Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Jonge merel gered van de poes en nu ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



arwen
Website Member
Posts :89

Website Member
2006-04-25 - 22:12:38

Helemaal niet mee eens.Ik werk namelijk in de vogelopvang en weet uit ervaring,dat jonge merel,s in en buitengeplaatste caviakooi het absoluut niet overleven.


arwen
Website Member
Posts :89

Website Member
2006-04-25 - 22:13:55

Dit jong hoordt eigentlijk nog in het nest te zitten.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-04-25 - 23:13:07

Prima, mijn ervaring is anders


sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2006-04-26 - 15:50:14

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


arwen
Website Member
Posts :89

Website Member
2006-04-26 - 19:19:14

Gelukkig zijn er ook nog mensen ,die wel van katten houden.wink ;)


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2006-04-26 - 19:25:18

Ik houd ook niet van katten bij mijn voliers, maar ze doodwensen is ook wel weer erg laag. Hoe is het nou met de merel? Leeft deze nou nog of? Gr.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-04-26 - 21:40:19

Ik heb een hekel aan kattenhaters!?! angry
Doodmeppen, dan maar?
Ik heb een hekel aan discriminanten!?! angry
Doodmeppen, dan maar?
Ik heb een hekel aan ...!?!

Hoe ging dat ook al weer: "Laat alles wat ademt in vrede bestaan." (R.de N.)

Laten we ons tóch maar beperken tot de Merels.
Oke? Oke!

happy :) Peter


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-04-27 - 00:38:21

Als ik jonge vogels in nood zie, vraag ik niet of het mag of niet dat ik ze meeneemshocked 8O
Ik heb altijd universeel voer staan voor insekteneters, en als het zaadeters zijn maal ik zaad tot meel met eivoer erdoor....
Of het nu een mus of merel is, als de ouders niet meer komen, hebben ze honger,punt uit, en ik geef ze eten, eens ze groot zijn doe ik ze dan naar een vogelopvangcentrum, die zorgen dan dat ze terug in de natuur terechtkomen, of ze zorgen ervoor dat ze terecht komen.....
Waarom zouden ze dan die mereljongen die verlaten zijn niet mogen opkweken.....shocked 8Oshocked 8O


arwen
Website Member
Posts :89

Website Member
2006-04-27 - 14:25:10

En hier ben ik het helemaal mee eens.Een punt is alleen,als je jonge vogels opvoed,ze vrij tam kunnen worden en dan kost het enige moeite ,om ze weer terug te zetten in de natuur.Ze hebben immers niet geleerd ,zelf eten te zoeken en wie hun vijand is.In een opvangcenter zitten ze in het allgemeen met andere vogels samen.Maar dat terzijde.happy :)


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-04-28 - 00:34:05

Het opvangcenter waar ik ze naartoe doe, heeft me verzekerd dat de vogels terug in de natuur worden gezet, maar eerst worden ze met andere wilde vogels terug aangepast en pas veel later terug in vrijheid gelaten.Sommige vogels kunnen niet meer terugkeren en die worden dan geplaatst in grote opvangkooien........wat ervan waar is heb ik het raden naar, maar voor mijn gevoel heb ik het dier niet aan zijn lot overgelaten en krijgt het een kans om een normaal leven terug te leiden wink ;)


arwen
Website Member
Posts :89

Website Member
2006-04-28 - 10:12:09

Ze komen idd in een vliegkooi met andere vogels ,om te verwilderen en worden later weer vrijgelaten.


tinne
Website Member
Posts :4

Website Member
2007-06-14 - 15:33:59

kheb de zoveelste vogel weer gered uit de klauwen van de poes. in het nest zetten gaat niet, de kat haalt die er toch weer evenrap uit. Buiten gezet in kooi, moeder liet zich echter niet meer zien. Wat geef ik best te eten? Ik geef nu wormen


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-06-14 - 16:27:37

Sorry het klinkt welliswaar wat had. Maar er sneuvelen meer vogels door de kat in de natuur. Een soort natuurlijke vijand he. Lees de laatste tijd niks anders dan gevonden en verlaten nestjes van koolmeesjes, kraaitjes , mereltjes etc.
Niet vervelend bedoeld maar overal ingrijpen is ook niet altijd de juiste weg.

Henk


tinne
Website Member
Posts :4

Website Member
2007-06-14 - 18:15:29

kga het zeker niet laten dood martelen als ik kan helpen


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-06-14 - 19:43:39

Een groot deel van het voer aangebracht in de nest voor jonge eksters, uilen en andere roofvogels bestaat uit jonge vogels en gediefde eieren. Nu begrijp ik waarom tortelduiven, mussen, merels en groenvinken verschillende nesten hebben op één seizoen.
Christine




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 224 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede