Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > grasparkieten binnen kweken?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : grasparkieten binnen kweken??
jessay
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2005-04-29 - 11:57:41

Hallo,

Ik ben jessica en nieuw hier. Ik heb op het moment 6 grasparietjes (hollandse).
Die hebben naast hun voliere de ruimte van mijn kamer. (van ong 25M2)
Alleen als het in mijn kamer donker wordt gaat de kooi dicht.

Nu mijn vraag. Ik heb twee broedrijpe popjes en drie broedrijpe mannetjes. Wat is beter moet ik de koppeltjes apart zetten in een aparte kooi? Of moet ik ze in hun grote voliere laten? en daar een nestkast aan hangen??

Ik zou graag willen weten hoe jullie daar over denken.
Ik wil graag in de loop van dit jaar een buiten voliere gaan bouwen dus er komt meer ruimte bij.

mvg jessica


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2005-04-29 - 15:24:53

Als je ze bij elkaar laat zitten, dan moet je minimaal het dubbele aantal nestkastjes ophangen. Ook dan zul je misschien nog wel vechtpartijen krijgen omdat enkele poppen de zelfde nestkast hebben uitgekozen. Wel meer dan twee koppels in dezefde ruimte laten vliegen. Dus minimaal drie. Gaat over het algemeen beter dan twee koppels.


jessay
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2005-04-29 - 20:52:13

Ik was van plan zoiezo twee kasten op te hangen.
En ik wist inderdaad dat parkieten beter voortplanten als ze met meerdere zijn. Als ze elkaar iig kunnen horen en zien.

Ze zijn alleen zo gewent om met zijn alle in het hok te zitten dat ik het eigelijk vervelend vind om ze te scheiden, want dat betekend dat er altijd een stel is dat in een kooi moet blijven en eigelijk niet los kan. (ze kruipen nl doodleuk terug)

Ach en lukt het niet dan lukt het niet. Nog geen man overboort ze bljven leuk.

gr jessay


jessay
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2005-04-29 - 20:58:42

Hoe bedoel je trouwens dubbel aantal blokken???
vier???

Ik heb wel zes parkietjes laugh :D maar een popje is nog jong. Mijn vorige pop is een maand of wat geleden overleden.

Ik heb dus 3 mannen en 3 vrouwen dus hopelijk ooit eens drie koppels happy :)

Ik wil alleen ongelukken voorkomen dus het zo goed mogelijk doen en hoewel ik een hoop wel weet is alle advies meegenomen.

gr jessay


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-04-30 - 00:27:32

Ik heb een kamervoliere met 6 grasparkieten. Hierin 2 parkieten die nog te jong zijn. 1 koppel, 1 volwassen mannetje en 1 volwassen pop. Ik heb 2 nestkastjes opgehangen. Het broedkoppel zit nu op eieren en de man van het broedkoppel heeft gepaard met de andere pop die zoals het er nu naar uitziet gekozen heeft voor het andere nestkastje. Er is geen ruzie in de tent. Het lijkt erop dat alles op deze manier prima verloopt happy :)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-04-30 - 00:33:51

Als je de ruimte hebt is het inderdaad veiliger om 4 of meer kastjes op te hangen.
Ze willen nog wel een erg fel vechten om "het beste" kastje.
veel plezier met de kweek.
Ton.


jessay
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2005-05-02 - 00:06:01

Goed bedankt voor jullie advies ik zal iig genoeg kasten ophangen. zal eens kijken hoeveel ik er kan plaatsen.
Het is wel een stuk minder moeilijk nu al mijn parkieten fatsoenlijk kunnen vliegen. (ik had er een die het niet kon dus ik kon de voliere niet zomaar open laten.

mvg jessica



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 176 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede