Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > dna sexen of endoscopisch sexen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : dna sexen of endoscopisch sexen
roodstaart
Oud Lid
Posts :16

Oud Lid
2003-07-22 - 23:24:40

hoi iedereen,
ik ben bezig een koppel papegaaien aan te schaffen, heb al eerder koppels????? aangeschaft die handelaren me aansmeerden als koppel ( was te zien zeiden ze )en bleken dan 2 mannen te zijn. angry
ik kan nu een koppel???? kopen dat dna veren gesext is weet iemand of dat vertrouwd is en ook goed voor controle kwaliteit kweekvogels of moet ik alleen endoscopische onderzochte vogels aanschaffen????????
bedankt.

gr wink ;)


bschepers1
Website Member
Posts :21

Website Member
2003-07-23 - 00:02:58

DNA is voor 99% zeker , maar vraag wel om de sekse papieren voor controle.
hierop staan namelijk de ringnummers van de vogels en aan de hand hiervan kan je dus controleren of je met de juiste vogels te maken hebt


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2003-07-23 - 10:27:08

Als je vogels aan wilt schaffen, zijn alleen endoscopisch gesexte vogels, geringd en met bijbehorende papieren betrouwbaar. Met dna gesexte vogels kan ook gesjoemeld zijn. Veren van vogel A kan men laten onderzoeken met de gegevens van vogel B. En zo is op papier ineens een man een pop. Alleen als je vogels voor jezelf wilt laten sexen is dna makkelijker en zonder risico.

Groeten, Ben


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2003-07-24 - 00:59:12

Ik ben het met jullie eens,DNA is betrouwbaar maar alleen als je het zelf laat doen.
Ook bij endoscopische geslachtsbepaling worden fouten gemaakt,mijn koppel grijze bleken na 3 jaar 2 poppen te zijn,er werden nogal veel eieren gelegt.Na DNA onderzoek bleek mijn man ook een pop te zijn.
Bij het endoscopisch onderzoek bleek een bloedvat
geraakt te zijn,en dan valt er van binnen niets meer te zien,deze dierenarts heeft toen maar gegokt(ik heb nu een andere arts).
Laat je vogels wel seksen, DNA als je alleen het geslacht hoeft te weten, of endoscopisch hierbij kunnen ze meer zien dan het geslacht alleen.

Groeten Meyer.


roodstaart
Oud Lid
Posts :16

Oud Lid
2003-07-25 - 00:43:18

bedankt ik weet weer wat meer

groeten ben



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 86 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede