Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > paar vorming witkuif kaketoe Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : paar vorming witkuif kaketoe
v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2005-04-17 - 15:29:06 send message to v.dijck

iemand vroeg aan mij hoe ze het beste haar witkuifen aan elkaar kon laten wennen zodat het een koppel zou kunnen worden, maar de pop is 7 jaar oud en zit een paar jaar bij een grijze roodstaart nu heeft ze die witkuifman er ook in een kooi bijstaan en vliegen ze alledrie los kiest de pop dadelijk van zelf voor de witkuifman of moet de grijze in een andere ruimte eventueel met een andere papegaai? alvast bedankt voor de reacties.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-04-17 - 16:41:37 send message to kakatoe

Bij mij is dat wel in 1 x gelukt dat de pop en de man bij elkaar ging zitten.
Heb een handtamme man en een natuurbroed pop die zonder te vechten bij elkaar zitten nu.
En heb dan ook nog het geluk dat ze de zelfde leeftijd hebben.
Maar dit lukt niet altijd dus houd de vogels weldegelijk goed in de gaten want witkuiven kunnen killers zijn mn in de broedperiode

gr Jan


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2005-04-17 - 16:48:59 send message to v.dijck

is het verstandig om de grijze roodstraart uit de kamer te plaatsen, de man is 4jaar de pop 7jaar, pop jaagt af en toe achter de man aan en plukt hem dan een klein beetje, kan dit zijn dat de pop broed rijp is dan?


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2005-04-17 - 16:50:35 send message to v.dijck

oja als ze voliere wil bouwen is natuurlijk beter maar de afmetingen 1,5 m. bij 3m. bij 2m hoog en dan een nachthok?


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-04-17 - 19:48:35 send message to kakatoe

De pop is broedrijp en de man over een jaar en misschien nu ook wel al
Ik heb zelf een vlucht van 5x2x2 en binnen van 2x2x2.
hoe meer ruimte voor die vogels hoe beter.
Let wel goed op ze want de pop kan de man ook afmaken en anders om ook


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-04-17 - 20:06:19 send message to kakatoe

en verder is het gewoon afwachten wat ze gaan doen.
gaan ze sávonds naast elkaar zitten of bij elkaar weg
gaan ze wel bij elkaar zitten dan is de kans groot dat het klikt


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2005-04-17 - 22:39:07 send message to mariannenl

Bij mij is dat ook door heel voorzichtig bij elkaar plaatsen in een ruime kooi met genoeg vluchtmogelijkheden voor de pop geprobeerd,

Beide vogels waren afstandsdieren en helemaal gaaf maar waarschijnlijk maakten ze te veel herrie, beide huistam en particulier uit de huiskamer.

Vanaf het begin ging dit wel zo goed dat het tussenschot weg is gehaald en de twee zitten nu al bijna 3 jaar samen en hebben al wel eieren gehad ( momenteel weer een ei) maar tot op heden niet bevrucht.
De pop zit bij mij op advies in een pvc blok ( het houten van Janssen uit Rehenen hadden ze helemaal kapot geknaagd) met aan de bovenzijde ruimte om te vluchten, maar deze twee zijn echt heel gek op elkaar.

Ik houd jullie verder op de hoogte, maar denk dat het net zoals de vorige keren onbevrucht is
Ze zijn allebei ong. 7 jaar oud, dus nog heel jong

MARIANNE


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-04-18 - 13:55:00 send message to kakatoe

mariannenl hoelang ligt dat eitje er al bij?
Vanmiddag 18-04-05 om 13:35 uur was ik even in de voliere en zag er bij mij ook een eitje liggen.
Weet dus ook nog niet of deze bevrucht is maar heb ze bij toeval vorigeweek vrijdag buiten zien paren.
Het is zo dat het ook hun 2e keer is dat ze eieren hebben vorige nest was ook onbevrucht.
En nu was de man wel erg vernielzuchtig hij heeft het kontroleluikje geheel kapot geknaagd even als een deel van de achterkant.
Ze zitten weer in hun oude door mij zelf gemaakte blok daar ik ook een natuurblok er in heb staan maar daar talen ze niet naar.
Ze hebben zoveel wilgetakken in de voliere en binnen liggen maar toch zijn ze het blok wezen vernielen,maar een pvc blok nemen nee geloof niet dat ik dat zou gaan doen daar ze dat in de natuur ook niet hebben en het knagen een bezigheid voor hun is en waarschijnlijk dat het hun broedgedrag bevorderd.
dan koop ik nog liever een ander blok erbij of maak er zelf nog 1 zodat ze toch knagen kunnen.
Ik moet er alleen nog een stukje gaas voor het kontroleluikje maken daar mochten ze jongen krijgen die er daar niet uit kunnen vallen.

gr Jan


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2005-04-25 - 20:29:42 send message to mariannenl

Sorry lees je bericht nu net pas , het is hier ook zo druk met allehande broedende vogels en met kuikens die al uit zijn.

De witkuiven heb ik sinds vandaag meer rust gegeven en hun vaste buurman de oude amazone naar binnen bij ons in de huiskamer gezet.

De amazone is nl een behoorlijke schreeuwer en dat begonnen ze meteen ook, nu is het stil.

Op advies hebben we in het bos een wilgenboom gehaald en ong de helft in de kooi gezet zodat ze naar harte kunnen knabbelen, dat doen ze wel maar geen nestmatiaal maken.

Van een andere kweker hoorde ik dat ik stukjes coniferen takken erin moest leggen ???

Ze zijn nu ong. 2 weken om beurten aan het broeden maar ik vrees dat ze gewoon te tam zijn. Al hoewel de pop nu wel naar me blaast, dat doet ze anders nooit.
het is dus weer afwachten.....


MARIANNE



Loes100
Website Member
Posts :9

Website Member
2005-05-18 - 11:20:06 send message to Loes100

Marianne, hoe is dit afgelopen? Ben benieuwd!happy :)


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2005-05-24 - 23:27:05 send message to mariannenl

Het ei was gedeukt dus even had ik nog hoop maar wederom niet bevrucht
Ze zal dit jaar nog wel een keer broeden, maar ik verwacht er niet veel meer van.
Het hoeft voor mij ook niet perse, maar het zou leuk zijn als.....
Ze zijn allebei ong. 7 jaar oud en zitten wel hun tijd uit op het ei, maar helaas.

Als de man broeds is wil hij zijn speeltjes in het blok doen dus dat is te herkennen, wij hebben toen een halve berkenboom in de kooi gezet, er werd wel aan geknaagd, maar geen nest materiaal gemaakt, houtsnippers gooien ze eruit.
Nu heb ik horen vertellen dat er coniferentakken in moeten ?????

MARIANNE



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 195 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede