Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > kaketoe 2 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : kaketoe 2
ratke
Website Member
Posts :9

Website Member
2005-04-13 - 12:30:03 send message to ratke

hoi,
en dan nog een vraagje: waar ga ik het best over tot kopen van een kaketoe? wij waren naar de open dag bij dennis papegaaien geweest, maar nu lees ik net dat er iemand problemen heeft gehad met daar een aankoop te doen. kan iemand mij helpen?
grtjs patrick
happy :)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-04-13 - 13:02:34 send message to Hawkeye_NL

Veel mensen hebben daar problemen gehad dus dat is niet zo vreemd dat je dat hebt gehoort.
Je kunt hier op vogelarena een advertentie plaatsen maar ook kijken tussen de advertenties. Zoek eens naar een paar kwekers en ga bij meerdere langs.
Neem als je er nog niet veel van weet iemand mee die je kent die wel ervaring heeft met vogels.

Uiteindelijk krijg je zo een goed beeld van bij de verschillende kwekers en haal je de belangrijkste info uit alles wat deze kwekers te zeggen hebben. Denk dan nog eens goed na voor je tot koop over gaat. En eenmaal gekozen kom je in ieder geval beslagen te ijs.

Erwin


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-04-13 - 16:50:37 send message to thuis

Hallo Patrick,
Tik bij "zoek in forum" de naam Dennis in en je gaat daar beslist geen kaketoe meer kopen denk ik. Je praat over een geelkuif/witkuif of molukken. Daar zit best een groot verschil in.
De molukken is de grootste, duurste en heeft een stemgeluid.... afhankelijk van je woonomgeving is deze vogel wat meer of minder geschikt. De molukken vogel heeft ook CITES papieren dus let goed op als je ergens iets koopt. Verder heeft de molukken ook de grootste huisvesting nodig en als je in een rijtjeswoning woont...mag je wel heel goed met je buren op kunnen schieten.
Tussen witkuif en geelkuif zit, volgens mij, niet zoveel verschil alhoewel ik persoonlijk van mening ben dat de geelkuif wat kleiner is en wat geschikter is voor de huiskamer en huisbewoners.
Wellicht krijg je nog meer adviezen, denk er goed overna. Neem geen vogel die (nog) niet zelfstandig is en overweeg ook het feit dat een kaketoe veel (veren)stof en ander rotzooi geeft, in kombinatie met een vrij hard stemgeluid....
Goed nadenken en rustig orienteren, ga niet over 1 nacht ijs.
Succeshappy :)


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-04-13 - 17:22:16 send message to bob_verhagen

en ook de geelkuif heeft CITES papieren nodig.(deze moeten al bij de verkoop worden meegeleverd)

groeten Bob


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-04-13 - 17:29:58 send message to thuis

Bob, moeten ALLE geelkuifen cites papieren hebben, dus ook de kleine geelkuif? Weet jij ook sinds wanneer dat is?
groetjes
happy :)


ratke
Website Member
Posts :9

Website Member
2005-04-13 - 17:37:19 send message to ratke

bedankt alvast voor de reacties.
1. ben al bij verschillende kwekers langsgeweest, en ja, er zit toch een groot verschil bij sommigen. en van dennis ben ik ook al terug gekomen. daar kopen we er geen als het zover is.
2. dat ze veel kunnen schreeuwen is ons bekent en hebben dit goed overwogen.
3. dat een kaketoe van nature veel stof meebrengt is ons ook bekent en ook overwogen.
4. ook van de verschillende soorten zijn we qua grote ook op de hoogte, een moluk en een triton zou ongeveer even groot worden en de witkuif wordt iets kleiner.
voor de rest mogen nog altijd reacties en ervaringen komen.
grtjs patrick


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-04-13 - 17:50:55 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Thuis,

Sinds 12-01-2005 staat de Cacatua sulphurea op lijst I. Dit geldt ook voor alle ondersoorten.

wink ;) PPeter


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-04-13 - 18:09:58 send message to thuis

Tsja, zie je dat wist ik niet... 12/1/05?
Wat moet je dan eigenlijk doen als je al geelkuifen hebt. Zit er nog een verschil in de handelswijze als je bijvoorbeeld 2 koppels houdt en hoopt te kweken, in tegenstelling als je, als partikulier, toevallig 1 geelkuif in de woonkamer hebt staan?
Met ondersoorten bedoel je zeker: ook de kleine geelkuif, de middelgeelkuif, en ???


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2005-04-13 - 21:09:52 send message to mariannenl

k heb twee witkuiven en twee goffinis.
Het zijn eigenlijk allevier hele ondeugende, slimme en byzonder intelligente vogels!
Ze kunnen erg slopen, ook de deuropening van de voliere is geen probleem en je moet allerhande trucks verzinnen zonder dat ze het zelf open kunnen maken.
ze worden byzonder tam en aanhankelijk.
Het witte poeder wat uit hun veren komt komt overal in he huis ( bij mij dus in de computer die kapot ging)
Ze kunnen zeer hard (witkuiven) schreeuwen wat je bij ons huizenver hoort, ik kan ze dan ook net buiten in de voliere zetten.

Maar lief dat ze zijn.....
Dit is Lucky de pop van de twee tamme witkuifkaketoes die ik heb.( alba)

MARIANNE



ratke
Website Member
Posts :9

Website Member
2005-04-14 - 07:45:02 send message to ratke

hoi mariannen,
mooie vogel. de molukken hebben we (voorlopig) van ons lijstje geschrapt. het zal een witkuif of een grote geelkuif gaan worden. ben gisteren ook al eens gaan kijken bij een vogelhandel in beek. verzorgde winkel en mooie vogels hadden ze er.
als we overgaan tot de aankoop laat ik jullie nog wat weten en zal dan wat foto's plaatsen.
grtjs patrick en hugo


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-04-14 - 16:20:00 send message to Wickingh

Hai,

het klopt niet dat je al Cites papieren nodig hebt voor een geelkuif, ik had ze aangevraagd voor mijn oranjekuif net als de kleine en middel geelkuif op lijst 1 gezet maar nog niet in appendix A , wel in B en voor dieren op appendix B betekend dat dat je moet kunnen aantonen waar hij vandaan komt dmv een aankoop bewijs, maar er [ nog ] geen cites dokument kan aanschaffen.
Jullie vergeten trouwens de rose kaketoe te noemen , misschien niet zo spectaculair als voor genoemde maar wel een zeer goede huisgenoot.

mvg Frank


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-04-14 - 16:32:08 send message to bob_verhagen

de geelkuif staat internationaal gezien al op apendix A, maar in europa kun je ze nog steeds vrij verhandelen zonder CITES papieren. dit wordt ook binnekort van kracht voor europa.

groeten Bob


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-04-14 - 16:45:38 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Frank,

Daar heb je gelijk in, neemt niet weg dat hij op lijst I staat. Ik meen Jacqueline(Peter) heeft ook een brief gehad van Cites, begin van het jaar. Document aangevraagd en afwijzing ontvangen omdat de vogel nog niet op appendix A staat. Wel met de melding dat de vogel geregistreerd staat en zodra hij op appendix A komt, het document verder afgehandeld zou worden.

Thuis je kunt dus het beste bellen met cites/laser 078-6395395 tussen 14 en 16 uur en even vragen naar de gang van handelen. Het aanvraagformulier kun je al downloaden en opsturen. http://www.hetlnvloket.nl en dan zoeken op AANVRAAGFORMULIER+CERTIFICAAT+2005+1.PDF

Het is op dit moment nog maar een formaliteit voordat de geelkuif op appendix A komt te staan.

Succes
wink ;) PPeter


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-04-14 - 18:02:43 send message to Wickingh

Hai Peter,

ik blijf het ook een vreemde gang van zaken vinden, ik heb er ook telefonisch contact over gehad. Wel 10,=euro na mijn telefonisch onderhoud met Laser incasseren voor de aanvraag , om dan vervolgens met bovenstaand argument mijn aanvraag af te wijzen. Mag ik binnenkort 15,= euro betalen om de aanvraag voor een 2de keer te doen.Ondertussen is de prijs ook met 5,= euro verhoogd,

mvg Frank



lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2005-06-13 - 11:37:59 send message to lennard

misschien bij een hobbyfokker die ze verkoopt voor een leuke prijs


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2009-01-16 - 22:58:46 send message to mariannenl

een hele late reactie :

....Maar ik zie vandaag ineens mijn foto hier bovenin het forum van de kaketoe pop staan bij een adv. van iemand die een witkuif verkoopt,deze foto heb ik nergens anders staan zelfs niet meer op mijn website(s)

Zit er een soort copyright hier op de foto s of mogen die zomaar worden overgenomen, want misschien gebeurt dit wel vaker met de fotos die we hier laten zien ????

Mijn zoon heeft inmiddels al contact opgenomen met de adverteerder, deze beloofde de foto te verwijderen.

Marianne



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 219 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede