Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > grijze roodstaart eet eieren op Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : grijze roodstaart eet eieren op
Amara
Website Member
Posts :91

Website Member
2005-04-09 - 21:00:30 send message to Amara

Reeds verschillende keren kon ik vastellen dat mijn pop een ei moet leggen,toch vind ik daar meestal niets van terug,dit begon na het herkoppelen van de pop met een nieuwe man(eerste was niet harmonis,dit koppel kan wel goed met elkaar opschieten(dus deze man verkopen doe ik liever niet,dit is toch maar het probleem verschuiven) wel zoek ik raad om dit gedrag af te leren ,ik gaf reeds namaak eieren maar deze werden uit het blok gegooid,en eieren gevuld met mosterd blijven ook maar enkele dagen liggen,angry
Wat kan ik nog proberen,wink ;)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-04-10 - 13:17:06 send message to ParkietenPeter

Weet je of de man of de pop de eieren laat verdwijnen?

Misschien dat iemand hier iets op weet?
wink ;)PPeter


Ebakker
Website Member
Posts :2

Website Member
2005-04-10 - 14:10:39 send message to Ebakker

Ik had vorig jaar het zelfde probleem met mijn penanten, het koppel heb ik al 10 jaar.

Ik heb in het blok onderin ± 4 cm zaagsel gelegd en een plankje dat net in het blok past met een holletje met een gat dat iets groter is dan een ei, deze heb ik op pootjes van ± 4 cm boven het zaagsel gezet het ei valt dan door het gaatje op het zaagsel.

De pop/man kan het ei dan niet opeten, je moet het ei dan wel rapen want anders valt het volgende ei erop (kapot).

Als je 3 of 4 eieren heb moet je het plankje weg halen en dan een paar kunsteieren in leggen, en later een onbevrucht ei (ei van een andere vogel)laat ze deze heel en broed ze dan kan je kunstei voor een eigen ei omruilen.

Bij de penanten heb ik toch zo 5 jongen opstok gekregen.

Succes groet Ed Bakker.


Amara
Website Member
Posts :91

Website Member
2005-04-12 - 00:27:50 send message to Amara

ik ben voor 80% zeker dat het de man is,want vorig jaar deed ze 2rondes maar was er niets bevrucht,evenals verschillende jaren bij de vorige eigenaar,de ellende begon pas dit jaar toen ik er een andere man bij plaatste,bevruchten doet hij precies ook al niet,en voor de rest ;.... ben ik hem ook al zeer dankbaarangryangryEn toch hoop ik het hem te kunnen afleren met wat hulp en advies van andere liefhebbehappy :)rs


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-04-12 - 08:46:58 send message to ParkietenPeter

Wat je vaak tegenkomt is het wegnemen van de man na het bevruchten. Ik weet alleen niet of dit met de grijze roodstaat uberhaupt wel kan.

Dat zou iemand moeten bevestigen.

PPeter


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-04-12 - 10:50:10 send message to dooren

Dit kan wel, peter. Het beste is deze man dan in een kleine papegaaienkooi in de voliere te hangen bij de pop.

Ander methode welke ik gebruik met mijn loris is, het vlieggat aanpassen met trespa zodat de man er niet in kan en de pop wel. Onderling moet er dan wel wat grootte verschil in de vogels zitten.

Man zou ik verwijderen voor de jongen uitvliegen.
Anders zou hij deze wel eens niet kunnen herkennen als eigen jongen. Hij heeft immers de jongen niet kunnen voeren.
Gert



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 151 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede