Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kweken voor het geld Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : kweken voor het geld
ristje
Website Member
Posts :66

Website Member
2005-03-29 - 14:09:11 send message to ristje

ben van het weekend bij een kweker geweest die ipv eivoer meel geeft, waar ze kalkoenen mee vetmesten.
dit gaat veel sneller jongen zijn veel sneller uit het nest pop is sneller aan het leggen
dus meer jongen op het einde van het seizoen
moet er wel bijvertellen dat als je bij die persoon jonge vogels koopt je ze duur betaald maar je er niks mee kunt beginnen
de vogels worden hierdoor onvruchtbaar


hobby kweker
Website Member
Posts :87

Website Member
2005-03-29 - 14:35:32 send message to hobby kweker

vind ik een gemene streek van mij mogen ze hem oppakken en voor eeuwig opsluiten


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-29 - 15:08:50 send message to Lennart

Hoe triest ook Ritsje, dit soort elementen bestaan nu eenmaal, en is vast niet de enige en je kunt er weinig aan doen!

Wat je misschien wel kunt doen om anderen te waarschuwen voor deze kweker is het noemen van de soorten vogels waar het omgaat en in welke streek/provincie van het land zodat een ieder die ook deze vogels en in die streeek zou willen aanschaffen dubbel gewaarschuwd zijn.....!

Hier zie je maar weer eens dat kijken/kontakt bij/met een kweker heel erg belangrijk is voor dat je beslist tot aankoop van wat voor vogel ook en dat je dus nooit over één nacht ijs moet gaan bij het beslissen tot aankoop!

Lennart wink ;)


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2005-03-29 - 15:57:19 send message to erik

Ristje

Heb je gevraagd wat er in het opfokvoer van de kalkoenen zit ???? Het lijkt me stug dat consumptie kalkoenen voer krijgen dat effect heeft op de vruchtbaarheid ten eerste dit mag niet ten tweede lijkt het me dom omdat men om veel kalkoenen te kweken toch vruchtbaarheid nodig heeft .Normaliter zit hier veel eiwit in wat niet verkeerd is en een vitamine preparaat ,Ik zie hier geen verschil in met het commerciele eivoer .Ik wil verder geen kritiek uiten maar als je zo,n onderwerp als dit aanvoerd onderbouw deze dan en maak er geen klaagbox van ,Het is de bedoeling dat men iets leert van het houden van vogels en de verzorging hiervan ,Er wordt al zoveel over deze onderwerpen gesproken maar ik zie bijna nooit een onderbouwd argument wat er verkeerd is .

Think positive
Erik


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-29 - 16:44:56 send message to Lennart

Hoi Erik,

quote
Think positive


Omtrent vogels leegtrekken?

Nee toch...?
Lijkt me echt stug dat je daar positief over kan of zou willen denken!

De kweker had volgens ritsje aangegeven waarom hij het voert en dat zegt mij meer dan genoeg.

De conclusie van ritsje is misschien ook wat voorbarig om nu al te stellen dat nakweek onvruchtbaar zou zijn en zou dat ook best wel wat beter onderbouwd willen zien.

Of kalkoenen- mestvoer nu wel of niet goed voor de vogels zou zijn laat ik dan ook in het midden en weet ook de samenstelling niet en kan niet oordelen of het inderdaad goed of slecht is.
Er zijn tenslotte ook kwekers op dit forum die biggencompost aan hun vogels geven en ook dat zal vast wel ergens goed voor zijn, dus dit voer zal zeker ook zo zijn eigenschappen hebben.

Maar nogmaals mijn punt is de reden: het leegtrekken van zijn kweekvogels en daar kan en wil ik niet positief over denken....sad :(

Lennart wink ;)


ristje
Website Member
Posts :66

Website Member
2005-03-29 - 17:04:12 send message to ristje

het is dezelfde samenstelling van opfokvoer als voor eenden en kalkoenen die ze met kerstmis opdienen
die moeten dan ook op 14 dagen volwassen worden en liefst nog zo vet mogelijk
wat er precies in de samenstelling zit heeft hij mij niet gezegd dat is mijn geheimpje vertelde hij mij
zijn naam ga ik hier niet noemen maar hij kweekt en verkoopt forpussen en woont in Belgie


ristje
Website Member
Posts :66

Website Member
2005-03-29 - 17:10:45 send message to ristje

ik wil absoluut niet klagen maar ik heb wel 300 km voor niets gereden
als ik diezelfde dag bij een andere kweker kom bestuurslid van vogelbond en die vertelt mij net hetzelfde als hetgeen ik gezien heb begin ik mij toch ook vragen te stellen
het is die andere kweker die mij erop atent maakt dat hij aan dat meel nog iets toevoegt waardoor het groeiproces van de vogel verdrievoudigd en de kans op voortplanting dan daalt of zelfs nihil word
als je daar als kweker dan voor 600 euro vogels wil kopen bijv. ben je wel mooi de sigaar
hetgeen ik eigenlijk kwijt wou is dat geld de vogelhobby meer en meer kapotmaakt
kijk maar op deze site
de prijzen van dezelfde soorten,leeftijden wat die in prijs verschillen
daar kan ik niet bij met mijn lomp boerenverstand
opgepast dus als u forpussen koopt in belgie


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2005-03-29 - 17:18:50 send message to erik

Lennart

Ristje geeft nergens aan dat de vogels worden leeggetrokken alleen dat hij zo veel mogelijk jongen wil hebben er staat nergens dat de vogels 3 of meer nesten grootbrengen .Met THINK POSITIVE wil ik zeggen onderbouw je verhaal voordat je iemand ergens van beschuldigd en niet dat ik ervoor ben om vogels leeg te trekken goed lezen dan schrijven.dit gebeurt hier teveel op dit forum .Ik heb zelf forpussen gehad en als ze niet willen zal er echt niets gebeuren neem dat van mij aan ,Bij de grasparkieten heb ik soms nesten van 7 jongen in 1 legsel trek ik dan de vogels ook leeg of zijn de vogels gewoon prima in conditie ,De man in kwestie kan wel 1 ronde kweken en nesten hebben van 7 jongen wie zal het zeggen.\

Nogmaals think positive of ik zal het anders zeggen blijf positief over de hobby bezig en erger U niet aan anderen dan wordt men niet oud.

Erik


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-29 - 17:21:56 send message to Wickingh

Hallo,

te vette vogels leidt idd tot het niet kweken van jongen, het zal best kunnen als ze weer op het juiste gewicht zijn ,dat je er wel weer mee kan kweken. Maar dat is nog steeds geen reden tot zo'n handelswijze.Dit soort lieden maken de sport/hobby kapot.

mvg Frank


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2005-03-29 - 17:29:49 send message to erik

Ristje

Je klaagt ook niet maar vraag zo,n man waarom en wat hij voert dat geeft jezelf meer inzicht in waarom hij dat doet ,Dat geeft ons ook iets meer inzicht waarom iemand de hobby verziekt.Preparaten om vogels groter te laten worden, gebruiken 90% van alle kwekers hier is niets mis mee met name showvogels krijgen dit vaak voorgeschoteld Protifar ( Babyvoeding ) is zeer populair ik kijk hier anders tegen aan wat goed is voor baby,s zal bij vogels ook weinig schade aanbrengen als dit in mate wordt aangeboden,Ik praat hier wel over zaadeters en niet insekten en vruchteneters .Dat de prijzen worden opgedreven kan diverse oorzaken hebben :

1 Men is broodkweker en probeerd op deze manier zoveel mogelijk geld uit zijn hobby te halen ieder zijn goed recht.

2 Men heeft kwalitatief zulke goeie vogels dat hier veel vraag naar is dat deze duurder zijn hoeft niet uit winst oogpunt gezien te worden veel kwekers hebben jaren geinvesteerd zowel financieel als tijd om goede vogels te kweken dit mag naar mijn mening beloond worden .Je kunt een DAF ook niet met een Mercedes vergelijken ,Het beetje extra en wat je verlangd van je ( Proukt) is natuurlijk prijsafhankelijk

Erik


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-03-29 - 17:36:48 send message to henkmeer

Ik kweek zelf ook met forpus en nesten van 6 of 7 jongen is heel normaal hoor.
Daar hoef je echt nx bijzonders voor te doen.
Zo'n koppel laat ik dan wel maar 1x broeden.
Koppels met 3 of 4 jongen mogen 2x.

quote
Er zijn tenslotte ook kwekers op dit forum die biggencompost aan hun vogels geven en ook dat zal vast wel ergens goed voor zijn


Ik gebruik dit ook ,er zitten mineralen in wat ze schijnbaar graag opnemen.
Dit zie ik het zelfde als dat de ara's klei gaan eten.
Waarom ze dat doen weet ik ook nietmaar ze doen het wel.
Als ik een bakje biggencompost aan de vogels geef duiken ze er direct op.
Vooral de aratinga's en brotogerissen.
Onder de forpussen zijn er die het graag hebben maar ook zijn er koppels die het echt niet aanraken.

De laatste tijd duiken er wel meer middelen op dat broed stimulerend zou werken, denk echter dat als je dat spul gebruik je wel moet afvragen of dit in het belang is van je vogel of voor je zelf.

Henk





jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-03-29 - 17:46:40 send message to jani

Heb hier geen kleine maar hele grote bedenkingen bij.
Indien deze persoon vele eieren en jongen wil
dan zou hij legkorrel of legmeel geven en geen opfokkorrel of meel.
Denk dat hier enkel de bedoeling is om forse en grote jongen te hebben.
Eigenlijk vind ik het erg men wil de zogenaamde geheimen van sommige kwekers weten en als men dan iets zegt gaat men direct stijgeren over de methode in plaats van eerst uit te pluizen of dit goed of nadelig is voor deze dieren.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-29 - 17:56:58 send message to Lennart

quote
De laatste tijd duiken er wel meer middelen op dat broed stimulerend zou werken, denk echter dat als je dat spul gebruik je wel moet afvragen of dit in het belang is van je vogel of voor je zelf


En daar ben ik het helemaal mee eens Henk!
En die discussie is hier al eens gevoerd omtrent het gebruik van vogelvreemde produkten zoals (mensen)babyvoeding etc.

quote
Preparaten om vogels groter te laten worden, gebruiken 90% van alle kwekers hier is niets mis mee met name showvogels krijgen dit vaak voorgeschoteld


Ik vind dat nog al cru gesteld om er van uit te gaan dat 90% van de kwekers dit gebruikt. Mischien in uw kringen, maar zeker in de mijne niet.
Dit vind ik namelijk geen kweken maar manipuleren....sad :(

quote
goed lezen dan schrijven


Kan hier echt niets anders van maken hoor...

quote
dit gaat veel sneller jongen zijn veel sneller uit het nest pop is sneller aan het leggen
dus meer jongen op het einde van het seizoen


Of is dit normaal volgens jou.

Lennart wink ;)




Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-29 - 18:22:36 send message to Wickingh

Hai,

in een artikel over geophagie van de PS van maart 2004 verteld de hr. Wagenaar dat het opnemen van klei door ara's is om de gifstoffen die in bepaalde noten en vruchten zitten te neutraliseren.

Het opnemen van mineralen uit bijv. biggencompost zie ik ook niet als manipuleren, dat wordt anders als men allerlei kunstgrepen uithaald ""als het voeren van kalkoenen vetmestvoeders"" , gezien het belang van gezonde voeding kan ik me niet voorstellen dat dit gezond kan zijn.

En nee ik geloof niet dat 90% van de kwekers dit soort kunstgrepen toepast . Ik behoor daar in ieder geval niet bij.

mvg Frank


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2005-03-29 - 18:28:46 send message to erik

Lennart

Dus jij manipuleert jouw vogels niet wink ;)wink ;) Je geeft geen eivoer,vitamines,toevoegingen of iets dergelijks ?Nu zul je zeggen dat is voor vogels natuurlijk maar je manipuleert ook hoe je het ook wilt zien we proberen om vogels te kweken en zo goed mogelijk te verzorgen misschien moet ik het anders formuleren 90% van de kwekers gebruikt toevoegingen om vogels te motiveren om te kweken dat dit babyvoeding is wil ik hierbij niet uitsluiten het kan van alles zijn maar dat men iets gebruikt om betere resultaten te behalen en daarbij toevoegingen gebruikt vindt ik heel normaal ,Dat men dit gebruikt om vogels uit te melken kan ik niet waarderen maar men kan het ook gebruiken om normaal een nestje te kweken en proberen de vogels het optimale te bieden aan voedingsstoffen ,Waarom denk je dat er de laatste jaren zoveel gekweekt wordt met bijzondere cultuurvogels of vruchten en insekten eters. zoals tapuiten ,roodborstjes, enz enz dit bereik je echt niet met een handje eivoer voor kanaries.
Quote
dit gaat veel sneller jongen zijn veel sneller uit het nest pop is sneller aan het leggen
dus meer jongen op het einde van het seizoen

Ik zie dit nog steeds niet als melken nergens staat dat de poppen meer nesten groot brengen wink ;)wink ;)

Erik






ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-29 - 18:30:02 send message to ParkietenPeter

Jani,

Als je grote en forse jongen wilt hebben moet je grote en forse ouders hebben.

De forsheid die men verkrijgt door manipulatie (of opfokmiddelen) is een vette forsheid. m.a.w. de vogel is vet en niet groot. Als ene vogel vet is zal hij inderdaad niet goed tot niet kweken. Als het vet dan "afgetraind" is, hou je wellicht maar een miezerig vogeltje over die dan op zijn beurt geen forse jongen zal brengen.

Geheimen van de kweker is denk ik niet hoe krijg ik ze zo snel mogelijk groot maar hoe krijg ik gezonde grote vogels.

En ik denk dat Ristje er goed an gedaan heeft om de vogels te laten zitten. Ten minste dat heb ik begrepen. Ik ozu het ook gedaan hebben.

wink ;) Peter



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 114 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede