Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > zilver fazant broed Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : zilver fazant broed
tjeppe
Oud Lid
Posts :56

Oud Lid
2005-04-24 - 12:48:36

hoi ,
ik heb een voliere met zilverfazanten , er zit één haan in met twee hennen , met een buitenren en een binnenhok .
ik heb nu een hen zitten die broed op diverse eieren in het binnenhok , maar op de blote grond .
de haan is nogal driftig(handmatig ondervonden , mijn benen moesten het ontgelden) en ze kunnen nog altijd bij elkaar , mijn vraag nu , kan het kwaad dat de hen op de blote grond zit of moet ik nog wat hooi geven of zoiets ??? en 2de vraag , moet ik de haan weg houen van de hen of mogen ze samen blijven ? ook als er kuikens zijn ? of moet ik ze scheiden ?


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-04-24 - 13:19:54

Denk dat je even wat meer info moet geven: hoe groot is het hok, is de haan agressief tegen de hen jaagt hij haar van het nest etc
Ik zou wat hooi ed in de buurt van het nest leggen, mogelijk brengt ze het zelf naar het nest (je had er nog geen nestmateriaal in liggen??)
Succes


tjeppe
Oud Lid
Posts :56

Oud Lid
2005-04-24 - 13:31:08

hoi ,
het nesthok (binnenhok) is niet al te groot , 1.5mx0.80 en 80cm hoog , de haan doet momenteel niks naar de hen , alleen maar naar ik (aanvallen) ik had ze geen nestmateriaal gegeven daar er buiten wat gras staat en ik dacht mss doet ze het buiten (had niet gedacht dat ze zou broeden .) , wat geef je dan best , hooi ,strooi,hout krullen .


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-04-24 - 13:37:24

Ben geen fazantekenner dus veel ervaring kan ik niet met je delen.
Zou wat hooi vlak voor de ingang, buiten en/of binnen voor de ingang.
Je ziet snel genoeg of ze er wat mee doet. Denk dat ze binnen is gaan zitten omdat dat (gezien de kleine omvang) lekker beschut is(lekker overzichtelijk, kun je goed zien of er vijanden aankomen)

Zou de haan goed in de gaten houden de hen heeft namelijk niet veel vluchtwegen als hij haar wat aan wil doen in het nachthok. Maar dat kun je zelf het beste beoordelen.


tjeppe
Oud Lid
Posts :56

Oud Lid
2005-04-24 - 14:28:12

ik denk idd ook aan zoiets , ga ze wat hooi geven , hopelijk doet ze der iets mee.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 158 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede