Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Albifrons nana met de hand grootbrengen ,tips gevraagd Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Albifrons nana met de hand grootbrengen ,tips gevraagd
Amara
Website Member
Posts :91

Website Member
2005-04-22 - 08:43:01 send message to Amara

Sinds 12/04 heb ik 2 alb nana maar nergens kan ik info vinden over het afbouwen van de temp. bij deze kleine vogels.Nu zitten ze op 33° is deze temp goed? Ook voeder ik voor het eerst Kaytee heeft hier iemand tips over,de pap is moeilijk te geven met een lepeltje of spuit (verhouding 1 poeder op 1 1/3of 2 water) Op hoeveel tijd moet het kropje leeg zijn?
Graag wat tips ,
Alvast bedankt!!


kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2005-04-22 - 10:32:25 send message to kurt fierens

Als ze 8 dagen oud zijn is dit een geode temperatuur. Als ze +/-14 dagen zijn mag de temperatuur geleidelijk naar 31 gebracht worden. Daarna geleidelijk naar 27 graden tot hun eerste pluimpjes er door komen. Van het moment dat ze al meer pluimen krijgen mag de temperatuur op +/- 24 graden

Kaytee gebruik ik zelf ook. Ik geef het met een spuitje, Ik maak de pap tot een vloeistof zodanig dat ze net door het spuitje getrokken kan worden. In het begin is het zeer belangrijk dat ze genoeg vocht binnen krijgen. Maak je het te vloeibaar dan zal de ontlasting ook vloeibaarder zijn. De krop moet minstens 1 maal per dag leeg zijn liefst 's morgens. Voeder ook niet een overvolle krop maar geef liever een voeding beurt meer. Zorg steeds dat je hygiënisch te werk gaat. Tip: zet de babys niet op houtkrol of gekapte beuk of dergelijke maar zet ze op papiersnippers of keukenrol. Dit is heel hygiënisch en makkelijk te reinigen (wel vaak). Maar de jongen kunnen zo niet verstikt geraken in houthaksel.
De eerste 10 dagen zorg ik er ook voor dat er een beetje water in de babykooi staat om de vochtigheid op peil te houden. Daarna hoeft dit niet meer.
Als je van plan met met pellets te beginnen en je hebt je baby opgevoed met Kaytee, dan kan ik je enkel de pellets van Kaytee aanraden. Ze nemen dit heel gemakkelijk aan en hun ontlasting is heel mooi vast, niet vloeibaar. Mijn grote geelkuiven verkiezen zelfs nu hun pellets tov zaad.

Mvg

Kurt


Amara
Website Member
Posts :91

Website Member
2005-04-23 - 16:45:27 send message to Amara

Alvast bedankt voor de tips,Kurt!!Ik had wel wat meer reacties verwacht,ik ben toch niet de enige die handopfok doet met deze kleine vogeltjessad :(Of is het dan toch zo dat iemand die de kennis heeft,ze liever niet graag aan andere liefhebbers doorgeeft?!!shocked 8O)


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-04-23 - 17:09:24 send message to Dennis Fr.

oh je bent zeker niet de enigste die handopfok doet maar iedereen doet het verschillend he.als je het forum doorspit vind je genoeg topics over handopfok.het mooiste zou zijn als je is bij 1 langs kon komen die je dan kan laten zien hoe het moet(hoe die persoon het doet)moeten is zo`n zwaar woordhappy :)
het is gewoon vaak moeilijk uit te leggen in text op het scherm.

Groeten Dennis



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 206 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede