Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > apenheul :) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-31 - 22:46:36 send message to dooren

Toch vaak langer dan je denkt frans, loris eten weliswaar nectar/pollen, maar ook bladknoppen, insekten, groenvoer in de breedste vorm van het woord. Een Geelstreeplori is bovendien het sterkste lid van de familie Chalcopsitta's

Ik wist niet dat het verboden was om vogels los te laten, Niltava. Hoe zit het dan eigenlijk met duiven, deze mogen toch ook een bepaald aantal uren los vliegen per dag??
Groet gert


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-03-31 - 22:53:51 send message to Niltava

In feite laat je die even los. Gert
Verwilderen ze, dan mag men ze volgens mij zlefs afschieten, maar dat weet ik niet zeker.
Het uitzetten, zelfs van beschermde dieren mag niet.
Dit oa. ivm faunavervalsing, maar ook het besmetten van het inheemse, wilde bestand met ziektes.
Zou je bv met de steenuil, kerkuil(al redelijk gehouden dieren) kweken en denken, laat ik ze hier uitzetten, lijkt leuk. Dan mag dat niet om bovengenoemde redenen.
Denk nog maar even aan de korhoenders van een paar weken geleden. Daar moest een speciale ontheffing voor komen.


DE MOTOR
Website Member
Posts :138

Website Member
2005-03-31 - 23:06:50 send message to DE MOTOR

KLopt ja het loslaten van inheemse diersoorten is in Nederland verboden door de Flora en Faunawet. Want andere soorten kunnen een slechte invloed hebben op onze Flora en fauna. Neem nou als voorbeeld dat europeanen in Australie konijnen vrijlieten en een grote plaag werden. End dat dodo's waarschijnlijk uitstierven doordat wilde zwijnen hun eieren opaten. Dit zijn maar voorbeelden maar daarom is het niet toegestaan om exotische dieren vrij te laten. Ene kant jammer maar enigzins zeer begrijpbaar.

Groetn

Mark


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-31 - 23:26:44 send message to dooren

Wat een pech, nu heb ik weer een goede droom minderlaugh :D. Zat al te denken, 'n boerderijtje met een zwermpje loris van de blauwe bergen er omheen.razz :p
Gert


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-04-01 - 09:31:40 send message to Niltava

Dat is heel goed mogelijk. Een zwermpje lori's om je boerderij heen.

Voorwaarde is dan wel dat hij in Australië staat wink :)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-04-01 - 12:27:22 send message to dooren

Ik heb me wel eens overwogen om te emigreren, maarja, dan alles in de steek laten wat je hebt opgebouw, brrrrsad :( Nee duslaugh :D.
Gert



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 202 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede