Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Slaap/broedblok molinetispreeuwen en zwarte baardvogel Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Slaap/broedblok molinetispreeuwen en zwarte baardvogel
capito
Oud Lid
Posts :63

Oud Lid
2005-03-29 - 18:19:05

Hallo ,
Weet iemand op dit forum,wat voor slaap/broedblok ik het beste kan gebruiken voor Molineti spreeuwen en zwarte baardvogels(capito niger)
Dus wat voor Formaat, vorm en materiaal(zelf gemaakt of natuurstam)

BVDwink ;)


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-03-29 - 18:29:07

Slapen zij dan niet in het zelfde blok als waar ze in broeden?
Kweek zelf met zuid amerikaanse parkieten en die slapen in het zelfde nestblok als ze broeden.

Henk



capito
Oud Lid
Posts :63

Oud Lid
2005-03-29 - 18:43:06

Denk het wel (maar als ze niet broeden is het een slaapgelegenheid)net zoals bij brotogerissen of caiques)
Had het ook nestgelegenheid kunnen noemenwink ;),maar kan het nu niet meer veranderen(denk ik)
mvghappy :)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-03-30 - 02:18:06

Ik vond op de pagina van Ben Doensen het volgende:
Zoals alle spechtvogels zijn ook baardvogels holenbroeders. De nesten worden in bomen, stronken of in de grond gemaakt. Zulke nestholten (die buiten de broedtijd voor slaapplaats dienen) kunnen soms meer dan één ingang hebben en zijn het resultaat van tien dagen werk van beide ouders. De openingen, die lijken op die van spechten holen, zijn juist groot genoeg om de vogel door te laten. De gang buigt naar beneden af en loopt dan nog een eind door, voor hij de nestkamer bereikt. De ingang van een boomnest is gewoonlijk geboord aan de onderkant van een tak. De vogels hangen bij het hakken in de boom en boren geduldig met hun stompe snavels in het gewoonlijk sponzige hout. De 2-5 witte, ovale eieren worden op de molm of houtspaanders gelegd; deze eieren hebben overlangse groeven over de schaal en worden door beide partners bebroedt, 's nachts echter alleen door het popje.

Misschien heb je er wat aan. Een vermolmde boomstam misschien?
Ton.


capito
Oud Lid
Posts :63

Oud Lid
2005-03-30 - 07:35:36

alvast bedankt Ton,voor je reactiehappy :)


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-06-25 - 10:45:07

Ik Heb er zelfgemaakte broedblokjes in gehangen van 15 bij 15 CM bodemoppervlakte,en 35 CM hoog

Hierin heefd nu het eerste paar eitjes gelegd (dus het begin is er)



mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2005-06-25 - 19:17:36

ik heb ze niet meer maar onze baardvogeltjes ( roodvoorhoofd) zaten heel graag in een kruik, die je zo bij een tuincentrum kan kopen, is dat misschien een idee??

MARIANNE



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 228 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede