Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > pop broed zonder gevoerd te worden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : pop broed zonder gevoerd te worden
M & M
Website Member
Posts :25

Website Member
2005-04-13 - 13:59:39 send message to M & M

Ik heb 6 valkparkieten in mijn bezit. 3 poppen en 3 mannen. Hieruit zijn 2 koppels gevormd.
Het overgebleven popje is gaan eieren leggen (waarschijnlijk onbevrucht)en begonnen te broeden. Deze zit er nu al 48 uur, gaat er niet af en eet dus ook niet. Omdat deze pop geen koppel vormt, wordt deze ook niet gevoerd. De vogel verhongerd dus gewoon!
Ik heb de eiren eruit gehaalt, maar de pop begint zo weer opnieuw met leggen.
Ik kan de nestkasten er ook niet uit halen omdat een van de koppels aan het broeden is. Als ik alleen de nestkast van het popje verwijder. Dan zal deze waarschijnlijk gaan vechten om een andere nestkast. Dit heeft dus ook geen zin.
Ik heb niet de mogelijkheid om de vogel apart te zetten, omdat ik niet meer ruimte heb.

Wie heeft er een idee, hoe ik dit aan kan pakken?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-04-13 - 14:42:43 send message to johanblok

Sta je echt 24 uur in de gaten te houden of ze niet eet? Ze weten heel goed het moment uit te zoeken dat jij ze niet in de gaten houd, om dan te gaan eten. Vaak is dat precies nadat jij weggelopen bent nadat ze voer gehad hebben.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-04-13 - 16:44:09 send message to thuis

Wat gebeurt er als je wat voer IN het broedhokje legt. Eventueel een lekkere streng trosgierst wink ;)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-04-13 - 17:16:59 send message to dooren

Ik kan bijna niet geloven dat de pop niet van het blok komt om te eten.

Het eigenbehoud weegt altijd op tegen het broeden van eieren. Maw geen enkele pop offert zich zelf op.

Voorts is de kans behoorlijk aanwezig dat de eieren wel bevrucht zijn, er zullen weinig mannen in een kolonie zijn die het zullen nalaten om een losse pop te bevruchten.
Gert


hjvdlindehof
Website Member
Posts :87

Website Member
2005-04-13 - 20:15:42 send message to hjvdlindehof

ik heb een koppel princessen waarvan de man wel yreed , maar 100% zeker de pop niet voert
ik heb hier al 3 jaar jonge vogel van,soms wel 6 per nest
deze pop brengt ze perfect groot,zonder dat ze gevoerd wordt
dus ik zou de pop gewoon laten broeden ,ze gaat echt wel van het nest om te eten
en wie weet zijn de eieren ook wel bevrucht,ook een valkparkiet gaat wel eens vreemd,zeker als de eigen pop zit te broeden


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2005-04-13 - 20:53:08 send message to mariannenl

je kunt eventueel ook de eieren onder een andere pop leggen als je denkt dat het verkeerd afloopt ?

ik heb hier ook een pop met 3 kuikens en zie er nooit een man bij en ze gaat er regelmatig zelf uit nu om te eten, maar zoals hierboven al gezegd, wie zegt dat die man er continu bij is, je mist misschien net de momenten dat hij haar voert ????

MARIANNE


bluebird
Website Member
Posts :65

Website Member
2005-04-14 - 01:03:13 send message to bluebird

Alles gewoon met rust laten en de eieren gewoon laten liggen. Komt allemaal wel in ordehappy :)


M & M
Website Member
Posts :25

Website Member
2005-04-14 - 12:22:25 send message to M & M

bedankt vot de reacties. Ik laat de pop maar gewoon zijn gang gaan. De pop is trouwens behoorlijk verstoot uit de groep. De mannetejs heben totaal geen aandacht aan de vogel, daarom denk ik dat de pop niet is bevrucht. Maar misschien kan een wanhopig mannetje wel een keer zijn slag hebben geslagen. Dus ik zie wel. Ik hoop dat de pop eet wanneer ik het niet zie!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 191 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede