Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > nakomen en niet nakomen van afspraken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : nakomen en niet nakomen van afspraken
kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-04-30 - 11:02:34 send message to kakatoe

Wie heeft er ervaring met kopers en verkopers die niet hun afspraken nakomen.
Ik had zelf hier op een adv. gereageerd en ben ook bij hem geweest om te kijken naar vogels.
Had met hem een afspraak gemaakt dat ik nadat ik de vogels had gezien om over 2 weken te bellen of te mailen nu bleek dat meneer zijn adv. binnen een week herplaatst had.
Had ook op een andere adv. gereageerd en die persoon heeft de adv. wel hier weggehaald daar ik de zelfde afspraak had gemaakt als hier boven die persoon kwam wel die afspraak na en ben nu in het bezit van een mooi jong koppel vogels.
Zelf heb ik een paar broedkooien tekoop staan en via de mail kreeg ik een aantal keren een reaktie van de zelfde persoon heb die persoon mijn telnr gegeven en hij/zij heeft mij gebeld voor info en heeft die info ook netjes gekregen.
Die persoon zou mij voor het weekend vrijdagsavond 22-04-05 bellen hoelaat zij zaterdags zouden komen kijken.
Vrijdagsavonden en de zaterdag maar thuis gebleven daar zij niet gebeld hebben.
Zijn de mensen nog wel te vertrouwen.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-04-30 - 13:53:41 send message to Wickingh

Helaas NEE


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2005-04-30 - 14:12:52 send message to irri

hoi, soms wel, soms niet, heb dat een paar keer met een voliere gehad, waren we het eens over de prijs en afgesproken om het te kopen, krijg je later een mailtje dat hij verkocht is aan iemand die hoger heeft geboden, spreek als verkoper dan niks af om alle opties open te houden, maar niet op deze manier handelen
maar laat je er niet door uit het veld slaan, (doe ik ook niet!) er zijn ook nog steeds genoeg eerlijke mensen
groetjes marjan


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-04-30 - 15:50:11 send message to Wickingh

Hai,

ook dat klopt ,maar helaas zijn er voldoende mensen , die lijden aan een te kort aan goed fatsoen , zowel bij kopers en verkopers, ik heb de laatste tijd al 3 x hetzelfde koppel lori's verkocht, ja echt ik kom ze ophalen [ ze zitten er nog steeds], maar uiteindelijk laten ze niet eens weten dat ze afzien van de koop .Ik weet het , het is ergelijk maar je doet er niets aan,

mvg Frank


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-05-01 - 08:56:44 send message to kakatoe

Jammerlijk zijn het personen die hier adverteren.
Ik hoop toch niet dat deze site op de marktplaats gaat lijken door deze schijnheiligheden.
Ik wil toch maar niet de namen noemen van die personen zelf vind ik deze personen zielig maar als het hun zelf overkomt staan ze op de achterste poten


Anjolo
Website Member
Posts :81

Website Member
2005-05-01 - 12:51:54 send message to Anjolo

Heb hetzelfde meegemaakt. (eerdere reactie op het forum). Mijn ervaringen hebben me doen besluiten om een aanbetaling te vragen, zolang ik die niet ontvang beschouw ik de vogels voortaan als niet verkocht.
Groeten Anjolo


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-02 - 09:01:42 send message to Lennart

Zijn die Amerikanen toch ook niet zo dom als waar wij ze vaak voor verslijten!

Vogels kopen? Prima, boter bij de vis!
Vogels op termijn op komen halen? Ook prima, maar dan wel eerst voor uit betalen....anders niks vogels! Zo werkt dat bij hen.

Ik weet dit is allemaal wat kort door de bocht, maar voorkomt wel veel teleurstellingen!

Ik zelf heb het gelukkig nog nooit meegemaakt. Vaak is het ook een kwestie van vertrouwen en dan ga je/ik nog niet over één nacht ijs en heb ik van te voren persoonlijk kennis gemaakt of uitgebreid contact, telefoon en/of e-mail, gehad met de gene waar ik van koop!
En maak dan goede afspraken op papier.

In Nederland gaat het meestal allemaal wat gemoedelijker, vrijblijvender en minder hard.....
De consequentie is dan wel dat het vaker teleurstellingen in de hand werkt!
Maar dat zal je dan ook op de koop toe moeten nemen en daar niet sjacharijnig over zijn!

Ik zelf heb daar gelukkig nog nooit geen problemen mee gehad, maar ik ga dan ook niet over één nacht ijs en krab me al twee maal achter mijn oren als ik vogels zou gaan willen kopen via een advertentie van iemand die ik helemaal niet ken....en wordt al wantrouwig als er alleen een 06-nummer bij staat, want één van de eerste dingen is die ik doe is telefoonnummers en/of traceerbare (normale)e-mailadressen uitwisselen....ook dit voorkomt veelal al telerstellingen.

wink ;)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-05-02 - 12:55:06 send message to Hawkeye_NL

Het is spijtig dat er over dit onderwerp zo vaak een nieuw topic geopend moet worden. Afspraken zijn er om aan te houden maar ja, zo lang er geen aanbetaling is gedaan is er schijnbaar ook geen deal!

Dus gewoon eerst geld aanbetalen en dan pas de vogel als verkocht beschouwen. Als de aanbetaling hoog genoeg is dan komen ze echt wel opdagen!

Erwin


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-02 - 13:26:54 send message to Lennart

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
Het is spijtig dat er over dit onderwerp zo vaak een nieuw topic geopend moet worden


Daar heb je helemaal gelijk in, want het is inderdaad al een aantal keren aan de orde geweest.

Maar aan de andere kant heeft dit forum ook best wel een sociale kant omdat dit forum zich ook uitstekend leent om even je gal te spuwen bij een teleurstelling of je vreugde wil delen als je iets leuks of nieuws hebt te melden.

Als je dit wilt voorkomen zou Jan de regels duidelijker moeten stellen en een aantal topics moeten gaan archiveren die er wel toe doen en de rest gewoon verwijderen die niets toevoegen aan het forum en onze hobby in het bijzonder.
Want als je de zoek functie gebruikt op VogelArena en zoekt op "afspraken" dan ben je veroordeelt tot het lezen van 992 berichten....tel maar na.....laugh :Dlaugh :Drazz :p

Maar ik denk dat Jan het ook zo breed mogelijk wil houden om dat aan dit forum ook een chatbox is verbonden en een groep "In de kroeg".
Waar je eigenlijk alles kwijt kan en wil wat niet direct met de hobby te maken heeft, waardoor dit soort dingen in de hand worden gewerkt en dat zie je bij veel andere hobbygebonden fora niet.

wink ;)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-05-02 - 14:37:49 send message to Hawkeye_NL

Het wordt natuurlijk overzichtelijker als we in dat soort gevallen doorgaan op een bestaand topic. Dan blijft het een levend item. ZO krijg je elke keer weer dezelfde stories en dat is ook niet echt bevordelijk.

Erwin


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-05-02 - 22:39:57 send message to paccie

hallo lennart ze zijn niet allemaal zo hoor met een 06 nr ik heb er ook een hoor en ik kom mijn afspraken wel na 0623364847 gr paccie


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-03 - 00:19:17 send message to Lennart

quote
ze zijn niet allemaal zo hoor met een 06 nr


Dat schreef ik ook niet.....razz :p

Ik ben dan alleen wat wantrouwiger, maar ja ik woon dan ook in het Westen van het land he...?
En daar lopen dingen nu éénmaal vaak wat anders en vrijblijvender als in het overige land....happy :)!

wink ;)


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2005-05-03 - 07:35:04 send message to DenisdeV

quote
Ik ben dan alleen wat wantrouwiger, maar ja ik woon dan ook in het Westen van het land he...?
En daar lopen dingen nu éénmaal vaak wat anders en vrijblijvender als in het overige land....

Dat is goed om te weten zeg ! Kun je aangeven waar de grens van het westen precies ligt , dan kunnen we daar rekening mee houden in ons aankoopbeleid.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede