Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Buitenbeentje Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Buitenbeentje
Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-04-12 - 23:21:01 send message to Chow

Hoi, we zijn gezien het mooie weer bezig met de voorbereidingen van de buitenvoliere. Ondertussen heb ik 6 grasparkieten in een kamervoliere. Inmiddels hebben zich 2 koppels gevormd. Dan blijven er over een lutino pop en een blauw/witte man. De lutino pop heeft geen aansluiting bij de rest. Ze slaapt veel, is in de rui en heeft nauwelijks interactie met de anderen. Wat kan dat zijn???


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-04-12 - 23:24:04 send message to dooren

Ik zou de vogel apart zetten, ontlasting bekijken en zodanig voer verstrekken of deze vogel wel genoeg opneemt.
Is er sprake van een verkeerde kleur ontlasting of verminderd voedselopname is een bezoek aan een gespecialeerd vogelarts dringend aan te raden.
Gert


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-04-12 - 23:34:34 send message to Chow

De lutino wordt wakker, is dan actief en de veren zijn mooi glad. Eet en drinkt prima en ruzied ook met anderen. Gaat daarna dan al snel weer slapen apart op een stok met 1 poot omhoog.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-04-12 - 23:44:11 send message to dooren

Dan zal er wel niks aan de hand zijn, op de rui na natuurlijk. Beetje vreemd in deze tijd van het jaar, ruien, dus zal dat het hem wel zijn.

Ontbreken er vleugelpennen of is het wat koprui??

Broedstemming van zo'n vogel is dus natuurlijk nu ook nul door de rui, vandaar wat passief. Vogel moet wat rusten om deze ruiperiode goed te doorstaan.

Tijdens de ruiperiode hebben ze extra eiwitten nodig om veren te maken, je zou dit wat extra kunnen verstrekken.
Gert



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede