Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Hoe verzorg ik rode kroonvinken!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Hoe verzorg ik rode kroonvinken!!
hansbrand
Oud Lid
Posts :19

Oud Lid
2005-04-25 - 12:58:06

Ik heb rodekroonvinken gekocht, een mooi koppeltje, maar ik een aantal vraagtekens bij de verzorging.
De handelaar gaf het advies mee om een mengsel van tropen en kanariezaad te geven. dit heb ik gedaan, maar ze eten niet veel van de zaden. toen heb ik er wat meelwormen in gedaan, die waren al op toen ze nog in de lucht vlogen (iets overdreven).wink ;)Appel vinden de ook geweldig.

Wie heeft ervaring met deze vogels!? misschien wil iemand zijn ervaring delen met mij! Moet ik ze extra kleur geven om ze mooi rood te houden?

alvast bedankt


aws
Website Member
Posts :102

Website Member
2005-04-25 - 17:52:18

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

http://www.geonschrijver.nl/75025.htm

Rood eivoer bijvoeren voor de kleur.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-04-25 - 18:39:45

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ze kunnen gewoon een tropenzaadmengsel krijgen. Daarnaast hebben ze graag universeel en eivoer(kun je ook mengen.
Zoals je al gemerkt hebt kun je ook meelwormen geven dit is ook nodig voor de opfok van de jongen. De man kan hier wel fel van worden. Dus oppassen.
Mijn man binnen(wildvang) is minder mooi dan het jonge mannetje(EK). Deze laatste is dus binnen geboren en al toen hij volwassen en op kleur was naar buiten gebracht. Waardoor hij dus mooier is weet ik niet, misschien heeft het zonlicht er mee te maken.
Ze kunnen de hele dag zingen, de man kan fel achter de pop aanzitten als zij van het nest komt, prachtig om te zien in zijn opgewonden houding en het kuifje onder luid gezang. Het popje kan hier goed mee overweg lijkt me.
Broedtijd is kort slechts 13/14 dagen. Ik heb steeds 3 eieren. Nest van kokosvezels in een halfopen nestkastje of kanarienestkastje/korfje.
De rode kleur wordt volgens mij niet beďnvloed door kleurvoer, dus liever niet doen(ivm. de lever)

Zie ook decembernummer van Onze Vogels.

Man


Pop


hansbrand
Oud Lid
Posts :19

Oud Lid
2005-04-26 - 12:47:32

Dank je voor je reactie! Ik heb het artikel in de onze vogels ook gelezen, en ga proberen om er mee te kweken. Als het lukt laat ik het wel weten.

Groet H.Brand



pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2005-04-27 - 20:32:37

rode kroonvinken is niet zo moeilijk om kweken ik heb verleden jaar 12 jongen gehad van twee kweekkoppels.ze zouden gans de zomer kweken . ikzelf geef geen meelwormen maar wel buffalo wormen en ook pinky s in het kweekseizoen .en voor mij kweken ze beter buiten dan binnen .


TonB
Website Member
Posts :1

Website Member
2014-09-03 - 18:39:02

is er hier nog iemand die rode kroonvinken houd.

zo ja, kunt u er wat over vertellen, zitten ze s`winters ook buiten, of moeten ze binnen verwarmd ?
graag wat reacties.
groeten ton



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 204 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede