Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Turquoisine parkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Turquoisine parkieten
Miesje
Oud Lid
Posts :9

Oud Lid
2003-07-23 - 22:41:38

Wie weet waarom de turquoisine's na 3 weken hun jongen dood hebben laten gaan? s.Morgens bij controle lag er een dood. En na 2 dagen de anderen. Was niks aan te zien. Dus voor mij onbegrijpelijk. Wie weet wat de oorzaak kan zijn.?


roodstaart
Oud Lid
Posts :16

Oud Lid
2003-07-26 - 22:56:55

waarschijnlijk wilden ze aan een nieuw nest beginnen en daar pasten de jongen niet bij.
bij valken weet ik van vroeger gebeurde dat ook wel eens dan wilde de pop aan een nieuw nest beginnen.
volgende nest goed in de gaten houden hoor als je weer een dood jong ziet dan uithalen de rest van de jongen en verder handvoeren.

gr


WVoermans
Oud Lid
Posts :4

Oud Lid
2003-08-13 - 21:12:11

Hallo,

Ik heb dit jaar het zelfde ondervonden.(bourks) En het ligt inderdaad aan dat de oude vogels met een nieuwe ronde gaan beginnen. Maar hoe hou je tegen. Handopvoeren is zeker een oplossing, maar daar ga je niet altijd aan beginnen

Laat nog eens wat reacties horen.


toontje
Website Member
Posts :86

Website Member
2003-08-13 - 22:39:20

Als parkieten halfwasse jongen niet meer voeren
en de pop een nieuw nest begint, kun je het volgende doen;maak een bakje van 15 cm in het vierkant en zet dit op de bodem van de kooi en zet daar de jongen in .Laat het oude blok hangen
De pop gaat dan weer aan het leggen en de man voerd de jongen dan verder(als alles goed gaat)
Zo het ik al div. kromsnavels gered
Om dit gedrag proberen te voorkomen hang in iedere ren of kooi meer dan een blok op
.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 170 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede