Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Hypochonder...? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Hypochonder...?
golemm
Website Member
Posts :151

Website Member
2005-04-09 - 09:47:32 send message to golemm

Een van mijn Binsenastrilden lijkt wel een hypochonder!shocked 8O Tot twee keer toe al is ze dik gaan zitten,kopje in de veren op de grond vd voliere (ze ziet er uit als op sterven na dood)om de dag erna er weer kiplekker bij te zitten...??? Ik snap er niks van. Er is aan de vogel verder niks te zien, misschien n iets gelige waterige ontlasting...Iemand n idee?


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-04-09 - 12:23:54 send message to Niltava

Is het een popje?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-04-10 - 01:20:22 send message to tonnl

Het zou legnood kunnen zijn, vind je ook af en toe een eitje ergens? Of heb je eiereters in de voliere?

Ton.


golemm
Website Member
Posts :151

Website Member
2005-04-10 - 11:55:57 send message to golemm

Het is inderdaad iets zoals legnood. ik had eerder al 1 kapot eitje ergens gevonden, maar nu heb ik haar binnen gehaald in een kooitje en vond ik gisteren een eitje zonder schaal!!shocked 8O Is dat nu kalkgebrek?? of kan t ook aan iets anders liggen? Dit koppel heeft nog geen nest uitgekozen. n kalksteen en sepia staan ter beschikking. Ik heb gisteren ook maar n flesje Calcivit gekocht voor in t water (pffff 50 km heen en terug voor moeten rijden, is bijna nergens te krijgen!)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-04-11 - 00:49:35 send message to tonnl

In Calcivit zit ook vitamine D, op zich niet slecht natuurlijk maar let erg goed op dat je niet gaat overdoseren. Teveel vitamine D is schadelijker dan een tekort.
Persoonlijk zou ik gewoon geplette of gemalen eierschalen door het eivoer megen. Dat nemen ze snel op en het bevat verder geen toevoegingen.
(wel jammer van die 50 km) happy :)
Succes.
Ton.


golemm
Website Member
Posts :151

Website Member
2005-04-11 - 11:46:27 send message to golemm

Bedankt voor de tip, ik was er al zuinig mee. (ik doe liever alles "natuurlijk", ik hou niet zo van supplementen). Eierschalen krijgen ze dus ook al. Maar t is blijkbaar niet genoeg (en dit terwijl de nieuwsgierige Binsen altijd overal als eerste bij zijn (voer, badwater etc.). We zullen zien...


golemm
Website Member
Posts :151

Website Member
2005-04-11 - 11:47:30 send message to golemm

100 km (retour) overigens!!sad :(



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 155 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede