Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Mijn rosella's en pennanten blijven leggen zonder te broeden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Mijn rosella's en pennanten blijven leggen zonder te broeden
raymonddinjens
Website Member
Posts :24

Website Member
2005-04-23 - 01:23:48 send message to raymonddinjens

Kan iemand mij helpen? Mijn vogels blijven eieren leggen. Als ik in de blok ga kijken, dan ligt er weer zaagsel over de eieren en leggen ze opnieuw. Elke dag moet ik hun ei zoeken onderin de blok. Mijn strogele hebben al 15 eieren gelegd. Mijn blauwe pennanten doen het ook zo en zelfs mijn beste kweekkoppel rosella's. Nu heb ik al wat nestmateriaal eruit gehaald, maar nog gaan ze niet tot broeden over. Als nest materiaal gebruik ik zaagsel voor de konijnen gemengd met hooi voor de konijnen. Vorig jaar ging dat prima.
Alvast bedankt voor de reacties.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-04-23 - 01:44:27 send message to dooren

Inderdaad raar, normaal gaat de pop zitten als het legsel compleet is, maw na bv het 4-5e ei gaat ze zitten.

Ik zou het nestmateriaal vervangen door een 1cm beukenspaanders zodat eieren goed zichtbaar blijven. Hierdoor zou zo'n pop met het visueel zien van een compleet legsel moeten overgaan tot broeden. Als eieren ondergegraven zitten krijgt ze misschien geen indruk van een compleet legsel en wordt ze gestimuleerd meer eieren te leggen.

Met alle nestmateriaal eruit, hoeveel eieren liggen er dan in de blok??

Garanties zijn er niet, ik heb dit wel eens meer gehoort, alleen raar dat alle koppels het bij jou doen.

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het kan liggen aan een te eiwitrijk dieet??

Misschien gaat het met de 2e ronde beter.
Succes Gert


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-04-23 - 02:06:19 send message to tonnl

Gert schreef o.a. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het kan liggen aan een te eiwitrijk dieet??

Daar zat ik juist aan te denken. Ben je misschien dit jaar overgestapt op ander eivoer?
Bij bv nachtegalen is het een bekend probleem, teveel meelwormen verhoogt de drift op een gegeven moment te veel.
Misschien ook bij parkietachtigen?
Ton.


KeesdeJongh
Website Member
Posts :264

Website Member
2005-05-03 - 11:20:56 send message to KeesdeJongh

Hallo Raymond,

Zoals ik begreep, gaat het bij jou om meerdere koppels die maar door blijven leggen.
Waneer dit verschijnsel slechts bij een enkel koppel voor zou komen zou je gaan kunnen denken aan een hormonale afwijking.
Gezien het feit dat het bij jou om meerdere koppels gaat en ook om koppels die andere jaren geen problemen gaven, denk ik toch wel dat je dit in de voeding moet gaan zoeken, mogelijk dat deze toch te eiwitrijk is.
Een beetje zuiniger met eiwitrijk voedsel dus en de hoeveelheid pas opvoeren als er ook daadwerkelijk jongen zijn.
Veel succes met je vogels.

Met vriendelijke groeten,

Kees de Jongh



asfoer
Oud Lid
Posts :18

Oud Lid
2005-05-03 - 13:57:42 send message to asfoer

weet je zeker dat het kopels zijn
want ik heb het gehad dacht een koppel te hebben
maar bleken 2 vruowen
pas ook op met teveel eivoer maar dat was al gezegt

sucses met de kweek verder
asfoer



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 185 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede