Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > broeden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


kwinten
Website Member
Posts :115

Website Member
2005-04-17 - 09:33:44 send message to kwinten

Ik had dat eerst ook maar vanaf ik een hen(pop) bij dee was het voor een halfjaar gedaan met leggen en nu is ze teug begonnen en momenteel is ze aan het broeden en er blijven maar eieren komen(zijn bevrucht zie het mannetje elke dag paren)nu lig ze al met 9 eieren is dit wel normaal??
stineke:Hoe oud zijn u kwartels?


Stieneke
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-04-17 - 10:19:02 send message to Stieneke

Ik heb 2 hennetjes en 1 haantje. Gepaard wordt er volop en inmiddels liggen er op 3 plekken ongv. 7 eieren. De kwartels zijn ruim 1 jr. oud.


kwinten
Website Member
Posts :115

Website Member
2005-04-17 - 12:38:04 send message to kwinten

laat ze wel voor een tijdje liggen bij mij begonnen ze te broeden vanaf het 8ste ei


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-04-17 - 13:26:52 send message to dooren

Het is natuurlijk zo dat nestvlieders hun legsel vrijwel compleet maken alvorens ze gaan broeden.

Het hennetje zal als het 1e jong uitkomt nog maximaal 1 dag blijven zitten, alles wat dan niet is uitgekomen zal dan koud worden en afsterven.

De natuur heeft een goede reden om met nestvlieders pas te gaan broeden waarneer het legsel kompleet is.

Dus geduld, en zorg dat de bodem goed bedekt is met lange grassen e.d. zodat het hennetje een veilig gevoel krijgt en niet gaat "slepen" met de eieren. Op een kale bodem zal het slepen met eieren voortduren omdat de hen niet een geschikt plekje vind.
Gert



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 163 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede