Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Hibryden ara's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9
<<< vorige


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-04-24 - 00:52:14

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

happy :)



Frida,
Harlequin Macaw


"Frida's has her own tropical haven!"

"Frida, our Harlequin pictured above, is now 1 1/2 yrs old. She (well, now discovered due to genetic testing as a 'he') is maturing and has become a big part of our life. She (my wife and I battle how to address she/he) is a clown always wanting to be the center of attention. When we're home and she is alone on her gym, she'll at times venture off going room to room until she finds one of us ... entering and saying "HELLO!". Her vocabulary is growing. She rarely refuses any vegetables or fruits/nuts and easily adapted to pellets. We intentionally avoided seed based nutrition other than an occasional reward treat. Although a bit nippy during playing, she understands the word "GENTLE!" (taught as she was being weaned) and backs off the beak pressure. Rarely has she intentionally bit as a means of anger or fright. When I'm not at home, Frida attaches herself to my wife, however when I come home ... watch out, as she totally only wants my attention for play and companionship. We give her plenty of toys (destructive, non-destructive and puzzle type). Frida always has wood to chew on and (knock on wood!) has been respectful of our home furniture, etc. with no causalities or damage.... so far."

Dr. Jungle says, "Feelin fine and lookin great!"
------------------------------------------------

"Frida, onze hierboven voorgestelde Harlequin, is nu 1 1/2 oude yrs. Zij (goed, nu ontdekte wegens het genetische testen als ' hij ') rijpt en een groot deel van ons leven geworden. Zij (mijn vrouw en ik vecht hoe te om zij te richten/hij) is een clown die altijd het centrum van aandacht wil zijn. Wanneer wij naar huis zijn en zij op haar gymnastiek alleen is, zal zij af en toe van gaande ruimte aan ruimte wagen tot zij één van en ons vindt die... "HELLO!" binnengaan zeggen. Haar woordenschat groeit. Zij weigert zelden om het even welke groenten of vruchten/noten en gemakkelijk aangepast aan korrels. Wij vermeden zaad opzettelijk gebaseerde voeding buiten een occasionele beloning behandelen. Hoewel een beetje nippy tijdens het spelen, zij het ZACHTE woord "!" begrijpt (onderwezen aangezien zij) werd gespeend en de bekdruk terugtrekt. Zelden heeft zij opzettelijk beet als middel van woede of angst. Wanneer ik niet thuis ben, verbindt Frida zich aan mijn vrouw, nochtans wanneer ik naar huis... horloge uit kom, aangezien zij totaal slechts mijn aandacht voor spel en gezelschap wil. Wij geven haar overvloed van speelgoed (vernietigend, niet destructief en raadseltype). Frida heeft hout altijd te kauwen en (slag op hout!) eerbiedig van ons huismeubilair, enz. zonder causalities of schade.... is geweest tot dusver." Dr. Jungle zegt, "boete Feelin en lookin groot!"
------------------------------------------------


Baby Frida's first days at her new home!"

Dr. Jungle says, "Frida caused quite a 'stir' in her new family!"

"Frida's been here a week now. We had our doubts the first few days, but she is already now becoming very friendly and starting to speak. No question she'll be a great talker as she gets matures. Extremely active and easily destroys her toys. This morning she was break dancing. Spinning herself around while upside down (well, with a little help from me)."
------------------------------------------------
Dr. Jungle zegt, "Frida veroorzaakte vrij ' beweegt ' in haar nieuwe familie!" "Frida hier een week nu. Wij hadden eerst onze twijfels de weinig dagen, maar zij reeds nu wordt zeer vriendschappelijk en begint te spreken. Geen vraag zal zij een grote talker zijn aangezien zij rijpt krijgt. Uiterst actief en vernietigt gemakkelijk haar speelgoed. Vanochtend was zij onderbreking het dansen. Rond spinnend terwijl ondersteboven (goed, met een kleine hulp van me)."
----------------------------------------------


Dr. Jungle says, "Frida, you are one special friend!"

Scientific Name: hybrid, (Cross between Ara ararauna and Ara chloroptera).

Description:
Harlequin Macaws are a very colorful Macaw. In the mating pair, the Male has the dominate gene. As you can see above Frida's breast color is orange, it's a bit more reddish-orange in color than Harlequins having the Blue & Gold as the father. They are a full size Macaw and can learn to talk with a general vocabulary of about 15 or more words or expressions.

Care and feeding:
A roomy cage is required unless the bird is to be let out for extended periods. Many birds can spend most of their time on a play pen or parrot perch. They eat a variety of seeds, nuts, fruits, commercial pellets, as well as the same nutritional foods humans eat.

Distribution:
This is a hybrid not found in the wilds.

Size - Weight:
A full sized macaw, they can get over 2 lbs. Lengths up to 86 cm (34 inches).

Social Behaviors:
The Harlequin typically takes on the natural docile side of the Green-winged and the natural clownish personality (the word harlequin is defined as 'clown') of the Blue and Gold.

Breeding/Reproduction:
Because it is a hybrid it is generally not bred.

Potential Problems: Can be noisy (as can all macaws).

Availability: These birds are occasionally available and are expensive. There are more and more breeders however and they are becoming more common.
-----------------------------------------------
Wetenschappelijke Naam: hybride, (Kruis tussen ararauna Ara en chloroptera Ara). Beschrijving: Harlequin Macaws is een zeer kleurrijke Macaw. In het het koppelen paar, heeft het Mannetje gen overheersen. Aangezien u boven de borstkleur van Frida kunt zien oranje bent, is het een beetje rood-meer oranje in kleur dan Harlequins hebbend Blauw & Gouden als vader. Zij zijn een volledige grootte Macaw en kunnen leren om met een algemene woordenschat van ongeveer 15 of meer woorden of uitdrukkingen te spreken. Zorg en het voeden: Een roomy kooi wordt vereist tenzij de vogel uit voor uitgebreide periodes moet worden gelaten. Vele vogels kunnen het grootste deel van hun tijd aan een van de spelpen of papegaai toppositie doorbrengen. Zij eten een verscheidenheid van zaden, noten, vruchten, commerciële korrels, evenals eten de zelfde voedingsvoedselmensen. Distributie: Dit is een hybride niet die in wilds wordt gevonden. Grootte - Gewicht: Een volledige met maat macaw, kunnen zij meer dan 2 pond krijgen. Lengten tot 86 cm (34 duim). Sociaal Gedrag: Harlequin neemt typisch de natuurlijke volgzame kant van de Green-winged en natuurlijke potsierlijke persoonlijkheid (het woord wordt harlequin gedefinieerd als ' clown ') van Blauw over en Gouden. Het kweken/Reproductie: Omdat het een hybride is wordt het over het algemeen niet gekweekt. Potentiële Problemen: Kan lawaaierig zijn (zoals alle macaws kunnen). Beschikbaarheid: Deze vogels zijn nu en dan beschikbaar en zijn duur. Er zijn meer en meer kwekers nochtans en zij worden gemeenschappelijker.

wink ;)
Peter.




Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-24 - 22:56:10

Hoi Peter,
Ze zij inderdaad echt prachtig om te zien....zoals je weet wilde ik héééél graag een blauw/gele, maar sinds ik met hybriden in kontakt ben gekomen zou ik ook graag voor de Capri of Camelot willen gaan....Ben het www al een paar dagen aan het afstruinen...maar kom toch steeds weer terrecht in de USA....!Inderdaad, er zitten er en paar in Duitsland en Frankrijk....maar ook dat is vaak gelegenheidsbroed die ze toch graag zelf willen houden!!!!!

Lennart wink ;)


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-04-25 - 16:37:59

happy :)

Lennart.

Ik weet het, het is zoeken, maar die zoekt zal vinden.
Als je toch over de grenzen wil gaan, wat dacht je van gelijk een of twee bewezen kweekkoppels Camelot's 3/4 generatie.
Kom je met de nakomelingen al ver in het totale geel.
En die vind je toch zo mooi.

wink ;)
Peter.



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 254 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede