Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > voeding redcaps Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-27 - 21:06:51 send message to Lennart

quote
Nogmaals ik heb niets ten nadelen van Zagers of Witte molen gezegd,maar sommige lezen wat ze willen lezen en niet wat erstaat


Jij gaat er van uit dat het één pot nat is en dat heb ik geprobeerd te weerleggen middels mijn ervaring tot op heden met dit voer en het voer van Witte Molen.
Dat Zagers zijn producten betrekt, laat mengen en verpakken door Witte Molen wist ik niet zie de 8e reactie.

Neemt niet weg van wat ik geschreven heb ook uit eigen ervaring heb als producent dat ik ook produceerde voor derden die hun eigen ingrediënten aanleverden en dat wij dat mengden en verpakten onder hun eigen naam.
Zou me niets verbazen als dat bij Witte Molen ook zo zou gaan.

Lennart wink ;)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-03-27 - 21:10:30 send message to Niltava

quote
Over zweven gesproken of mee laten slepen, krijg de indruk dat er een zweefvliegveldje ergens in de buurt ligt.

??

quote
Als je het als normaal beschouwd dat er zo met een Firma word omgesprongen, en je geroepen voelt om de verdediging te gaan voeren, van mij mag je.
Blijf er voor de rest buiten, heeft geen nut om daar nog meer aan toe te voegen.


Ten eerste verdedig ik helemaal niet, dus lees nog eens goed.
Ten tweede doe je zelf ook mee. Waarom heb je eerst niet om info gevraagd? Dan had je ook een gefundeerde reactie naar de firma Zagers kunnen sturen. Iedereen kan fouten maken dus de firma Zagers ook, Witte Molen ook etc. etc. Dus als je wist hoe de vork in de steel zat kon je ook een goede reactie vragen van de firma Zagers.
Ze kunnen toch een verklaring geven?? Als het een goede is dan is het zelfs reclame?
Overigens worden er hier wel vaker zaken aangevallen, andere mening dan??


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-03-27 - 21:37:47 send message to thuis

Ik begrijp wederom niet waarom dit weer zo persoons aanvallend wordt....sad :(
en een echt antwoord aan de Heer Keizer is het ook al niet.
Mijn direkte antwoord op de vraag is als volgt:
ik heb eerst grotere hoeveelheden (papegaaien)zaad betrokken van een leverancier waar bij het leegschudden van de zakken in grote tonnen heel veel stof vrijkwam, resten van pindaschillen inzaten, vaak kleine zwarte beestjes en veel zonnepitten en toen ik uiteindelijk ook dopjes van tube's tegenkwam en ander niet eetbaar materiaal ben ik overgestapt.
Ik heb daarna altijd zaadmengsels en zacht voer van de firma Zagers gevoerd. Altijd schoon en preies zoals verwacht. Ja, het werd geleverd door de Witte Molen en ja, overal worden fouten gemaakt maar ik ben zeer positief over de samenstelling van Zagers en de leveranties via de Witte Molen. Bij Zagers kan je ook veel verschillende soorten zaadmengsels kopen, afgestemd op de soort vogel. Zo gebruikte ik papegaaienzaad maar voor de ara's het ara-zaad omdat dat wat groffere zaden bevatten etc.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-03-27 - 22:06:53 send message to Picolet

Helaas is de vraag naar de voeding van de red cap weer totaal de andere kant opgegaan. De firma zagers was destijds leverancier en kon eigenlijk niets anders doen dan mij doorverwijzen naar de fabrikant, Ik heb destijds enkele zonnepitten opgestuurd en kreeg meteen het aanbod van zagers om de zaden terug te brengen en te ruilen. Zagers kon in principe weinig hier aan doen en treft geen blaam. DE zonnepitten waren van een slechte kwaliteit (natte zomer en vrij kleine zwarte en gestreepte pitten) en onderzoek van beide kanten gaf een redelijke schikking voor de gemaakte kosten. Het antwoord van Lennart waarbij hij vol bleef houden dat de zaden niet van witte molen afkomen irriteerde mij en vandaar dat de kwestie die enkele jaren geleden speelde werd aangehaald.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-27 - 22:26:11 send message to Lennart

quote
Het antwoord van Lennart waarbij hij vol bleef houden dat de zaden niet van witte molen afkomen irriteerde mij


Snap niet wat daar zo irritant aan is, want het volgende heb ik geschreven:

quote
Dat het daar gemengd wordt ok, maar er ook van uitgaan dat het om het zelfde zaad gaat is volledig uit de lucht gegrepen


Hiermee heb ik gezegd dat IK er niet van uit ga dat het om de zelfde grondstoffen zou gaan gezien het verschil in zaad wat ik nu in huis heb. Zowel van de één als van de ander.
Zelfs zit er gewichtsverschil als je het zelfde volume afweegt op een fijne weegschaal.
Dat is een constatering en geen verzinsel.
Dat mijn parkieten en gaai de bak nu wel helemaal leeg eten is geen vezinsel maar ook een constatering, dus lijkt het me redelijk relevant om vraagtekens te zetten bij de beweringen van capito.
Zie niet in wat ik daar verkeerd aan doe of gedaan heb. Verder in dit topic werd ik door meerdere mensen direct aangevallen op wat ik schreef omtrent mijn eigen ervaringen met het voer en mijn ervaringen met de Fa Zagers.

Had ik het achteraf maar gewoon weer bij de vrager in de mailbox gestuurd, was al deze commotie niet ontstaan......sad :(

Lennart wink ;)


capito
Oud Lid
Posts :63

Oud Lid
2005-03-28 - 01:07:45 send message to capito

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Dat het daar gemengd wordt ok, maar er ook van uitgaan dat het om het zelfde zaad gaat is volledig uit de lucht gegrepen
--------------------------------------------------------------------------------
Hiermee heb ik gezegd dat IK er niet van uit ga dat het om de zelfde grondstoffen zou gaan
-----------------------------------------
happy :)
Oh nou snap ik het,als jij er niet vanuit gaat,is het meteen volledig uit de lucht gegrepenwink ;)wink ;)

P.S de zaadimporteur kan niet elk zaadje ,langs de kwaliteitscontroleur sturen,kwaliteits controle is steekproefs gewijs,zo kan het gebeuren dat er een slechte partij door het kwaliteits systeem heen glipt (ze zijn daar natuurlijk niet blij mee,maar kunnen daar niet veel aan doen,dus geen blaam)dit zou een uitleg kunnen zijn(zeg dus niet dat ik het eens ben met de manier van reagerenwink ;)





Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-28 - 08:29:22 send message to Lennart

quote
De firma zagers nam geen enkele verantwoordelijkheid
en verwees mij naar de leverancier


quote
De firma zagers was destijds leverancier en kon eigenlijk niets anders doen dan mij doorverwijzen naar de fabrikant, Ik heb destijds enkele zonnepitten opgestuurd en kreeg meteen het aanbod van zagers om de zaden terug te brengen en te ruilen. Zagers kon in principe weinig hier aan doen en treft geen blaam


?????????????...shocked 8Oshocked 8O

Nu zal het mogelijk wel aan mij liggen dat ik van beide bovenstaande berichten, van één en dezelfde schrijver, echt niets meer snap!

Capito: uw veronderstelling is gelijksoortig dan de mijne en is mogelijk beide een slag in de lucht.....

De waarheid zal zeker ergens in het midden liggen!

Maar nogmaals: Ik loop geen reclame te maken voor de firma maar ik heb trachten te verwoorden wat mijn ervaringen waren met deze firma en zijn producten aan de vraagsteller.

Dat er daarna allemaal dingen, die niets met mijn ervaringen hadden te maken en dit topic, zijn bijgehaald ligt niet aan mij maar aan derden die meenden mij persoonlijk te moeten aanspreken op wat ik schreef over mijn ervaringen terwijl zij hun mededelingen direct aan de eigenaar van dit topic hadden kunnen richten als zijnde hun ervaringen.

Lennart wink ;)


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-03-28 - 09:15:32 send message to kakatoe

Ik denk niet dat keizer hier veel mee opschiet met aldat gekizze bies.
De vraag gaat over voeding voor red caps en niet over schimmels en ruzie maken met een ander.
Jammer dat keizer er zelf ook niet op reageert maar hier heeft hij niks aan.
Misschien heb ik er wel niet goed aangedaan om lennart te vragen welk merk voer hij gebruikt en dat men daar over verder ruzie gaat maken over bedorven voer.
Mensen houd het nu bij de vraagstelling

gr Jan


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-28 - 09:42:28 send message to Lennart

Helemaal mee eens Jan!

Lennart wink ;)


hjvdlindehof
Website Member
Posts :87

Website Member
2005-03-28 - 18:50:56 send message to hjvdlindehof

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

bij deze dan een bericht voor keizer over zijn vraag {triest dat niemand hierop reageerd maar dat velen wel de moeite nemen om ellen lang te ouwehoeren over bijzaken en persoonlijke kwestie ,lijkt wel of iedereen zich wil profileren als de beste debater]
ik heb enkele jaren red capped parkieten,ik voer gem zaden voor grote parkieten [witte molen]met zonnepitten en eivoer in de verh.1-3 in de winterperiode en na de rui,vanaf half jan. voer ik het eivoer gedeelte op tot 1-2 en meng ik het eivoer{speciale mengeling van witte molen:vruchten pate ,universeel en gewoon eivoer met een eiwit gehalte van 19%]mettovo universeel 21% eiwit,tevens geef ik de helft van het zaad gekiemd.ook voer ik in deze periode calcivit en breedmax over het eivoer.dit alles voer ik GEDOSEERD en wel zo scherp dat savonds bijna alles op is .en natuurlijk kiezel en grit {ik meng dit met biggencompost}.dit voerschema gebruik ik voor al mijn austr.park. en het bevalt mij goed
ik hoop dat keizer hier wat aan heeft
H.J.


keizer
Website Member
Posts :37

Website Member
2005-03-30 - 13:56:51 send message to keizer

Paar dagen niet op forum geweest en dan al 40 berichten. Jammer genoeg waren niet alle 40 reacties nuttig voor mij. Toch wil ik de mensen met nuttige reacties hiervoor hartelijk bedanken.

Met vriendelijke groeten



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 248 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede