsverklaring doet meer wel richtlijnen voor de kweek zelf. BV beschikbare ruimte per koppel.

En zo te zien zijn er mensen genoeg die er wel behoefte aan hebben in welke vorm dan ook.

gr corina


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-03-27 - 14:52:52 send message to goffini

Ook maar even hier geplaatst!!happy :)

En wie zou dan zo'n label moeten toekennen?
Wie gaat bepalen of hij/zij een goede kweker is.
Oftewel wie stelt de regels samen.
Wie gaat controleren of de kweker zich in loop der jaren nog steeds houdt aan de toen gestelde eisen.
Ik ben bij hele nette kwekers geweest die mij achteraf probeerde een manke vogel te verkopen. Hij praate honderuit en had qua hokken en hygiene alles netjes voorelkaar en ik ben bij voddebalen geweest die het niet zo hoog op hebben met mensen, weinig zeggen maar ze zijn o zo goed voor de vogels. De kooien waren wel schoon maar een beetje krakkemikkig.Ik kocht daar wel perfecte vogels. Wie krijgt nu een label/predikaat goede kweker?
Je zou wel als vereniging een soort van richtlijn opkunnen stellen waaraan kwekers moeten voldoen en het is dan aan de koper van de vogels of hij/zij daar mee accoord gaat, dat gaat dan naar eigen interpretatie.
Net zoiets als Pakara heeft gedaan met het aankoopcontract.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-03-27 - 14:58:31 send message to Dennis Fr.

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

mensen kunnen altijd een gezondheidsverklaring krijgen zelfs bij een forpus nog wel.alleen de onderzoekskosten betalen ze me van te voren.dan word de vogel onderzocht .mocht ie toch ziek wezen of iets mankeren krijgen ze het geld van me terug geen probleem.maar zelf voorschieten zal ik nooit doen vandaag de dag .krijg je alleen maar mails of telf.kun je heb vast houden kun je dit kun je dat .en vervolgens hoor of zie je ze nooit weer..
en dan nog wie bepaald hoe groot je een bepaalde vogel moet houden.is het te klein mag je de vogel niet houden en dan?in beslag nemen? of dan later terug komen om te kijken of ie het hok grotewr heefd gemaakt.en als daar geen plaats voor is?mag ie de vogel dus niet houden.vind dat wel heel ver gaan.trouwens als dit met vogels zo geregeld moet gaan worden dan zou dat toch voor elk dier moeten gaan gelden.van insecten tot hond
.
in mijn ogen is het gewoon niet te realiseren.
zegt niet dat ik er niet mee eens ben dat sommige dingen echt wel beter moeten hoor.welzein voor je dieren voor alles.

Groeten Dennis


Raimond Wolfert
Website Member
Posts :111

Website Member
2005-03-27 - 15:52:09 send message to Raimond Wolfert

Ik ben het niet met je een Dennis.

Zo moeilijk hoeft het helemaal niet te zijn. Je kan bv met een goede administratie al veel zien. Niet duur en voor jezelf ook altijd makkelijk.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-03-27 - 16:25:33 send message to Dennis Fr.

dat is het mooie van het leven je hoeft het niet met elkaar eens te wezenhappy :)

Groeten Dennis


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-03-27 - 16:36:50 send message to bob_verhagen

is er dan niemand die voor zichzelf een lijst bijhoudt over mensen waarbij hij is geweest/die bij hem zijn geweest (haar natuurlijk ook) en zodat je voorje zelf kan zien hoe het contact met diegene ging en hoe je zijn behandeling van de vogels vond. want de een kijkt weer naar hele andere criteria dan de ander.

groeten Bob


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-03-27 - 16:48:14 send message to Dennis Fr.

nee ik niet zit allemaal in het hoofd.dat vergeetje toch niet.happy :)


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-03-27 - 17:32:27 send message to henkmeer

als een vogel na 2 dagen dood gaat hoef dat nog nx over de verkoper te zeggen, je zou zelf ook is kunnen nadenken of je zelf soms iets ben vergeten te vragen over voeding oid, of ben je als kjoper altijd goed bezig

Henk


senna
Oud Lid
Posts :72

Oud Lid
2005-03-27 - 23:03:45 send message to senna

Ik houd idd een bestand bij van alle vogeltjes die ik heb verkocht en waar ze naar toe zijn gegaan. Ook heb ik met de meeste nog steeds contact. Dit ligt natuurlijk ook aan degene die het vogeltje koopt. En ik ken meerdere kwekers die een bestand bijhouden. Zo vreemd is het niet.

Richtlijnen kunnen ook door deskundige vastgesteld worden. Maar nog maals ik bedoelde het fictief. Je kan alles stellen. En als kweker kun je zelf beslissen bij welke "ster" je aangesloten wil worden. Het was maar een idee. belangrijkste van dit soort dingen is om een groep mensen te verzamelen die hun hele ziel willen leggen in het opzetten ervan. Zolang je met een paar mensen bent......helaas.

gr corina



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 122 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede