Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Vertrouwen winnen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vertrouwen winnen
CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-03-31 - 01:11:27 send message to CHEETAH

Sinds 3 weken ben ik in bezit van mijn 2de grijze roodstaart.
De vogel heb ik van mijn neefje gekregen die er erg allergies voor is. Net als mijn andere grijsje is dit een vogel van 6 maanden jong.
In tegenstelling tot mijn andere grijze kan helaas kan niemand wat met de vogel doen. De vogel eet uit de hand, maar je kan hem met geen enkele mogelijkheid aanraken, doe je dat toch, tikt hij eerst me zijn snavel, uiteindelijk bijt hij tot bloedens toe. Dit is altijd zo geweest.
Sommige beweren dat de vogel zo geworden is bij het hardhandig kortwieken, andere denken dat de vogel tot zijn 14de week bij zijn ouders is gebleven. Helaas kan ik hier niet achterkomen.
Ik geef de vogel pellet en heb ook zonnepitten om hem te belonen. Verder is er een schommel waar hij makkelijk opstapt, maar niks van een hand moet weten. De vogel valt liever dan dat hij op een hand klimt.
Wat kan ik hier aan doen om het vertrouwen te winnen?


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-31 - 02:40:34 send message to Wickingh

Jefta vragen?wink ;)

mvg Frank


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-31 - 08:19:17 send message to ParkietenPeter

Je zou misschien wel kunnen proberen om de geschiedenis van de vogel te achterhalen. Waar heeft jou neef die vandaan? Waar is hij gekortwiekt? Wat heeft hij verder nog meegemaakt?

Zodat je door de achtergrond zijn gedrag zou kunnen invullen.

Verder moet je Hawkeye_nl eens vragen, die weet best wel iets van gedragingen. Maar hij zal ook nog wel reageren.

En verder geduld oefenen en dat is moeilijk, weet ik.

Succes
Peter


hobby kweker
Website Member
Posts :87

Website Member
2005-03-31 - 09:40:51 send message to hobby kweker

hallo

dit is de site van Hawkeye_nl
www.macawclubholland.nl misschien kun je hier wat info van af halenwink ;)wink ;)



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-31 - 10:36:15 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ok dan!
De vogel is net drie weken in je bezit. Het diertje is nog helemaal aan het wennen aan alweer een nieuwe omgeving. En daarnaast moet hij wennen aan de nieuwe verzorger(s) om hem heen. Niet vreemd dat hij of zij dus eerst de kat uit de boom wil kijken.

Dat de vogel absoluut niet vals is blijkt wel dat hij of zij voer uit je hand komt eten. Geeft eerder aan dat hij brutaal is i.p.v. angstig.
Daarnaast geeft hij of zij eerst een tikje cq waarschuwing dat je een stap terug moet doen voordat hij of zij bijt.

Ik heb je vogel nog nooit gezien maar weet ook zo 100% zeker dat je vogel dit gemakkelijk af te leren is. En ook wel in een korte tijd. Misschien moet je in dit geval eerst eens op mijn site het stuk over bijten lezen dan weet je misschien wat ik bedoel. [volg onderstaande link!] En dan heb je misschien ook je antwoord om het zelf verder op te lossen.

Als het niet lukt mag je mij altijd bellen. Ik help je graag.

Erwin

http://www.macawclubholland.nl/modules.php?name=News&file=article&sid=18&mode=&order=0&thold=0


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-03-31 - 11:02:07 send message to CHEETAH

Oke heel hartelijk bedankt!!!
Ik ga daar zeker gebruik van maken.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 251 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede