Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > grijze roodstaard Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : grijze roodstaard
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-04-19 - 08:52:34 send message to dun grijzeroodstaart

mijn koppel zit in de rui en heb er 5 weken geleden het eerste onbevruchte eitje vandaan gehaald had ze 5 weken laten broeden maar het was maar 1 eitje maar .
maar hoelang zitten de grijze meestal in de rui ?
en bestaat de kans dat ze meestal weer snel beginnen groot ?
want ze maken met ze 2e wel hele rare geluiden en dan snavelketsen en de pop zit af en toe wel ffe in het blok maar als ze mij dan hoort is ze er zo uit !


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-04-20 - 11:50:54 send message to dun grijzeroodstaart

kan niemand mij hier iets meer over vertellen ?
sad :(sad :(sad :(


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-04-20 - 11:58:55 send message to dooren

Hoe oud zijn ze?? is het import of F1??
Zitten ze buiten het hele jaar?? Of komen ze van binnen uit een verwarmd hok?? Is de voeding of lichtduur veranderd???

Dat er onbevruchte ei(eren) zijn kan ook al te maken hebben met de rui. Ook ruien vogels vaak na het leggen van eieren.

Ik vraag even een heleboel, en dat kan er allemaal mee te maken hebben.
Gert


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-04-20 - 11:59:13 send message to Hawkeye_NL

Het is een zeer lastige vraag denk ik omdat je en over broeden en over de rui hebt. Meestal gaat dit niet samen.

De rui hebben papegaaien eigenlijk het hele jaar door. Alleen in de overgangen van de seisoenen hebben ze er meer last van dan de rest van het jaar. Zo krijgen ze in de voorjaar en zomermaanden minder veren dan in het najaar en de wintermaanden. De ergste rui is meestal met een paar weken over. Maar ook dat kan per vogel verschillen.

Het kweekverhaal hierin is heel lastig te beantwoorden. Sommige vogels zijn heel moeilijk aan het kweken te krijgen. 1 ei is nog geen nest zeg maar. Zekers niet als ze er niet op blijft zitten. De meeste grijzen duiken juist in het nest als je erbij zou komen.

Erwin


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-04-20 - 16:15:09 send message to dun grijzeroodstaart

dooren het is een import pop van 2004 januari en een man ook oud import denk ik maar al langer in ned heel vals maar pakt wel een nootje aan maar ook je vingers als je niet uitkijkt .
en ja ze hebben buiten gezeten maar ben in november verhuist en heb ze toen tijdelijk in de garage moete huisvesten omdat mijn kooien buiten nog niet klaar waren en toen in januari{binnen}
hadden ze 1 ei ze voerden mekaar en de pop zat te graven in het blok en toen weer heel vlak gemaakt , en een week later 1 ei , maar daar bleef het bij ze is pas na 5 dagen er vast op gaan zitten .
maar nu zitten ze sind 1 week weer buiten en de man zit in de rui ik zie het aan zijn poetsen en natuurlijk aan de verenmassa op de grond maar mijn tamme grijze en de import pop zijn al in de rui geweest denk ik ..
maar nu sind 2 dagen merk ik aan het voer {kiemvoer duiven met eivoer en kalk vitamine preparaat} en zaad dat ze echt werkelijk heel de bakken opeten en de pop en de man zitten toch wel gergeld in het blok !
maar nu de man in rui is kan dat kwaad !!
en ik weet niet zeker of de pop al in de rui is geweest of zou ik het blok wegmoeten halen ?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-04-20 - 21:01:23 send message to dooren

Ik merk dat je de leeftijden niet kent, ik denk dat een importpop van 2004 niet kweekrijp is, meestal worden jonge vogels geimporteerd.
Kan dus gebeuren dat er "per ongeluk" met een jonge pop maar 1 ei wordt gelegd met het eerste legsel.

Voorts is het flink verhuist met de vogels, wat vaak negatief werkt op broeden en ruien.

Als beiden straks volledig zijn uitgeruid, gewend aan het voer en nieuwe omgeving zul je toch wel zien dat ze het zullen doen.
Nog even geduld.

Ander technisch vraagje om je iets beter te kunnen helpen:
Welke pennen van de primaire vleugelpennen missen ze nu? Ontbreken deze in het midden of aan de buitenkant van deze serie-pennen??
gert





dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-04-20 - 21:09:11 send message to dun grijzeroodstaart

sorry maar de vogels zitten prima in de veren de man heeft alleen wat kleine veren weg op de kop maar er steken alweer niewe pennen uit .
en alle grote pennen zitten er wel aan !!??
en ze zijn allebij gesext en brr en gezond .
maar heb ze net nog even gezien {zaten een tijd in het blok} en ze zitten vollop te snavelketsen .


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-04-20 - 21:53:18 send message to dooren

Dan is het dus nog even geduld hebben, na een mislukt legsel is vaak kans op een snelle 2e poging. Koprui is vaak het laatste stadium van rui.
Gert


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-04-21 - 08:38:54 send message to dun grijzeroodstaart

oke gert bedankt ik ben er weer wat wijzer van geworden .

ik laat wel horen hoe het verder verloopt



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 170 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede