Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Parkietje dood door tv-straling? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Parkietje dood door tv-straling?
ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-04-18 - 19:30:21 send message to ParkietenPeter

Ik kreeg vandaag het volgende e-mail;
quote
Een tijdje geleden is een parkietje overleden nadat hij naast de tv gestaan had. De verkoper heeft toen gezegd dat het kwam door de straling.
Kan dat kloppen? Ons parkietje staat nu achter een computerscherm, is dit erg?

Ik heb zelf het eerst twee keer gelezen. Ik kan niet geloven dat een verkoper zo'n praat eruit kan slaan. Bij mij kan dit er niet in.

Misschien iemand ter bevestiging; Dit kan toch zeker geen gevolg zijn?

sad :( PPeter


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-04-18 - 19:55:52 send message to Pattie

Misschien komt het doordat hij naar de tv moest kijken..??
Vogels zien dat volgens mij heel anders dan wij, niet als een beeld maar als bewegende strepen of storing..Precies weet ik het ook niet maar heb dat ooit eens ergens opgevangen..
Het lijkt mij ook niet dat het door de straling komt maar wie weet..


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2005-04-18 - 20:05:11 send message to duif5

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Volgens mij kan dat wel, het lijkt me ongezond voor zo'n gevoelig beestje om daar te staan. Voelen jullie zelf die straling niet?
Voorbeeld: als ik naast of achter de tv kom met m'n hoofd, dan word ik direkt misselijk. Misschien is de èèn er gevoeliger voor dan de ander, maar zeker zo'n klein parkietje. Dat magnetische veld zuigt de energie weg uit z'n lijfje.
Serieus, dit is geen zweverige prietpraat! wink ;)


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2005-04-18 - 20:09:48 send message to adriaanbaan

laugh :DBroodje aap verhalen zou ik zo zeggenlaugh :D

In Amerika zijn ze al decenia lang bezig met het advies te geven papegaaien vanwege hun inteligentie tv (met name kinderprogramma's) te laten kijken.

Als er ook maar even twijfel zou bestaan over de gevolgen hiervan op gezondheid van de vogels dan zou dat advies al lang niet meer gegeven worden (zeker niet in Amerika!!!)shocked 8Oshocked 8O


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-04-18 - 20:42:50 send message to Pattie

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

oke, dan is de parkiet dus niet doodgegaan aan de straling van de televisie..!


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-04-18 - 21:33:02 send message to bob_verhagen

er loopt altijd een soort van magnetisch veld om een tv heen. kan dat geen invloed hebben?

groeten Bob


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2005-04-18 - 22:07:00 send message to duif5

quote
Broodje aap verhalen zou ik zo zeggen

In Amerika zijn ze al decenia lang bezig met het advies te geven papegaaien vanwege hun inteligentie tv (met name kinderprogramma's) te laten kijken.

Als er ook maar even twijfel zou bestaan over de gevolgen hiervan op gezondheid van de vogels dan zou dat advies al lang niet meer gegeven worden (zeker niet in Amerika!!!)


Maar dat gaat over naar de tv kijken, en hier ging het over een parkietje wat pal naast de tv stond! Als jij tv kijkt zit je er toch niet tegenaan maar minstens een paar meter er vanaf? wink ;)

quote
er loopt altijd een soort van magnetisch veld om een tv heen. kan dat geen invloed hebben? groeten Bob



Waarschijnlijk wel, probeer zelf laugh :D eens een paar uur tegen een tv laugh :D aan te zitten, wedden dat je moe word of hoofdpijn krijgt?


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2005-04-18 - 22:17:47 send message to adriaanbaan

De beste oplossing voor dit probleem lijkt mij,

vraag de desbetreffende winkelier waar hij deze wijsheid vandaan heeftwink ;)wink ;) en checken.

ik ben heel benieuwd naar de uitkomst hiervan.

hou ons op de hoogte


edwinst
Website Member
Posts :36

Website Member
2005-04-19 - 00:14:03 send message to edwinst

wat ik kan bedenken is dat de statische elec een invloed moet hebben
maar dan moet hij er bijna tegen aan zitten
(dit is dat geknetter wat je soms hoort als je met je hand over de beeldbuis strijkt(of een trui uit of aan trekt))
verder zend een tv niets uit maar ontvangt alleen
bij een halve meter kan er zobizo al geen 'straling'meer zijn

mvg edwin (was ooit electricien)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-04-19 - 00:57:18 send message to Hawkeye_NL

Mijn kinderen zitten soms echt aan de buis gekluisterd! zouden die nu ook de negatieve gevolgen moeten krijgen?

shocked 8Oshocked 8Oshocked 8O

Erwin


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-04-19 - 14:04:20 send message to johanblok

Als ze de schadelijke invloed niet van de elektrische/elektromagnetische straling krijgen, dan wel van de inhoudelijke straling... wink ;)

Elektromagnetische straling zou best enige invloed op het welzijn kunnen hebben, maar ik betwijfel of een parkietje daar dood aan kan gaan. Zowiezo lijkt het me niet wijs als een vogel altijd dicht bij een tv staat en de daaruit komende herrie moet aanhoren, of altijd de beelden ziet. Het beestje moet zich toch in enige rust kunnen terugtrekken.


zeehaasje
Website Member
Posts :19

Website Member
2005-04-19 - 16:04:33 send message to zeehaasje

Zou het zo kunnen zijn dat er een bepaald gas loskomt door een tv. Bijv een lichte mate van ozon. Door de statische electriciteit. Vooral bij oude tv;s

of door het verdampen van stof in de tv, de beeldbuis wordt nogal warm.

Maw het zelfde wat er vroeger in de mijnen gebeurde met kanaries.

Het zijn wat hersenspinsels van mijn kant

berry


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2005-04-19 - 18:41:44 send message to irri

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hoi, volgens mij is het gewoon dat de tv statisch
wordt, ik kreeg ook wel eens een schok als ik de tv uitzette, op het moment dat ik m'n hand wegtrok
en ook wel eens bij de antenne, of als ik te veel heb bewogen, wordt je ook statisch, vooral als het koud is, je hoeft dan maar iets aan te raken en je krijgt een schok, misschien is dat ook wel met de parkiet gebeurt, en die is een stuk kleiner
maar ik spreek alleen voor mezelf, maar misschien kan dat het zijn.
groetjes marjan


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2005-04-19 - 20:07:34 send message to duif5

quote
Mijn kinderen zitten soms echt aan de buis gekluisterd! zouden die nu ook de negatieve gevolgen moeten krijgen

Zij zitten toch niet de hele dag daar, het parkietje is daar blijkbaar neergezet en zou daar dan BLIJVEN STAAN. Het lijkt me toch een groot verschil tussen altijd en enkele uren per dag.
Wat ik al schreef; als je bijvoorbeeld zelf een hele dag met je hoofd tegen de tv aan zou zitten, zou je dan geen hoofdpijn o.i.d. krijgen?

quote
verder zend een tv niets uit maar ontvangt alleen

Wat ontvangt het dan?

Niemand zou een dier naast of op een tv moeten zetten! Je zet het toch ook niet op de magnetron of videorecorder? Een belachelijke plaats!


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-05-06 - 22:26:05 send message to Chow

Straling geloof ik minder in. Ik kan me wel voorstellen dat vogels gestressed worden wanneer ze steeds naast een bak staan waar herrie uit komt.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 191 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede